استقبال شهروندان گرجستانی از جشنواره «فیلم مقاومت ایران» در گرجستان

جشنواره «فیلم مقاومت ایران» با رویکرد نمایش هنر فیلم‌سازی ایران با استقبال شهروندان گرجستانی مواجه شد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، جشنواره «فیلم مقاومت ایران» به همت رایزنی فرهنگی ایران از 24 آذرماه در گرجستان برگزار و به مدت 4 روز متوالی دایر بود.

در این جشنواره هنری، فیلم‌هایی از قبیل «استرداد»، «فرزند چهارم»، «روزهای زندگی» و «تنهای تنهای تنها» در محل سالن اجتماعات 4 دانشگاه تئاتر و سینمای تفلیس، ایلیا، دولتی تفلیس و گرجستان نمایش داده شد.

این جشنواره با مشارکت انجمن دوستی ایران و گرجستان، معاونت فرهنگی شهرداری و شورای شهر کوتایسی همزمان با تفلیس در شهرهای کوتایسی و باتومی برگزار شد.

نمایش هنر سینمای ایران در گرجستان

در مراسم افتتاحیه این جشنواره، گلی‌کو مامولاشویلی، ایرانشناس و از اساتید دانشگاه تئاتر و سینمای گرجستان با اشاره به جایگاه سینمای ایران در گرجستان گفت: هنر تئاتر و سینمای ایران در گرجستان شناخته شده است؛ همچنین مردم این کشور از اینگونه برنامه‌های هنری استقبال می‌کنند.

وی افزود: در هنر فیلم‌سازی ایران به ویژگی‌های انسانی اهمیت ویژه‌ای داده شده به طوری که در سطح جهان مورد توجه قرار گرفته است. این ویژگی توانسته جامعه هنر دوست و سینماگر گرجستان را به خود جلب کند.

وجود تعاملات فرهنگی میان ایران و گرجستان

سپس، اوتار لیتانیشویلی، معاون سینمایی دانشگاه تئاتر و سینمای گرجستان اظهار کرد: پیشینه فرهنگی دو کشور موجب شده تا ایران‌شناسان در گرجستان تربیت شوند و همکاری‌هایی در زمینه ادبیات و معرفی مفاخر ادبی صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط حال حاضر و اهمیت فعالیت‌های رسانه‌ای، همکاری در حوزه تئاتر و سینما می‌تواند قشر بیشتری از جامعه را مخاطب قرار داده و از طریق ارتباطات رسانه‌ای، در دسترس عموم جامعه قرار گیرد.

سینمای مقاومت؛ نقطه شروع فصل جدیدی در فیلم‌سازی ایران

در بخشی دیگر از این مراسم، مجتبی کامران‌فرد، رایزن فرهنگی ایران در گرجستان در رابطه با جایگاه هنر تئاتر و سینمای ایران در گرجستان، گفت: تأثیرگذارترین کشور در منطقه آسیای میانه و قفقاز در گذشته و حال، ایران بوده و مشترکات فرهنگی و هنری با گرجستان بین تمام کشورهای این منطقه بی سابقه است.

وی ادامه داد: آنچه سینمای ایران را متمایز از سینمای جهان کرده، نبودن انگیزه سوداگری و توجه به ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی است.

کامران‌فرد با اشاره به عرصه فیلم‌سازی در ایران، اظهار کرد: با توجه به پایداری مردم ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس، سینمای مقاومت فصل جدیدی را در عرصه فیلم‌سازی در ایران آغاز کرده و امروز سینما و آثار متکی بر اخلاق تنها منحصر به مرزهای داخلی ایران نیست.

وی در سخنان پایانی خود یادآور شد: کارگردانان ایرانی با دیدگاه‌های مختلف توانستند هنرمندانه عناصر این هنر را به کار گیرند و نقش مؤثری در تحول و پویایی فیلم‌سازی ایفا کنند؛ هنر را می‌توان هنر والانگر و ارزشمند برای تمام جوامع بشری دانست.

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =