امید نوروزی قهرمان جهان و المپیک و یکی از امیدهای اصلی ایران است.

مهدی شیروانی:عصای دست تیم ‌ملی کشتی ‌فرنگی، حالا نفر دوم رنکینگ جهانی است. کاکوی شیرازی، تازه تمرین سبک را شروع کرده تا یکی، دو ماه دیگر جدی استارت بزند برای جهانی آمریکا. 

 مصدوميت ات برطرف شد؟
تازه تمرين سبك را شروع كرده‌ام. پزشكان مي‌گويند حدود 60، 70 درصد خوب شده و بايد يكي، دو ماه ديگر مدارا كرده تا به صورت جدي تمرين كنم. تا قبل از عيد تمرينات سنگين را شروع مي‌كنم و ان‌شاءا... با قدرت براي مسابقات جهاني آمريكا استارت مي‌زنم.

انگشت دستت كه شكسته بود، خوب شد؟
تازه آتل را باز كرده‌ام و نبايد به انگشتم فشار بياورم. مصدوميت بخش جدايي‌ناپذير كشتي است و عادت كرده‌ايم.

تو سال 2015 را با دومي وزن 66 كيلوي جهان در رنكينگ شروع كردي، مي‌داني چرا؟ 
از ملاك و معيار اتحاديه جهاني اطلاعي ندارم. احتمالاً نتايج مسابقات را مد نظر دارند. خيلي خوشحالم كه حميد سوريان همچنان نفر اول 59 كيلوي دنيا معرفي شده است.

در جام ‌جهاني‌ كشتي مي‌گيري؟
خيلي دوست داشتم كشتي بگيرم ولي با نظر پزشكان و دوري از شرايط آمادگي، نمي‌توانم كشتي بگيرم. اميدوارم جوان‌ترها با نتايج خوب مردم را شاد كنند.

وضعيت اردوها چطور است؟
كم‌كم نظم و قانون حاكم شده و اردوها شكل و شمايل خوبي پيدا كرده است.

افزايش اختيارات داوران را چگونه ارزيابي مي‌كني؟ 
سال خيلي سختي داريم. هم بايد از جايگاه كشتي ‌فرنگي آمريكا دفاع كنيم و هم سهميه المپيك بگيريم تا كارمان به اما و اگر نكشد و براي سهميه المپيك در تورنمنت‌ها كشتي بگيريم. الان ريش و قيچي دست داوران است و سليقه‌اي تصميم مي‌گيرند. با 3 اخطاره كردن كشتي‌گيران، خيلي راحت نسخه هر كسي را مي‌پيچند، پس بايد خيلي بيشتر از گذشته تمرين كنيم.

حذف ليگ‌ برتر و برگزاري مسابقات ليگ فصلي باشگاه‌هاي كشور را چگونه مي‌بيني؟
در ليگ ‌برتر حداقل يك قهرمان مي‌توانست با 150 - 100 ميليون تومان چند تا كشتي بگيرد و مقداري از مشكلاتش را برطرف كند اما الان فقط 12- 10 ميليون تومان نصيب كشتي‌گيران مي‌شود كه اهانت و تحقير قهرمانان است.

چه پيشنهادي داري؟
خيلي از تيم‌هاي فوتبال با سرمايه و حمايت دولت اداره مي‌شوند. با حمايت دولت و اسپانسرهاي بزرگ مي‌توان با حداكثر يكي، دو ميليارد بودجه، تيمي مدعي و خيلي خوب در كشتي جمع كرد تا هم رقابت‌ها نزديك و حساس باشد، هم قهرمانان جهان و المپيك تحقير نشوند.

براي ادامه موفقيت كشتي ‌فرنگي چه بايد كرد؟ 
بايد مسائل حاشيه‌اي را از كشتي و تيم‌هاي ملي دور كرد تا ملي‌پوشان با آرامش و بدون دغدغه به موفقيت فكر كنند.

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 394828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =