دو روز گذشته پیامک هایی با شماره «Razmayesh» به صورت عمومی ارسال شده و در آن اطلاعاتی درباره برگزاری رزمایش ثارالله منتقل می شد؛ اما ماجرای آن پیامک ها چه بود؟

به گزارش خبرآنلاین، برای پاسخ به این سوال روزنامه اعتماد گفت و گویی با سردار شعباني، معاون عمليات قرارگاه ثارالله (ع) تهران و سخنگوي رزمايش اقتدار ثارالله انجام داده و طی آن شعبانی علاوه بر توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری همایش، دلایلی برای ارسال پیامک همگانی نیز مطرح کرده که اهم آن در ادامه می آید:

** {این پیامک ها} به همه مردم {ارسال می شود}. هدف ما از اينكه پيامي را اعلام كنيم اين است كه هركس از اين طريق با ما ارتباط برقرار كند ما متوجه مي‌شويم كه علاقه‌مند است و ما از وي مي‌خواهيم كه به شبكه بيايد. اگر آمد در آينده پيام‌ها را تنها به همان افرادي كه قابليت و آمادگي برقراري ارتباط را دارند ارسال مي‌كنيم.

** ما شماره اعلام مي‌كنيم كه هر فردي علاقه‌مند است و اطلاعاتي هم دارد به ما وصل مي‌شود. ما در زمان جنگ از مردم به گونه‌اي ديگر استفاده مي‌كرديم اما الان از طريق اطلاع‌رساني براي امنيت پايدار و اطمينان‌بخش استفاده مي‌كنيم.

** ما معتقديم كه امنيت پايدار يعني امنيت مردمي. يعني هركس در هركجا هست به عنوان يك ايراني مسووليت دارد بر امنيت و سرنوشتي كه بر او است آگاه شود. يكي از كارهاي ما در بحث آمادگي‌هاي مردم اين است كه از طريق ارتباطات نو، به آنان آموزش دهيم. آن هم در مورد نيازمندي‌هايي كه مردم در مقابله با هر حركت غيرمنتظره مي‌توانند داشته باشند. يكي از اين سيستم‌هاي آموزشي موبايل است. اين ارتباطات به طور رسمي از شبكه‌اي كه شما مي‌بينيد موبايل است، دو شبكه ديگر هم هست كه از روز پنجشنبه كه مردم همه مطلع مي‌شوند خبر آن هم اعلام شود.

** يكي از مولفه‌هاي ارزيابي آمادگي‌هاي رزم نيز همين فراخواني است. لذا يك حركت اتفاقي و تصادفي نيست. ما لايه‌هاي عميقي را براي اين كار طراحي و پيش‌بيني كرده‌ايم. جذب، سازماندهي، آموزش و تمرين. در روز چهارشنبه ساعت ١٤ پيام رمزي به همه رده‌ها داده شد كه به شبكه‌ها رفت و به پايگاه‌هاي مقاومت فراخوان شد.

** يكي از كارهايي كه در اين رزمايش به نمايش گذاشته مي‌شود موضوع بسيج مردمي با ارتباطات چند لايه امن و نفوذناپذير است. در واقع ما شبكه‌اي داريم كه به صورت راديويي- ديجيتالي و خطوط وي‌اي پي قابليتي را از خود نشان مي‌دهد. اين ارتباط امن و مستمر مي‌تواند شرايطي را داشته باشد كه اگر ما در موقعيت‌هاي خاص نيروهاي خود را فراخوان داديم، آنها از آمادگي كامل برخوردار باشند. فراخواني به معناي يك حركت تاكتيكي بوده كه تمام نيروهاي مردم پايه ما از هر كار و كسبي و در هر مكاني كه هستند سريعا خود را در پايگاه‌هاي مقاومت آماده كنند. در اين وضعيت ما بايد پيامي كه به مردم مي‌رسانيم از چشم و گوش دشمن مخفي باشد.

گفتني است در دو روز گذشته خبرآنلاين تصاويري از اين پيامک ها منتشر کرده بود. (اينجا و اينجا). برخي کاربران خبرآنلاين در کامنت هاي خود درباره هزينه ارسال اين پيامک ها سوالاتي را مطرح کرده بودند اما در گفت و گوي فوق، اشاره اي به اين موضوع نشده بود.

27213

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 453399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    10 82
    احسنت کار بسیار خوبی است
  • reza RU ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    70 2
    ای کاش امر به معروف و نهی از منکر فقط مختص حجاب و روسری و مانتو نبود .... ای کاش امر به معروف و نهی از منکر برای جاده ها و رانندگی ها هم بود .... ای کاش برای ارازل و اوباش و سارق و قاتل هم بود ..... ای کاش امر به معروف و نهی از منکر برای هر کس و هر چیز که مخل اسایش مردم و امنیت مردم هست بود انوقت میلونها ایرانی به شما اعلام امادگی می کردند
  • مرتضی جعفری پور A1 ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    54 5
    خیلی خوبه البته اگر در شرایط بحرانی مثل وقوع سیل و زلزله هم با پیامک اطلاع بدهند البته الان بیشتر مردم پیامکها را نخوانده پاک میکنند
  • ایوب صادقیانی A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    71 9
    جناب شعبانی قبل از پاسخ دادن به پرسش خبرنگار می باید بداند که امکان پاسخگویی به پیامک یاد شده وجود نداشت پس بهتر است الکی برای آن هدف نتراشند. بنده می خواستم به ارسال پیاپی پیامک اعتراض کنم نشد. خواستم فرستنده رو بلاک کنم نشد. به معاونت روابط عمومی سپاه زنگ زدم اعتراض کنم گوشی برنداشتند.
  • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    71 8
    ببخشید هزینه این پیامکها از کجا تامین می شود؟
  • بی نام IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    68 7
    کلا از مردم استفاده می کنید
  • وحید RO ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    72 5
    پول این همه پیام از چه منبعی تامین میشه . چرا باید بیت المال این گونه از بین بره به خدا اصراف اصراف
  • بی نام IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    66 4
    بیزحمت از این بستر حداقل برای اطلاع رسانی حوادث احتمالی مانند طوفان چند روز استفاده کنید
  • محمد جواد IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
    18 2
    به چه دلیل از بیت المال خرج میکنید؟ حالا مردم اگر 1 درصد از تلویزیون و روزنامه و خبرگذاری ها مطلع نمی شدند چه فوریتی داشت که از طریق پیامک و فرد به فرد خبردار شوند؟
  • فرشاد A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
    1 3
    هرایرانی علاقه مند وقتی میبیند مسئولان کشورش در مقابل تهدیدهای دشمنان ٬ ازتدابیر دفاعی رزمی مردمی استفاده میکنند احساس غرور و اطمینان خاطر دارد موفق باشیدو پیروز