سخنگوی دستگاه قضا درباره دادگاه بابک زنجانی، سعید مرتضوی، حمید بقایی و اخبار بازداشت اسفندیار رحیم مشایی، سعیدلو و برخی دیگر از چهره های مطرح دولت سابق توضیح داد.

امید سلیمی بنی: حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در آخرین نشست خبری خود در عصر امروز از خبرنگاران خواست گفته های او را به دقت منعکس کنند تا مطالب به وضوح منتقل شود: در پاره ای از حوادث و اتفاقات گاهی اوقات شتاب زدگی در خبررسانی باعث مشکلاتی برای مردم، فرد یا افراد خاصی می شودو درباره حوادث و اتفاقات، شتابزده و سریع افراد اظهارنظر نکنند. اجازه دهند مقامات مسئول در هر موضوع بررسی لازم را کنند.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: موردی که چندی پیش در اردبیل، اتفاق افتاد باعث تاثر و تاسف همه شد. یک پزشک متخصص با ضربات چاقو کشته شد و از پا درآمد. نفس این کار موجب تاثر همه شد. ولی دیدید قبل از بررسی این موضوع، افراد در جامعه پزشکی و خارج از آن، اظهارنظرهایی کردند و بعد مشخص شد مطلقا این موضوع ارتباطی با بیمار و پزشک ندارد و مسئله ای شخصی بود. این گونه اظهارنظرها باعث ضرر جامعه پزشکی و همینطور مقتول شد. ابتدائا مسایلی را مطرح کردند و بعد مشخص شد مسایل اینگونه نبوده و این خود، دامن به مسایلی زد که نباید بازگو می شد.

او در ادامه گفت: در ممسنی نیز اتفاقی افتاد و پزشک محترمی که مسئولیتی هم در نظام پزشکی داشت مصاحبه ای با رادیو ایران کرد و در آنجا مطالبی گفتند که وقتی ابتدا شنیدم، گفتم حتما اشتباه شده و بعید است پزشک مسئولی بیاید این را بگوید. گفتند این را مستقیما گوش دادیم. نوار تهیه شد و وقتی آوردند مطلبش به این ترتیب قابل تامل است. لابد اطلاعات اشتباهی به این پزشک محترم رسیده و چه بسا برای گوینده نیز مشکل حقوقی و قانونی پیدا شود.

اژه‌ای گفت: خبرنگار از این پزشک در رادیو می پرسد به پیک نیمروزی خوش آمدید. سپس می پرسد نظر شما چیست؟ جواب می دهد اصل ماجرا اینکه در آنجا (ممسنی) اتفاقی افتاده. خانم دکتری مشغول ویزیت مریضش بوده. آقایی که بعدا معلوم می شود قاضی است به ایشان امر می کند بیا مریض من را ببین. او هم می گوید مشغول هستم. مریضی اینجاست که اورژانسی است. متاسفانه مورد غضب قاضی قرار می گیرد با ماموری که همراهش بود به این خانم حمله می کند. شلاقشان می زند و بعد هم بازداشتش می کنند.

او ادامه داد: این ۶ مورد خلاف واقع دارد. تقریبا باز مطمئن هستم ایشان بر اساس اطلاعات اشتباهی که به او رسیده و بدون تحقیق مطلبی را بازگو کرده.

دادگاه بابک زنجانی به ماه مهر افتاد

معاون اول قوه قضاییه در ادامه گفت: دو خبرکوتاه نیز عرض می کنم. اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی در ۱۱ مهر ۹۴ تعیین شده که انشالله مشکلی پیش نیاید و اولین جلسه دادگاه در آن تاریخ برگزار شد. وکلا پرونده را مطالعه می کنند. وکلای شاکی پرونده نیز مشغول مطالعه هستند. قاضی نیز توصیه کرده وقت بگذارید و پرونده را مطالعه کنید تا پرونده را دنبال کنیم. نپرسیدم علنی است یا نه. بستگی به نظر دادگاه دارد.

او همچنین درباره موضوع حمله به علی مطهری گفت: جلسه دادگاه پرونده شیراز و تعرض به یکی از نمایندگان محترم مجلس، پرونده تشکیل شد و این پرونده نیز در ۱۳ مرداد یعنی فردا اولین جلسه اش برگزار می شود. همچنین اطلاع یافتید ۲۰ نفر از محکومان ضد امنیتی در روز عید فطر به مناسبت عید فطر که تعداد قابل توجهی از محکومان عفو شدند نیز مشمول عفو شدند و ۱۶ نفر آزاد شدند و ۴ نفر مجازات حبسشان تقلیل یافت ولی از زندان آزاد نشده اند.

اژه ای در ادامه گفت: در بندرعباس در تایخ ۸ و ۹ مرداد دو آتش سوزی در مجتمع ستاره جنوب در ۸ مرداد و یکی در هتل هرمز بود. بر اساس تحقیقات در آن مجتمع ستاره جنوب گفتند مسئله عمدی نبوده. البته از مسئولان تحقیق شده، احضار و تحقیق شدند. ولی تاکنون نتایج می گوید آتش سوزی عمدی نبوده. ولی درباره آتش سوزی هتل هرمز معلوم شده تا الان این آتش سوزی عمدی بوده و باز چون منجر به فوت و صدمه به افرادی شده، ۲ نفر بازداشت و یک نفر متواری بود که دستگیر شد.درباره پرونده مربوط به سیگار مارلبرو که قبلا سئوال شد تحت تعقیب است. منجر به صدور کیفرخواست شده. برای ۷ نفر قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده و به  دادگاه رفته.

جدول مشروح جلسه هشتاد و دوم پرسش و پاسخ سخنگوی دستگاه قضایی

خلاصه پرسش

رسانه

خلاصه پاسخ

درباره پرونده بازداشت آقای بقایی، آقای اشرفی اصفهانی گفتاری داشته و بعد از آن نیز سازمان بازرسی کل کشور نامه نوشته و خواسته مستندات ارائه شود. این پرونده به کجا رسید؟

خبرآنلاین

شنیدم ایشان (آقای اشرفی اصفهانی) مطابی که به نقل از ایشان منتشر شده بود را تکذیب کردند و گفتند این مطلب اینطور نبوده. هنوز از آقای سراج چیزی در این باره نشنیدم.

درباره پرونده آقای بقایی عنوان شد ایشان سرمایه گذاری کرده. پرونده را شفاف می کنید؟

ایسنا

نه! قانون جلوی ما را گرفته و گفته نمی توانید جزئیات اتهام را بگویید و تا حکم قطعی نشده، چیزی نگویید.

آیا اعداد دکلهای گمشده که گفته می شود ۳ تاست، همان مانده؟

خبرآنلاین

دکل یکی بیشتر نیست  مواردی مشابه است که جنسی خریده اند و پولش را داده اند و جنس وارد نشده. ولی درباره دکلها، این دکل فقط یکی است.

برخی نمایندگان می گویند حسابهای بابک زنجانی خالی است و پولها بیرون رفته. آیا صحت دارد؟

ایران

درباره وجوهی که دریافت کرده و برای فروش محموله ها گرفته چون صداقت در متهم -بنا به نقل بازپرس و کارشناسان- نمی دانیم این پول را چه کرده. او می گفت به خاطر تحریم نمی توانم پولها را برگردانم. هیات هایی رفتند و بانکها را بررسی کردند و گفتند چنین وجوهی وجود ندارد. از وزارت اطلاعات کمک خواسته شد برای ردیابی پولها. تاکنون بخش عمده ای از این پولها مشخص نشده کجاست و دستگاه قضایی نیز دنبال این پولها بوده و هست. ایشان کماکان مدعی است و اخیرا نیز خطاب به نمایندگان نامه نوشته قصد خلاف نداشته و خدمت کرده و به خاطر تحریم با مشکلات مواجه شده ام. امیدواریم بستگانش اگر جایی پولی است، به نفعشان است برگردانند. الان نیز اگر برگردانند به نفع اوست. در حال حاضر نیز برای ۳ نفر کیفرخواست صادر شده ولی پرونده برای افراد دیگر هنوز مفتوح است.

