روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود به قلم کاظم انبارلویی در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور در نشست مشترک هیئت دولت با استانداران سراسر کشور که 28 مردادماه برگزار شد و او از مجلس اول به عنوان بهترین مجلس تاریخ ایران یاد کرد، نوشت: آیا در انتخاباتی که رئیس‌جمهور به طور بی‌‌سابقه هدفگذاری برای انتخابات آینده را "شکل‌گیری مجلس اول" اعلام می‌کند، می‌تواند فقط انتخاباتی سالم و باشکوه را برگزار کند؟ آیا در انتخاباتی که منافقین،‌ نهضت آزادی و گروه‌های محارب در فهرست نامزدهای معرفی‌شده باشند، می‌شود آن را یک انتخابات سالم و باشکوه نامید!

در ادامه اين يادداشت آمده است:

در مجلس اول، شوراي نگهبان وجود نداشت، منافقين و اعضاي نهضت آزادي و بسياري از كساني كه صلاحيت نامزدي نداشتند، در فهرست نامزدها بودند. خوشبختانه منافقين راي نياوردند، اما 10 نفر از كادرهاي نهضت آزادي به مجلس راه يافتند. آيا بهترين مجلس از ديدگاه رئيس‌جمهور آن است كه حداقل 10 نفر از اعضاي نهضت آزادي به آن راه يابند؟ آيا رئيس‌جمهور مي‌خواهد نظر صريح امام خميني(ره) را در مورد اعضاي نهضت آزادي كه آنان را بدتر از منافقين مي‌داند، انكار كند؟ آيا بهترين مجلس از نظر رئيس‌جمهور، مجلس اول است كه امثال آقاي عطاءالله مهاجراني كه اكنون پادوي راديو بي‌بي‌سي است، به آن راه يابد؟

دولت مجري انتخابات است. آيا رئيس‌جمهور حق دارد به عنوان مجري براي شكل‌گيري مجلس آينده الگو و مدل معرفي كند و مجريان را به مدل مجلس اول انقلاب حواله دهد و ضمنا بگويد: "شوراي نگهبان ناظر است نه مجري، شوراي نگهبان چشم است، چشم نمي‌تواند كار دست را بكند."؟ آيا مفهوم اين سخن كه مجلس اول الگو مي‌باشد، اين نيست كه شوراي نگهبان چشم خود را ببندد تا دولت با دست خود نامحرمان را - حداقل 10 نامزد نهضت آزادي  را- به مجلس ببرد؟

به چه دليل بايد گروهك‌هاي مخرب را به مجلس راه دهيم؟ برخي مي‌گويند؛ "مجلس اول مجلس كيفي بود، مجلس بزرگان و مجلس ايده‌آل بود و حضور آنان در پارلمان مانع از بهانه‌جويي هواداران‌شان براي عدم حضور در حاكميت مي‌شد." آيا اين حرف درستي است؟ آيا حضور ضدانقلاب در مجلس آنها را آرام كرد يا تيغ از نيام كينه به اسلام بركشيدند و 17 هزار شهيد ترور را روي دست نظام و انقلاب گذاشتند؟

2727

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    15 2
    مهم اینه که با وجود لیست دادن مردم به ان ها رای ندادند،پس حرف رییس جمهور درسته
  • بی نام IR ۰۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    17 1
    عزیز دلم. اسمش انتخابات است. این تو نیستی که تصمیم می گیری. مردم هستند که انتخاب می کنند. مردم بالغ اند و آقا بالاسر نمی خواهند.
  • بدون نام ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    19 1
    بله را مردمه. حضرت امام ره فرمودند ميزان را مردم است. نه اينكه ميزان را گروه مسلمانان است. خواهشاً گفتار امام را تفسير نفرماييد.
  • بی نام IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    15 1
    منظور روحانی از مجلس اول بخاطر ازادی در انتخابات و نامزدها بود. و اینجا مردم تعیین میکنن چه نماینده ای میخوان شما چرا ترسیدید؟
  • وحید A1 ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    11 1
    گرچه شورای نگهبان تشکیل نشده بود ولی بدون نظارت نبود و شورای انقلاب که به دستور بالاترین شخص مملکت و مورد قبول مردم تشکیل شده بود ناظر بود. قوی ترین مجلس بعد از انقلاب هم همان مجلس اول بود.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    14 1
    اگر قرار بر انتخاب مردم باشد ،شما چرا اینقدر نگرانی آقای انبار لویی؟
  • بی نام A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    13 0
    انتخابات سالم انتخاباتی نیست که کسانی که شما موافقید فقط لیست بدهند چه اینکه کسانی هستند که شما موافقشان بودید و شاید هنوز هم هستید و کم در حق این آب و خاک خیانت نکردند
  • بی نام IR ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    6 0
    واژه سالم وخوب اومدی رسالت
  • میزان رای ملت است A1 ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    11 0
    اگه شما قائلی به جمهوریت؛ نهضت آزادی هم یاشد مشکلی پیش نمی آید چرا به شعور مردم احترام نمی گذارید؟ هر جریانی که رای بیاورد لابد طرافدارنی داشته که رای آورده اند و اگرم مورد قبول مردم نباشند با رای نیاوردنشان چاره ای جز به حاشیه رفتن ندارند. یک کلام ختم کلام "میزان رای ملت است"
  • فاضلی IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    12 0
    یک سئوال. مگر مردم ایران به قول مسئولین دارای بینش بالا نیستند؟ مگر مردم قوه تشخیص سره از ناسره و خوب از بد را ندارند؟ گیریم بر طبق منطق رسالت منافقین نیز در انتخابات لیست بدهند و نامزد معرفی کنند آیا مردم به منافقین اقبال نموده و به کاندیداهای آنها رای خواهند دا؟ چرا این حق انتخاب را به خود مردم واگذار نکنیم؟
  • بی نام IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    14 0
    مردم به کی رای دادن اون مهمه
  • بدون نام ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    13 0
    به نظر شما مجلس اول بهتر بود يا مجلس فعلي
  • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    13 0
    در جواب روزنامه رسالت باید گفت نه فقط جبهه پایداریهای احمدی نژادی برای این مجلس خوب هستند امثال حمید رسائی و روح ا... حسینیان و بقیه آقایان پاکدست . روزنامه رسالت شما نه تنها یکطرفه به قاظی رفته ای که از دم منکر واقعیات هم شده اید و تمام سخنان ریاست محترم جمهور را به ظن همکیشان خود در کیهان سرهم بندی فرموده اید. مردم بیدار و هوشیارند و فریب دلواپسان کاسب و کاذب را نمیخورند.
  • رضا A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    13 0
    نظر روزنامه این است که فقط یک گرایش در انتخابات حضور داشته باشد؟ بگذارید مردم انتخاب کنند.
  • بی نام IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    0 4
    اگه کسی از سوی چهار مرجع متفاوت به طور دقیق مورد برسی قرار گیرد و به صورت کاملا محرمانه نتایج ان اعلان شود کافی نیست ؟ و اگه ضعفی و اشکالی در این مسیر وجود داشته باشد متواند حل گردد و شورای نگهبان منواند به اعتراضات رسیدگی نماید .ویا اصلا شورا می تواند یکی از مراجع باشد و نظر تمام مراجع محرمانه باشد