فریدون مجلسی در روزنامه شرق نوشت:

این‌روزها متن فریبنده ای در شبکه‌های اینترنتی قرار گرفته است با عنوان طنزآمیز «روحانی مچکریم»!

این متن مطابق شیوه‌های حرفه‌ای بحران‌آفرینان، با لحنی حق‌به‌جانب و البته عوام‌فریبانه، افرادی را نیز فریفته و به انتقال این‌گونه مطالب واداشته است. متن پیام به شرح زیر است: «آقای روحانی مچکریم که: مسکن مهر رو تعطیل کردی، بنزین بی‌کیفیتتون رو تا دو هفته دیگه گرون‌تر بهمون میدی، آب و برق و گاز رو ۲۵ درصد گرون‌تر میکنی، تورم رو فقط تو آمارها مهار کردی، آبرومون رو جلوی آمریکا بردی و تحقیرمون کردی، بی‌خیال تولید و اشتغال شدی و چسبیدی به مذاکرات، ملت رو قبل از عید واسه چهار تا دونه تخم مرغ و برنج هندی به صف کردی، برای تغییر مسئولان به‌جای داس از کمباین استفاده کردی، هر کس ازت انتقاد کنه رو بی‌سواد میخونی، هرجا کم میاری تقصیر‌ها رو گردن دولت قبل میندازی، قرار شده هرکی یارانه بگیره، بانک‌ها بهش وام ندن، برای ندادن ٤٥ هزار تومان پولی که احمدی‌نژاد با عزت می‌ریخت تو کارت بانکی، ملت رو مجبور میکنی تو فرم‌ها اعلام گدایی بکنن، روزنامه‌ای که سیاست‌های دولت رو به حق به نقد کشید، بستی، برنامه هسته‌ای رو که با خون شهدا ساخته شده بود رو داغون کردی، شعار امید دادی ولی ملت رو ناامید و اسرائیل رو طبق گفته خودشان، امیدوار کردی، دولت قبل رو گداپرور نامیدید ولی الان خودتون به گدایی چندتومان پول یارانه ملت افتادی...».

نگارنده، وکیل و مدافع آقای روحانی نیستم، اما به خاطر تعهدی که ایشان برای رفع تحریم‌ها دادند در «انتخابات - رفراندوم سال ٩٢» شرکت کردم و مانند میلیون‌ها نفر دیگر به ایشان رأی دادم. حالا حتما باید از ایشان سؤال کنم چرا اسرائیل و همدستان عربش مانع و معارض توافق هستند و بهانه‌جویی می‌کنند؟ چرا تندروهای داخلی با آنها همدست و همصدا شده‌اند و نمی‌گذارند این ملت روی آرامش ببیند و درهای اقتصاد و رفاه و اشتغال به روی عموم باز شود؟ چرا به این کارشکنی‌های آزار‌دهنده پایان داده نمی‌شود؟ دفاع در مقابل این کیفرخواست دلواپسانه ١٦ بندی بر عهده متهم است اما نگارنده هم به سهم خود و به اعتبار تجربیات می‌توانم در باب این اتهامات اظهارنظر کنم: 
١. مسکن مهر رو تعطیل کردی: من هم مانند اقتصاددانان شهادت می‌دهم برنامه مسکن مهر کار بی‌در و پیکر، بی‌حساب و کتاب و تورم‌آفرینی بود که با بهره‌مندی از بخشی از ٧٠٠ میلیارد دلار درآمد افسانه‌ای نفتی در دولت احمدی‌نژاد، در صدها کارگاه و به بهای تعطیل‌کردن پروژه‌های درآمدزا و کارآفرین مانند فازهای عسلویه، متروی تهران و صنایع دیگر آغاز شد. غالبا هم نیمه تمام، بدون منابع آب و برق و اعتبار، پس از جاروکشی خزانه، به دولت جدید تحویل داده شد! نیازمندان روی‌دست‌مانده و نگران مسکن هم نمی‌توانند انتظار معجزه داشته باشند. به‌هرحال دولت هم ناچار است آن برنامه را پس از رفع ایرادها و تأمین منابع تدریجا تکمیل کند و با تسهیلات به بهای واقعی تحویل دهد. 
٢. بنزین بی‌کیفیتتون رو تا دو هفته دیگه گرون‌تر بهمون میدی: راستش نمی‌دانستم بنزین غیراستاندارد پتروشیمی که شهرهای ما را غیرقابل تنفس و حتی تعطیل کرد، مربوط به دوران روحانی بود! تا جایی که می‌دانم در دولت روحانی، جلوی آن گرفته شده است. 

٣. آب، برق و گاز رو ۲۵ درصد گرون‌تر میکنی: با تورم به‌ارث‌رسیده از اتلاف‌کنندگان منابع و ذخایر ملی، قطعا باید بیش از ٢٥ درصد هم ‌گران شود. ملت هم باید عادت کند که بهای هر سرویس و خدمتی را که دریافت می‌کند، بپردازد و البته در مصرف صرفه‌جویی کند. چراغ‌های اضافی را خاموش کند، شیر آب را ببندد، حمامش را به یکی، دو دقیقه با حداقل آب انجام دهد. بدانیم هر صرفه‌جویی موجب افزایش قدرت سرمایه‌گذاری ملی و اشتغال فرزندان بیکار همین ملت می‌شود. 
٤. تورم رو فقط تو آمارها مهار کردی: با توجه به باقی‌ماندن تحریم‌ها، فقط از شتاب رشد تورم می‌توان کاست. 
٥. آبرومون رو جلوی آمریکا بردی و تحقیرمون کردی: راستش این ایراد را نفهمیدم! چگونه آبرو برد؟ در «دانشگاه کلمبیا» تن به آن اتفاقات توهین‌آمیز داد؟ در مجمع عمومی پیشنهادهایی عجیب داد؟ هاله نور دید؟ پاسخ سؤال خبرنگاران را با سؤال داد؟! 
٦. بی‌خیال تولید و اشتغال شدی و چسبیدی به مذاکرات: تولید و اشتغال در دولت ٧٠٠ میلیارد دلاری خیلی بالا بود؟ پروژه‌های تولیدی و حتی ساخت و ساز متروی تهران تعطیل شد و شهرک‌های صنعتی بی‌رمق به ارث رسیدند. اما این ایراد وارد است که دولت که اهمیت توافق را می‌داند چرا به کار سرعت بیشتری نمی‌دهد؟ 
٧. ملت رو قبل از عید واسه چهار تا دونه تخم‌مرغ و برنج هندی به صف کردی: آقای روحانی این یکی را راست می‌گویند. اصلا ادامه برنامه اعانه و صدقات و یارانه عمومی غلط بود، تا چه رسد به اعانه غذایی. برای این کار باید سازمان بهزیستی و مؤسسات خیریه، نیازمندان را بیابند و کمک کنند. 
٨. برای تغییر مسئولان به جای داس از کمباین استفاده کردی: معنی این‌گونه اصطلاحات را نمی‌فهمم. اما مردم با رأی خود از شما می‌خواهند همه مقامات را بر مبنای سوابق تجربی و ارشدیت اداری و تخصص و سواد طبق مقررات انتخاب کرده و فاقدان شرایط را که تعداد بسیاری هستند و در دولت قبل سوار قطار دولت شدند با بولدوزر مرخص کنید. کردید؟ 
٩. هرکس ازت انتقاد کنه رو بی‌سواد میخونی: تا جایی که ما شنیدیم سخنان دلواپسانه را که منافع شخصی را به منافع ملی ترجیح می‌دهند از سوی بی‌سوادان و عوام دانستند. چطور مگه؟ 
١٠. هرجا کم میاری تقصیر‌ها رو گردن دولت قبل میندازی: این یکی را ناچارم به همین زبان پرسشگر دلواپسانه پاسخ دهم؛ مگر جز این است؟ 
١١. قرار شده هرکی یارانه بگیره، بانک‌ها بهش وام ندن: نشنیده بودم چنین تصمیم عاقلانه‌ای گرفته باشند! چرا و به چه اعتباری باید به کسی که خود را محتاج یارانه می‌داند، وام داد؟ خبر نداشتم، اما پیشنهاد خوبی است. 
١٢. برای ندادن ٤٥ هزار تومان پولی که احمدی‌نژاد، با عزت میریخت تو کارت بانکی، ملت رو مجبور میکنی تو فرم‌ها اعلام گدایی بکنن: پول عوامفریبانه، نه گرفتنش عزت و حرمت دارد و نه دادنش. هرکس خود را نیازمند می‌داند باید هم فرم اعلام نیازمندی پر کند و مدرک اثباتی جمع کند. پیشنهاد خوبی است. 
١٣. روزنامه‌ای که سیاست‌های دولت رو بحق به نقد کشید بستی: روزنامه‌های منتقد دولت که به صف هستند! دروغ آشکار تا این حد؟ 
١٤. برنامه هسته‌ای رو که با خون شهدا ساخته شده بود داغون کردی! : راستش آقای روحانی باید توضیح دهد نمایندگی شهدا را چه کسی به مدعیان داده است؟ روحانی دقیقا چه چیزی را داغان کرده است؟ 
١٥. شعار امید دادی ولی ملت رو ناامید و اسرائیل رو طبق گفته خودشان، امیدوار کردی: راستش این ادعا خیلی زور دارد! یعنی شباهت دلواپسی اسرائیل و عربستان و همین فرمایشات کافی نیست؟ نکند نتانیاهو ناگهان و بدون خبر قبلی، مواضع عصبی خود را از انزوایی که دولت روحانی به او تحمیل کرد کنار گذاشته و طرفدارتیم هسته‌ای ما شده است.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 420494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 42
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    84 91
    احسنت بر نویسنده... بسیار منطقی و مستدل بود.
  • بی نام IR ۰۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    بازگشت به دوران احمدی نژاد یعنی فاجعه
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    96 33
    واسه اون بنده خداهایی که فکر میکنن تو دولت احمدی نژاد عزت داشتن، فکر میکنن ارزونی بود و تورم پایین بود. فکر میکنن اسرائیل از وجود احمدی نژاد بهره نمیبرد. فکر میکنن همه خوشحال بودن و امید داشتن فکر میکنن سرمایه ملی نابود نشد و ... درمان سریع آلزایمر رو پیشنهاد میکنم. اگه به درمان هم علاقه ای ندارن آرزو میکنم دکتر احمدی نژاد برگرده تا دوباره عزت و امید و ارزونی و شادی و خوشحالی برگرده دقیقا مثل اون 8 سال خلایق هر چه لایق
  • بی نام RO ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    من خودم به روحاني راي دادم ولي اين متن هم حرف حق زده ، از دولت اميد كاملا نااميد شديم
  • بی نام A1 ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    79 36
    کار دلواپسان همینه ۰۰۰ دروغ و کذب و بالا کشیدن یکجای بیت المال
  • غریبه TR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    57 8
    کمه کم 50 سال ،اونم در بهترین شرایط زمان لازمه تا شهروندان این کشور فلک زده یکم احساس آرامش کنن .
  • میرحسین IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    40 26
    آره منم باور کردم جناب نگارنده فک کردی ما هالوییم
  • بی نام IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    43 19
    بالاخره نون بعضی ها آجر شده و با زلال شدن آب نمیتونن خوب ماهی بگیرن و حق هم دارن که ناراحت باشن ....
  • مهدی A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    39 35
    دمت گرم خوب جوابشو دادی
  • علی A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    49 40
    اقای روحانی به این حرفا توجه نکن با قدرت برو جلو ما تا تهش باهاتیم این گونه متن ها توسط یه عده دلواپس که فکر میکنند به فکر نظامند اما در اصل فقیر مغزانی بیش نیستند پخش میشوند که ما هیچ توجهی بهشون نداریم . تا اخرین قطره خونمون با روحانی هستیم و میمونیم
  • منوچهر سالاری IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    36 6
    از محتوای متن که راست و دروغ را به هم بافته و در انتهای متن خوشحال شدن اسرائیل رو اعلام کرده که به طور بسیار روشنی معلومه که اسرائیل در حال حاضر در انزوای بین المللی شدیدی قرار داره می توانیم نتیجه بگیریم که به طور حتم نگارنده ی متن فکاهی بر علیه آقای روحانی منافع ملی ایران برایش ارجحیت ندارد.
  • حمید A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    18 9
    کاملاً موافقم
  • محمد مهدی A1 ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    23 19
    چه دفاع جانانه ای من که واقعا قانع شدم
  • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    16 16
    احتمالا آقای فریدون مجلسی یه کاری , گره ای دارن که فقط به دست دولت مردان باز میشه
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    20 19
    عالی جواب دادید. احسنت
  • مهرداد A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    39 33
    احمدی مچکیریم. به خاطر تحیرمها اختلاسها بابک زنجانی ها فسادها بی امنیتی ها بدبختی ها و خیلی چیزهای دیگه
  • روح اله A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    23 36
    جناب نگارندهمنم نه منتقدآقای روحانی هستم نه طرفدار اقای احمدی نژاد ولی چرا بایدبدون اعلام قبلی سهمیه های بنزین رو به کارتها واریز نکردندلاقل اطلاع رسانی میکردند یا قبل از عید این کاررو انجام میدادند قرارنیست هروقت دولت کم اورد از جیب مردم خرجشوردر بیاره بعدش شما ناراحت مترو تهران هستی یا طرلفدار بدبخت بیچاره هایی که به کمترین پول صاحب خانه شدندبعدش با گرون شدن بنزین یا اب یا برق فکر نکنم مصرف بیاد پایین باید فرهنگ سازی بشه یا وسایل کم مصرف تولید یا وارد بشه.....من به عنوان یه شهروند ایرانی وضعیتم بهتر که هیچی بدتر شده...
  • قاسم IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    21 11
    بد نبود ولی انگار هر کاری که روحانی انجام داده درسته ولی هرکاری که قبلا انجام شده اشتباه یه کاره بگو ایشون معصوم اند دیگه البته از شرق که یه رسانه وابسته هست هم بیشتر از این انتظار نیست. طرفداری هم یه حدی داره این همون کاریه که تو دولت قبل انجام می شد و هر کاری که دولت قبل انجام می داد رو رسانه های وابسته ستایش می کردند , حالا دولت آینده هم اگه بیاد رسانه های وابسته همین حرف هارو درباره روحانی می زنند.
  • محمد A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    22 7
    سلام متاسفانه اغلب کسانی که از دولت روحانی انتقاد می کنند شجاعت اعتراف به گناه خود در حمایت از دولت قبل و مشارکت در آسیب زدن به کشور را ندارند و می خواهند با بزرگ کردن مشکلات فعلی و وارونه جلو دادن حقایق بر گناهان خود پرده بپوشانند. ان شا الله همانطور که تاکنون موفق نشده اند پس از این هم موفق نخواهند شد مردم را فریب دهند.
  • احمد A1 ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    24 41
    برای آقای روحانی ریاست محترم جمهور و دولت تدبیر آرزوی موفقیت بیش از پیش دارم که بساط آشفتگی اقتصادی را که میراث دولت قبل بود جمع کرد.
  • علی A1 ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    24 48
    بگذارید به این آقایون اعلام کنیم که هر چقدر هم که آقای دکتر روحانی اشتباه و کم کاری داشته باشد ، اکثریت ملت حاضر نیستند حتی برای چند ساعت رئیس دولتی همچون احمدی نژاد را تحمل کنند...
  • آرش A1 ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 4
    توی آمریکا هم جمهوری خواهان با شعار «اوباما متشکرم» چهره دموکراتها رو به شدت تخریب کردن. نتیجش هم شکست حذب اوباما در انتخابات کنگره شد.
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    30 4
    45 تومان میگرفتیم، 450 تومان بخاطر تورم وحشتناک از جیبمون میرفت.
  • علی IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    31 0
    حالا گیریم که همه صرفه جویی بکنن، اصلا روزی یک وعده غذا بخورن، یا هرجور که شما میگین زندگی کنن، اون وقت اون پولی که از این صرفه جویی بدست اومده چی میشه؟ خرج تولید میشه یا اشتغال؟ وام مسکن میشه واسه جوونا؟ وام ازدواج میشه واسه بدبختا؟ یا حسابی که جمع شد یه نفر یه جا میکشه بالا و 10 سال دیگه گندش درمیاد؟
  • محسن IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    26 10
    دلواپس است دیگر ، گاهی دلش برای دولت قبل تنگ میشود
  • وحید IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    22 7
    ای کاش حرف امام حسین را اوازه گوش میکردیم که اگر دین ندارید ازاده باشید اگه یک ذره انصاف دروجود کسی باشه این پیامک دلواپسان وکاسب تحریم را نشر نمیده
  • رضا A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    32 6
    من طرفدار روحانیم ولی منطقی باشیم . بنزین گرون شده . با این وضع کارو کاسبیا مالیاتا زیاد شده . گرونی کم نشده . گیر بازیو گشت ارشاد و ماشین خوابوندن 10 برابر بیشتر شده . واقعا به چی دلمونو خوش کنیم؟ روحانی جانمتشکر نیستیم
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    16 32
    روحانی دوست دارم
  • محمد GB ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 2
    سلام ، و متاسفانه برخی بدون تعقل نسبت به ارسال جهت دیگران اقدام می کنند و ابزار دست یک عده قلیل می گردند.
  • بی نام A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    8 14
    چرا به نظر مردم احترام و فقط به دنبال تایید نظرات خود هستید. و هر گاه چیزی خلاف نظرات خود دیدی به اون افترا می بندید و اون رو وطئه می دونید. البته این ازادی از جنس اصلاح طلبی است که ما مدتها با ان اشناییم.
  • بی نام IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    14 7
    برو خبرجان خودتی
  • بی نام A1 ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    17 8
    حالا تمام اشتباهات و خراب کاریهای دولت قبل به کنار، ما هم خیلی انتظار بهبود اوضاع نداشتیم، نه از روحانی و نه هر کس دیگه که رئیس جمهور میشد. مساله اینه که ایشون خودشون خیلی وعده ها دادن که درصد کمی ازشون محقق شده. نمیشه که با علم به مشکلات و ناتوانی در حل اونها و فقط برای پیروزی در انتخابات وعده داد و بعدش عدم تحقق اونها رو به گردن دولت قبل انداخت. هرچند میدونم نظرمو تایید نمیکنی...
  • بی نام A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 9
    شما دلواپس نباش؛زمان احمدی نژاد گرونی نبود؟میخواین برگرده؟برین یه جای گرم پیدا کنین و زندگیتون رو بکنید.
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    11 2
    بیشتر موارد بیراه نبود. نگارنده سری به شهرک صنعتی شمس آباد بزنه برهوت سوله ها... بیش از ۸۵٪ تعطیلی طبق گفته ریاست شهرک
  • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    15 11
    عالی بود نگارنده. من موندم مگه دلواپسا مخالف وایبر و شبکه های اجتماعی نبودن؟ پس الان چرا تو شبکه اسرائیلی جولان میدن؟؟؟
  • سعید sash A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    10 14
    آقای نگارنده محترم و عزیز شاید خیلی از حرف های مجلسی اشتباه باشه اما طرز بیان شما و دفاع شما کاملا توهین آمیز و بی منطق است...من خودم طرفدار روحانی هستم با با این طرز بیان شما از این دولت نا امید شدم دوستی شما مثل دوستی خاله خرسست....
  • بی نام IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    12 8
    نمي دانم دولت قبلي با چه ندانم كاري و غفلت و بيخبري توانست همه كشورها منجمله چين و روسيه را در راي به تحريمها يا همان كاغذ پاره عليه مردم ايران متحد كند آنهم نه يكبار بلكه 5بار كه لغو هركدام از آها سالها طول مي كشد.
  • متی IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    14 8
    پیامبر اکرم صلی الله‏ عليه‏ و ‏آله:کَما تَکُونُوا یوَّلی عَلَیکُم : هر طور باشید همانگونه بر شما حکومت می شود. واسه همینه بعضیا دلشون واسه احمدی نژاد تنگ شده
  • آرش IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    14 13
    این متن فوق العاده بود. فقط نمیدونم چرا انقدر زود از صفخه اول سایتتون حذفش کردید. آقای مجلسی عالی جواب دوستان دلواپس رو دادند
  • اصلاح طلب A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    21 16
    چه جالب... متعصبانه و کورکورانه از روحانی حمایت میکنین بعد اولش میگین من مدافع دولت روحانی نیستم؟؟؟ و جالب تر اینکه بدتر از احمدی نژاد خودتون هم بیشتر سوالات رو با سوال جواب میدین عایااا؟؟؟ شما بجای اینکه از دولت دفاع کنی داری به ملت حمله میکنی بزرگوار...
  • مهدی A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    39 2
    حرف من اینه چرا شیش ساله قیمتا روز ب روز داره میره بالا ولی مقدار یارانه همون ۴۵۰۰۰۰تومنه؟میشه یارانه نخواهیم ولی قیمتا برگرده به قبل از احمدی نژاد؟؟
  • محسن IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
    25 52
    اگه یه خورده انصاف داشته باشیم و خوب فکر کنیم..میبینیم که درست میگه