پرونده شکایت احمدی نژاد از جهانگیری چه شد؟

اطلاعات

شکایت ثبت و رسیدگی در دادسرا شده است. ارجاع به شعبه بازپرسی شده و در مرحله کارهای دادسرایی است. یکی از اقدامات نیز این است از شاکی مستندات می خواهند و از طرف مورد شکایت نیز دفاع می خواهند. پرونده جاری است. از بیان جزئیات موارد اتهامی معذورم. ممکن است عنوان اتهام عوض شود.

سرنوشت اجرای حکم قطعی مهدی هاشمی چه شد؟

فارس

حکم این پرونده قطعی شده و برای اجرای احکام رفته و دنبال اجرای حکم هستند و امیدواریم زودتر اجرا شود. البته برای این میگویم امیدواریم چون مانند سایر پرونده ها حکم اجرا شود. این زمان برای اجرای احکام نیز طبیعی است. مطلقا درباره کمک ایشان به دستگاه قضایی نیز نشنیده ام.

تعدادی از سایتهای بدون هویت که از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز ندارند مشغول فعالیت هستند و برای اخاذی و کلاشی با حیثیت افراد بازی می کنند. آیا دادسرای تهران و دادستانی نباید جلوی این افراد خاطی را بگیرد؟

طوفان

حتما اگر چنانچه موردی باشد که حتی با نام و نشان علیه کسی بخواهد اخاذی کند با او برخورد می شود.

درباره برخورد با عوامل سیلاب اخیر چه شد؟

حزب الله

یکی از وظایف ما مربوط به حقوق مردم میشود و دادستان ورود می کند. سالهای پیش نیز سیل آمد و اقدام موثر شد. این بار با توجه به سیل اخیر و خساراتهای مادی و جانی رئیس قوه قضاییه گفتند بازرسی کل کشور بررسی کند مسئولان و دستگاه های ذیربط کوتاهی کردند یا نه. شاید نشود جلوی همه آثار و خسارتها را گرفت ولی می شود هزینه را کمتر کرد. بازرسی کل کشور وارد شده و در حال بررسی است آیا مسئولان کوتاهی کرده اند یا نه. باید منتظر گزارش بازرسی کل کشور باشیم.

جلسه دادگاه سعید مرتضوی برگزار شد و عدم حضور وزیر کار را مطرح کردند. آیا جلسات دادگاه او تمام شد؟

ایرنا

درباره اینکه متهمی در دادگاه تقاضای احضار کسی را کند، اینطور نیست هر کسی را متهم درخواست کرد الزام قانونی برای دعوت یا احضار باشد. بستگی دارد تحقیق از این افراد در سرنوشت متهم یا شکات موثر است دعوت می شود. اگر این موضوع ضرورت نداشته باشد بستگی به تشخیص قاضی دارد. ممکن است قاضی تشخیص دهد این حضور موثر در بررسی باشد. در اینجا معاون حقوقی و مدیرکل ذیربط وزارتخانه آمدند و موارد را توضیح دادند. این بسته به نظر قاضی دارد. بنده جزئیات را نمی دانم. قاضی اگر تشخیص دهد پرونده متوقف به حضور شخص وزیر نیست، به همین مقدار بسنده می شود. از مسئولان پرونده شنیده ام آخرین جلسه دادگاه بود ولی متهم درخواست کرده علاوه بر دفاعیات شفاهی، دفاعیه کتبی نیز بدهم. دادگاه گفته ظرف ۱۰ روز آینده حکم را صادر می کنم.

پرونده آقای احمدی نژاد کند پیش می رود. درباره روند رسیدگی به این پرونده توضیح دهید مصلحتی در کار است؟

آنا

شاید چند بار توضیح داده ام. هر موضوعی بستگی به ماهیت آن دارد. گاهی اوقات امر ساده است و زمان کوتاهی می برد. در مواردی که نیاز به تحقیقات و کارشناسی است، نوعا بیشتر طول می کشد. کسی که می گوید زمان زیاد برده، بر چه مبنایی می گوید. در عین حال نفی نمی کند بشود همت به خرج داد و زمان را کوتاه کرد. اما اینکه می گویید اقدام می شد، او از فرد دیگری شکایت می کرد لزوما اینطور نیست. هر پرونده جای خود را دارد. در اینجا متهم و در آنجا شاکی است.

آیا درباره مسایل اقتصادی دولت قبل پرونده هایی تشکیل شده؟

تسنیم

باید مسایلی که گفته می شود احساس کنیم پاسخگوی اظهارنظر خود باشیم و در نزد ملت، قانون و پروردگار از ما مستند برای گفته های ما بخواهند. هر کسی ادعا می کند تبعات اجتماعی به دنبال دارد. عده ای ادعاهایی کردند. بازرسی کل کشور نامه زده مستند ادعای شما چیست. اگر جواب ندهند عواقبی دارد. پرونده ای به نام بابک زنجانی ۲ و ۳ نمی شناسیم.

عنوان شده ۵۰۰ هزار ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی رخ داده. دستگاه قضا این آمار را تایید می کند؟

شبکه‌خبر

توضیح زیادی داده ایم. تعداد را نمی دانم چقدر است ولی مکرر گفته ایم دولت و مجلس و قوه قضاییه مدتهاست نسبت به این موضوع حساسند و دنبال می کنند و موارد کثیری عنوان شده چقدر از زمینهای تصرف شده و اماکن ساخته شده بدون مجوز تخریب شده. الان حساسیت وجود دارد ولی مکرر گفته ام دستگاه هایی مجوز می دهند که اینها باید در دولت مشکلشان حل شود. آیا شورای شهر و روستا حق دادن مجوز و تغییر کاربری دارد؟ آیا یک دهیار حق صدور مجوز و تغییر کاربری دارد؟ آیا فلان مسافت حریم است یا نه؟ اینها هنوز حل نشده. منابعی طبیعی با وزارت کشاورزی، شهرداری در جاهایی با همدیگر تعارض دارند. این مسایل و موضوعات باید حل شود و کسانی که مجاز به تغییر کاربری و صدور مجوز ساخت و ساز هستند باید مشخص شود. توصیه شده احکام قضایی زودتر صادر شود تابتوان سریعتر اقدام کرد. اینها نوعا مجوز دارند ولی گفته می شود این مراجع صلاحیتدار نیست.

درباره کاهش جمعیت کیفری زندانها چه اقداماتی شده است؟

میزان

یکی از مسایل قابل توجه که مصر هستیم ولی بدون کمک مجلس و دولت امکان تغییر ندارد، زندان است. ۴۴ درصد جمعیت کیفری کشورمربوط به زندانیان مواد مخدر است. سالها پیش خواسته شده اردوگاه هایی ساخته شود تا این زندانیان جدا شوند. این قضیه صورت نگرفته و ما با این مشکل مواجهیم. اردوگاه ساخته نشده و مجرمان تفکیک نشده اند. می دانیم دولت در تنگناست ولی به هر میزان کمک شود اردوگاه ها تکمیل شود، خوب است. در دولتهای قبل نیز برای تهیه و تجهیز اردوگاه ها کمک شده ولی کفاف نمی دهد. در قوانین جدید پیش بینی شد بسیاری از کسانی که می توانند از مجازات جایگزین حبس بهره مند شوند، این کار صورت می گیرد. از طریق دستبند و پابندهای الکترونیکی که در زندان نباشند. این مشکل بودجه دارد و بخش عمده ای از مشکل بودجه است و اگر تامین بودجه شود، زندانیان می توانند در زندان نباشند. همچنین اگر زندانیان حرفه آموزی داشته باشند و نسبت به خانواده خود توجه کنند و توبه داشته باشند و جبران مافات کنند، بیشتر در لیست عفو قرار می گیرند. مواردی نیز می شود به صورت جرم تعریف نشود و به جریمه قناعت شد. اگر کسی تابلوی ورود ممنوع را رد کرد که شلاق نمی خورد، این خلاف است و جریمه می شود. قوه قضاییه در این مقام است که خبرخی تخلفات را از لیست جرایم خارج کند. اشتغال زندانیان نیز لازم است جدی گرفته شود. تعداد اشتغال فعلی زندانیان مورد رضایت ما نیست. با بخش خصوصی گفتگو کرده ایم مکانیزمی تعریف شود تا این بخش هم وارد میدان شود تا هم زندانی مشغول شود و هم درآمدی داشته باشد. بخشی از کارهای زمین مانده بستگی به بودجه دارد و اگر دولت و مجلس همکاری کنند جلو می رویم. موضوع بهداشت زندان و زندانی نیز مورد توجه است. این مسایل در داخل زندان اگر توجه نشود، مشکلات مضاعف می شود. دولت باید راستای هزینه زندانی کمک کند و وزارت بهداشت نیز درباره بهداشت زندانی کمک کند. در این زمینه جلسات متعددی گذاشتیم و وزارت بهداشت نیز در یکی دو زندان کمک خوبی کرده ولی کفاف نمی دهد.

موضوع بازداشت و احضار اسفندیار رحیم مشایی اخباری مطرح شده چیست؟

اعتماد

هر دو کذب محض است. نه بازداشت شده و نه احضار به دادگاه شده و در صورت نشر کذب حق شکایت برای افراد وجود دارد. من پیگیری کردم و دیدم چنین چیزی صحت ندارد.

بخش دوم پرونده فساد ۳هزار میلیاردی مانده. پرونده جهرمی در این پرونده چه شد؟

مهر

بخشی از پرونده مختومه شده و نمی شود اینها را یکجا به دادگاه فرستاد. در خصوص این پرونده از ۳۰۰ پرونده نیز گذشت. اینها به تدریج و با اولویت به دادگاه می رفت. درباره این پرونده، از جمله آقای خاوری با یک مشکل مضاعف روبرو شدیم. آن موقع قاضی پرونده آقای سراج بودند. طبق قولی که داده بود گفته بود به این زودی شروع می کنم. سمت ایشان تغییر کرد و پرونده دست قاضی دیگری رفت. قاضی دوم، به عنوان دادرس بود و از آن قسمت منتقل شده. این پرونده ها هنوز مطرح است. مواردی دیگری نیز هست که هنوز کیفرخواست صادر نشده یا درخواست اعاده دادرسی کرده اند و بخشی پذیرفته شده و به شعبات برگشته. کل پرونده هنوز مختومه نشده.

پرونده آقای احمدی مقدم چه شد؟

-

بازداشت ایشان و پسرشان را قبلا گفتم کذب محض است. پرونده ای تشکیل شده و مربوط به تعاونی ناجاست و در حال بررسی است.

دیدار نمایندگان مجلس با بابک زنجانی چه زمانی است؟

برنا

درخواست های قانونی نمایندگان مجلس پذیرفته می شود و آنها حق ورود به پرونده های قضایی یا ملاقات با زندانیان را ندارد. حتی در مقطعی رئیس جمهوری می خواست ملاقات با زندانی کند که اجازه ندادیم. در این باره نیز ملاقاتی تنظیم نشده.

موجی از پیامکهای آزار دهنده و کلاهبرداری از طرف اپراتورها به تلفن مردم وارد می شود. قوه قضاییه وارد نشده اید؟

تولایی

در این باره شورای عالی فضای مجازی داریم که قرار بوده مستمرا جلساتی داشته باشند ولی چندین ماه است این جلسات برگزار نشده و باید سیاست گذاری کنند. ما نیز کارگروه به نام تعیین مصادیق مجرمانه داریم که ۶ وزارتخانه و دادستان کل کشور در آن عضویت دارند. این کارگروه نیز وظایفی دارد و میتواند تصمیماتی بگیرد ولی اینها هیچ یک نافی مسئولیت قوه قضاییه نیست. بنابراین اگر در فضای مجازی نیز اتفاقی بیفتد که مدعی العموم بتواند وارد شود، وارد می شود. دادستان در تهران و استانها وارد و شاکی می شود. گاهی سایت بسته و افراد تحت تعقیب قرار می گیرد. اگر هم در مواردی باشد که شاکی خصوصی باشد، رسیدگی می شود. اگر کسی کلاهبرداری از طریق حضوری یا پیامک کند، دوجنبه دارد. هم عمومی و هم خصوصی. از لحاظ عموم مدعی العموم وارد می شود و از لحاظ خصوصی نیز شاکی خصوصی طرح شکایت می کند.

درباره معضل کاسبان پساتحریم چه برنامه ای دارید؟

دانشجو

یعنی چه؟ این برنامه را باید دولت برای صادرات و واردات منظم کند. قوه قضاییه در جایی وارد می شود که جرم واقع شود. بالاخره چقدر ارز در خارج از کشور داریم، ما که نفهمیدیم امیدواریم شما متوجه شوید! اینها نباید همه وارد واردات شود.

پرونده راه آهن اترک-برکت چه شد؟

مردمسالاری

این موضوع را در دست بررسی داریم و هنوز جواب استعلام نیامده. حضور ذهن ندارم.

زمان دادگاه بابک زنجانی تعیین شده. این پرونده خیلی بزرگ است. آیا کیفرخواست صادر شده دارای اتهام فساد فی الارض است؟

قدس

در کیفرخواست دادستان به همین ماده استناد کرده و باید منتظر ماند تا دادگاه در این باره تصمیم بگیرد. در کیفرخواست چنین درخواستی شده. استناد ماده ای را عرض می کنم. اخلال در نظام اقتصادی دو بخش دارد که ممکن است مفسد فی الارض نیز در آن ممکن است وارد باشد. اگر اقدامات متهم ضربه زدن به نظام یا مقابله با نظام یا علم به این موارد باشد، افساد فی الارض و اعدام دارد. در صورتی که این شرایط را نداشته باشد ۵ تا ۲۰ سال زندان دارد.

لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم چه شد؟

خبررادیو

الان این جزو اولویتهای درجه یک در دستور کار ما نیست. الان لوایحی را در دست تهیه داریم که از نظر ما در اولویت است.

خبر بازداشت آقای سعیدلو را تایید می کنید؟ آقای بقایی قرار است آزاد شود؟

ایلنا

درباره این مورد، مورد دیگری را کس دیگری مطرح کرد ولی این فرد نبود. این مسئله کذب است. درباره آزاد کردن مورد دوم نیز من نشنیده ام و خبر ندارم کی هست!

پرونده مفاسد اقتصادی کلان که اخیرا تشکیل شده چیست؟

واحد مرکزی خبر

نمی دانم فساد کلان یعنی چقدر است. پرونده ها متعدد است و هر روز تشکیل می شود.

آقای رحیمی بابت موردی سفر به خارج از کشور داشتند؟

شرق

نه، تایید نمی کنم. فردی خودش می گفت و خودش می شنید و بعد می گفت شنیده شده. منظورم با شما نیست البته.

