اقتصادنیوز نوشت:

بحران کم‌آبی که در چند سال اخیر گریبان‌گیر کشور شده، چه تاثیری بر فعالیت‌های اقتصادی کشور مانند ساخت‌وساز می‌گذارد؟

تابستان سال گذشته که کشور با کمبود آب جدی مواجه و در برخی مناطق و ساعات روز جیره‌بندی آب مصرفی اعمال شد، برخی گفتند که باید ساختمان‌سازی‎ها تا اندازه‎ای کاهش یابد، چرا که از روز اول تا پایان کار ساخت و ساز یک واحد مسکونی یا آپارتمان به آب نیاز است . 

آنچه بیش از هر چیز در مصرف آب برای ساخت‌وساز نگران کننده است، استفاده از آب شرب و تصفیه شده است که لطمه زیادی به مصرف آب می‎‎زند. 

بر این اساس بسیاری کارشناسان و سازندگان مسکن براین باورند که ساخت و ساز مسکن آن هم در شرایط کمبود آب چندان نمی‎تواند در صرفه جویی آب در تابستان تاثیرگذار باشد ، اما برخی دیگر معتقدند بهتر است در زمان جیره‌بندی آب و وضعیت اضطرار از ساخت‌وسازهای ضروری جلوگیری شود یا در صورت امکان از آب چاه استفاده شود. 

در این باره نیز دبیر انجمن انبوه سازان استان تهران به اقتصادنیوز گفت که هنوز مصرف آب در کشور به ویژه در تهران به وضعیت اضطرار نرسیده است و کمبود آب با ساختمان‎سازی تداخل زیادی ندارد.

علیرضا قهاری افزود: در صورتی که در تابستان امسال جیره بندی آب صورت گیرد ، بهتر است از ساخت و سازهای غیر ضروری جلوگیری شود، در غیر این صورت لزومی به توقف ساخت‌وساز نیست. 

وی بگفت: پیش تر نیز مشکل کمبود آب و جیره‌بندی در تابستان تجربه شده، اما هیچ گاه کمبود آب مانع ساخت و ساز نشده است،البته سهم مصرف آب در ساختمان‎سازی آن اندازه نیست که در مقابل مصارف دیگر قابل مقایسه باشد. 

دبیر انجمن انبوه‌سازان استان تهران تصریح کرد: بهترین کار این است که در مصارف ساختمان‌سازی از آب شرب کمتری استفاده شود و از شهرداری خواسته شود برای مصارف ساخت‌وساز از آب چاه استفاده شود. در این میان کشور بیشتر نیاز به برنامه‌ریزی جدی‌تر دارد، چرا که دیده می‎شود همه مصرف آب در کشور به آب شرب منتهی می‌شود و حتی شست‎وشو ماشین را هم با آب شرب انجام می‎دهند.

قهاری تاکید کرد:هنوز مصرف آب در کشور به مرحله اضطرار نرسیده است و کمبود آب هرگز نمی‌تواند مانع ساخت‌وساز شود. 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 410468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =