۰ نفر
۴ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۴

اقتصادنیوز نوشت: در معاملات امروز بازار آتی سکه نوسان چندانی با روز گذشته نداشت.

در معاملات امروز بازار آتی سکه نوسان چندانی با روز گذشته نداشت به طوری که قراردادهای دی و اسفند با رشد اندک قیمت روبه رو شدند و در مقابل نرخ سکه تحویل اردیبهشت و تیر سال آینده نیز افت اندکی پیدا کرد.

مدیر سرمایه گذاری کارگزاری صبا جهاد با بیان اینکه این روزها بازار آتی سکه نوسان خاصی را تجربه نمی کند درباره معاملات امروز این بازار گفت: معمولا سررسیدهای مورد علاقه فعالان بازار آتی، سکه های تحویل دورتر است و از همین رو شاهد حجم معاملات بیشتر در این سررسیدها هستیم.

پیمان حدادی افزود: شروع معاملات امروز بازرا اتی سکه با افزایش 2 تا سه هزار تومانی در قراردادهای مختلف همراه بود چرا که قیمت اونس در ابتدای بازار یک هزار و 179 دلار بود. او ادامه داد: این بالا رفتن قیمت اونس بی تاثیر از تنش های میان روسیه و ترکیه نبود.

حدادی با بیان اینکه باز شدن بازار نیویورک و کاهش اونس به یک هزار و 170 دلار روی بازار آتی سکه نگاه ها را نسبت به قیمت سکه در بازار آتی تغییر داد، تصریح کرد:این موضوع سبب شد که در مورد سررسیدهای نزدیک رشد کم و در سررسیدهای دورتر نرخ کمتری را نسبت به قیمت روز گذشته تجربه کنند.

وی ادامه داد: بر این اساس قیمت ها نوسان زیادی را تجربه نکردند و تفاوت چندانی با نرخ های روز گذشته نداشتند. حدادی با بیان اینکه کاهش وجه تضمین از 2 میلیون تومان به یک میلیون تومان هم آن طور که باید بر رونق بازار آتی سکه تاثیرگذار نبود ، تاکید کرد: در حال حاضر بازار مشتقه سکه پیرو نوسان های اونس است و چون اونس نیز تغییر چندانی نکرده این بازار هم از جذابیت زیادی برای معامله گران برخوردار نیست.

بر اساس این گزارش، امروز قراردادهای دی و اسفند با رشد قیمت نسبت به روز گذشته روبه رو شدند به طوری که هر کدام به ترتیب 0.05(معادل 416 تومان) و 0.04 (معادل 391 تومان) درصد افزایش نرخ را تجربه کردند. بر این اساس امروز 120 قرارداد برای سکه تحویل دی به ثبت رسید تا ارزش معاملات این سررسید به 10 میلیارد و 956 میلیون و 950 هزار ریال برسد. در پایان معاملات امروز، قیمت 912 هزار تومان برای این سررسید ثبت شد.

در پایان معاملات امروز، 70 قرارداد برای سکه تحویل اسفند منعقد شد و نرخ آن نیز به 915 هزار و 500 تومان رسید. بر این اساس ارزش کل معاملات سررسید اسفند به 6 میلیارد و 412 میلیون و 400 هزار ریال رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز همچنین سکه تحویل اردیبهشت سال آینده با کاهش 0.03 درصدی نسبت به معاملات روز گذشته با قیمت 918 هزار و 500 تومان مورد معامله قرار گرفت. بر این اساس در پنجمین روز معاملاتی هفته 353 قرارداد برای سکه تحویل اردیبهشت منعقد شد تا ارزش معاملات این سررسید به 32 میلیارد و 453 میلیون و 100 هزار ریال برسد.

بر این اساس آخرین سررسید بازار آتی سکه یعنی سکه تحویل تیر در پایان معاملات امروز 0.11 درصد کاهش نسبت به قیمت تسویه روز قبل را تجربه کرد و در نرخ 925 هزار و 500 تومان تثبیت شد. در پایان ارزش معاملات سکه تحویل تیر که 2 هزار و 347 قرارداد را ثبت کرد به رقم 217 میلیارد و 451 میلیون و 400 هزار ریال رسید.

در پایان معاملات امروز بازار مشتقه سکه به دو هزار و 890 قرارداد به ارزش 267 میلیارد و 273 میلیون و 850 هزار ریال به ثبت رسید. در جدول زیر جزئیات بیشتری از قراردادهای امروز بازار آتی سکه را مشاهده می کنید.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 482533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =