۰ نفر
۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰

تسنیم نوشت: دبیر کل سازمان ملل با ابراز نگرانی عمیق از اعدام روحانی برجسته شیعه توسط آل‌سعود خواستار خویشتن‌داری و خونسردی شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، روز گذشته (شنبه) اعلام کرد از اعدام روحانی برجسته شیعه و 46 نفر دیگر توسط دولت عربستان سعودی "عمیقا نگران شده است" و خواهان خونسردی و خویشتن‌داری شد.

رژیم سعودی امروز شنبه دوازدهم دی ماه برابر با دوم ژانویه 2016 در بیانیه‌ای، از اعدام چهار نفر از شخصیت‌های شیعی‌ عربستان و در راس آنها شیخ نمر باقر النمر، در کنار 42 نفر دیگر، به اتهام اقدامات تروریستی خبر داد.

آل سعود سه مبارز شیعی دیگر به نام‌های علی سعید الربح، محمد علی عبد الکریم الصویلم و محمد فیصل محمد الشیوخ را به شهادت رسانده است.

گروههای مختلف سیاسی، حزبی و شخصیت‌های مختلف جهان اسلام، جنایت آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر باقر النمر روحانی برجسته شیعی را به جرم مطالبه حقوق مشروع و غصب شده مردم منطقه شرق عربستان محکوم کردند و اعتراضات به این اقدام شنیع رژیم سعودی همچنان ادامه دارد.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 495237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    14 0
    نیاز به یک تدبیر سیاسی و جنگ نرم روانی برای از دورن پاشیده شدن حکومت آل سعود احساس میشه باید با پنبه سر برید مثل یه قاتل حرفه ای، نه با بلوا و هیاهو جوری که نفهمن از کجا ضربه خوردن
  • بی نام A1 ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    5 15
    شیخ نمر در راس نبود نفر 45 بود
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۳
    1 0
    بان كي مون كاري جز محكوم كردن نميتونه بكنه.اين جنگ و دعواها عاقبت بدي داره.اعدام به هر دليلي خيلي خيلي بده