کار قاچاقی که 750 میلیارد تومان درآمد دارد

سید جمال ساداتیان تهیه کننده سینما می‌گوید که گردش مالی شبکه قاچاق از عرضه غیر قانون فیلم‌های ایرانی ،سالانه 750میلیارد تومان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ساداتیان در حاشیه مراسم نابودی سی دی های قاچاق فیلم‌های ایرانی در ساختمان شماره 2وزارت ارشاد گفت : اگر 20درصد از سود این شبکه قاچاق نصیب فیلم‌های ایرانی شود، سینمای ایران نه تنها از وضعیت ورشکستگی خارج می‌شود بلکه به سود آوری بسیار خوبی خواهد رسید.

او تاکید کرد فروش سالانه سینمای ایران 56 میلیارد تومان است در حالی که سود سالانه شبکه قاچاق از سینمای ایران سالانه 750میلیارد تومان است.

تهیه کننده فیلم‌هایی چون «به رنگ ارغوان» و «برف روی کاج‌ها» تاکید کرد: از سوی دیگر بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای به شکل غیر قانونی اقدام به نمایش فیلم‌های ایرانی می‌کنند. این در حالی است که به نظر من اگر اهالی سینما باهم اتخاد داشته باشند، می‌توانند این معضل را هم حل کنند.

او تاکید کرد: اگر به شکل تصادفی در یک بازه زمانی نیم ساعته شبکه‌های ماهواره‌ای را رصد کنید نزدیک به 10 فیلم متنوع ایرانی را می‌بینید که از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال پخش هستند بدون آنک حق پخش این فیلم‌ها پرداخت شده باشد.

5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    مگه شماها حق بخش فیلم های خارجی که بدونه اجازه دوبله و پخش میکنید و میدین؟ اصلا مگه فیلم های ایرانی ارزش خریدن دارن؟
  • منتقد1 IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    حالا به فرض یه روزی بخوان حق پخش این فیلم‌ها رو بپردازن بعد کسی نمیاد بگه فلان تهیه کننده به اتهام همکاری با شبکه های ماهواره ای و دریافت پول ازین شبکه ها دستگیر شد؟
  • بی نام A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    خوب شما هم ارزونتر بدین تا فروشتون بیشتر بشه
  • مهراد DE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
    0 0
    چقدر جالب صدا و سیما عنوان فیلم های خارجی رو بدون پرداخت کپی رایت استفاده می کنه بعد کار شبکه های ماه واره ای رو نقد می کنند البته که هر شبکه ای قانون کپی رایت رو رعایت نکنه اشتباه بزرگی کرده، به امید روزی که تو کشور ما هم این قانون برای تمامی محتوا ها اجرا بشه