درباره تخلفات شرکتهای بیمه ای درباره گرفتن وجوه، چه اقدامی کردید؟

حمایت

درباره موضوعاتی از این دست هم در دادستانی کل دست کم از دو سال پیش با بیمه مرکزی و اشخاص دیگر جلساتی داشتیم که چه کنیم تا پیشگیرانه این تخلفات و جرایم اتفاق نیفتد یا سریعتر و راحتتر رسیدگی شود.

برای پولهایی که رحیمی به نمایندگان داده گفتند جواب استعلام نیامده. چه زمانی قرار است این جواب داده شود؟

فرهیختگان

هیچ وقت! بارها تکرار کرده ام افرادی در هر نوع انتخاباتی پول خرج می کنند این باید ساماندهی شود. سیاستهای کلی انتخاب نیز در مجمع تشخیص تدوین شده و ابلاغ می شود. الان همه قبول دارند که در خصوص تبلیغات انتخابات ساماندهی کنیم. اما الان هر کسی که پول خرج می کند، پول خودش است؟ نه! در ادوار مختلف ریاست جمهوری کسانی که رئیس جمهور شدند، هزینه زیادی کردند. آیا پول شخص خودشان است؟ نه، حتما اینطور نیست. آقای رحیمی در دفاع از خود ادعا کرده بخشی از این پولی را که گرفته ام بخشی درباره انتخابات خرج کرده ام. نگفته این را همه خرج انتخابات کرده ام. بخشی را گفته به ستاد انتخابات داده ام نه به فرد. بخشی نیز گفته به افراد داده ام. این چیزی نیست که بتوانیم درباره اش اظهارنظر کنیم. درباره این پول نیز دادگاه محکومیت به او نداده. ما هیچ وقت نمی خواهیم این نامها را بدهیم. چون جرمی واقع نشده و اگر غیر از این باشد همه پولهای انتخابات را باید ساماندهی کرد. آیا می شود از رئیس جمهور فعلی و قبلی پرسید شما در انتخابات از کجا پول آوردید و چرا؟ قطعا اینطور نیست.

آیا مدیران میزان از قوه قضاییه بودند؟

-

این مدیران از قوه قضاییه نبودند. برخی از قضات بازنشسته بودند که سهمی یا سپرده گذاری داشتند. بر اساس بررسیها این موسسه منحل شد و برخی از اعضای هیات مدیره و دست اندرکاران بازداشت شدند و در حال رسیدگی است. سلسله تخلفات مالی دارند که نمی توان گفت اختلاس بوده یا نه. هم درباره مجوزی که باید می گرفتند و نگرفته اند، باید رسیدگی شود.

دستگاه قضایی در مقابل برخی فیلمهای مفسده انگیز مانند .. چه مسئولیتی دارد؟

بسیج

این سئوال نیست. به کسانی نسبتهایی می دهید که در جلسه نیستند و نمی توانند دفاع کنند. دستگاه های نظارتی وجود دارد وموارد خلاف را اطلاع می دهند یا مدعی العموم ورود پیدا می کند.

درباره پرونده بورسیه ها شکایت شد؟ پرونده کهریزک چه شد؟

خراسان

تاجایی که پیگیری می کردم شکایت خصوصی به دادگستری نشد. نامه ای نوشته بودند که به مجتمع مربوطه ارجاع شده ولی هنوز شاکی خصوصی نداریم. رای پرونده کهریزک نیز قاضی گفته لایحه دفاعیه متهم را بگیرد و حکم دهد.

استفاده از رانت دولتی، ورود غیرقانونی کالاها، فساد مالی، استفاده از دلار دولتی، پولشویی و خروج برخی از شرکای شرکت سامسونگ از کشور پرونده ای تشکیل شده؟

شبکه خبر

پرونده ای تشکیل نشده. چنین پرونده ای در دادگستری نداریم.

پرونده حکم اعدام آقای جعفری تبار تایید شده

ایسنا

پرونده در دادگاه ویژه روحانیت است و من شنیده ام حکم تایید شده.

۴۷۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442817

برچسب‌ها