تسنیم نوشت:

وزیر ارتباطات گفت: دوره آزمایشی ایرانسل نگرانی دغدغه‌مندان را رفع کرد.

محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم اعطای مجوز ارتقاء پروانه ارائه خدمات تلفن همراه با نسل سوم و بالاتر ارتباطی با اشاره به اینکه تکنولوژی امروز از اسارت مجوز گرفتن‌ها آزاد شد اظهار کرد: اینکه مجوز و پروانه‌های ارتباطی را گروگان گرفته بودیم به صلاح کشور نبود اما امروز مجوز خدمات بالاتر ارتباطی را نیز به اپراتورهای کشور اعطا کردیم تا به صلاحدید خود شبکه‌شان را ارتقاء دهند.

وی همچنین با طرح سوالی مبنی بر اینکه عده‌ای ممکن است بگویند چرا با وجود رایتل در زمینه نسل سوم مجددا مجوزهای نسل سوم را به اپراتورهای دیگر اعطا کردید گفت: رایتل زحمات زیادی کشیده و راه را برای دیگر اپراتورها هموار کرده است و ما نباید اینگونه تصور کنیم که همیشه همراه اول و ایرانسل باید به این شرکت کمک کنند بلکه در حوزه نسل سوم رایتل است که به کمک دو اپراتور دیگر می‌آید.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های زیادی توسط اپراتورها در زمینه نسل سوم صورت گرفته است گفت: معمولا میزان سرمایه‌گذاری‌ها به شکل دقیق مطرح نمی‌شود ولی برآورد ما این است که بین ۳ تا ۵ هزار میلیارد تومان باشد.

واعظی افزود: نسل سوم به شکل مرحله‌ای در سراسر کشور توسعه پیدا می‌کند به این شکل که مثلا امروز خدمات‌دهی آن در مراکز استان‌ها و بعد در شهرهای بزرگ و به تدریج مناطق دیگر توسعه می‌یابد.

وی خطاب به اپراتورها گفت: سرمایه‌گذاری شما باید به صورت یکسان در تمامی کشور باشد نه اینگونه که تنها مردم مراکز استان‌ها را مورد تفقد خود قرار دهید اما دیگران در نقاط دورتر از دریافت خدمات بی نصیب باشند.

وزیر ارتباطات با تشکر از مدیران عامل شرکت ارتباطات سیار و شرکت خدماتی ایرانسل عنوان کرد: این دوستان به ملاحظات فرهنگی توجه داشته و خوشحالم چنین تکلیفی را برای خود قائل هستند که دغدغه‌ای برای مردم ایجاد نکنند.

واعظی افزود: مسئله اخلاق در کشور ما بسیار مهم است و از این حیث نباید دغدغه‌ای برای بزرگان، مراجع عظام و خانواده‌ها ایجاد شود.

وی همچنین اشاره‌ای به آمارهای دوره آزمایشی ایرانسل در نسل سوم داشت و گفت: حجم دیتای داده شده در شبکه ایرانسل ظرف مدت آزمایشی، ۲ برابر به نسبت قبل شده است در صورتی که ظرفیت ترافیک بین‌المللی آن تغییری نداشته که این به معنای در دست محتوای داخلی بودن است. زمانی که ترافیک بین‌الملل تغییری نداشته یعنی اینکه کاربران از شبکه داخلی با محتوای داخلی در ارتباط بوده‌اند.

وزیر ارتباطات در پایان گفت: میانگین مصرف هر کاربر در استان قم و در مرحله آزمایشی ایرانسل ۵ برابر تهران بوده است که این نشان از تولید بالای محتوای این استان به نسبت سایر نقاط کشور است و این می‌تواند علامت خوبی برای اجرای نسل سوم و نسل‌های بالاتر ارتباطی باشد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =