ایسنا نوشت:

مجوز رسمی ارائه خدمات نسل‌های سه و بالاتر امروز و با حضور وزیر ارتباطات به اپراتورهای اول و دوم ارتباطی کشور اعطا شد.

پیش از این قرار بر این بود که اپراتور ایرانسل به طور آزمایشی به ارائه خدمات نسل‌های بالاتر در ۱۵ نقطه مانند برخی دانشگاه‌های پایتخت بپردازد که بعدها بنا بر اعلام وزیر ارتباطات تعداد این نقاط افزایش یافته و حتی ارائه این سرویس‌ها به طور آزمایشی در برخی شهرستان‌ها نیز مورد تست و آزمایش قرار گرفت.

بنا بر آنچه پیش از این اعلام شده بود قرار بر این بود که در صورت موفقیت ایرانسل در ارائه آزمایشی این خدمات بدون فوت وقت مجوز رسمی ورود به نسل‌های بالاتر به این اپراتور واگذار شود.

برای ارائه مجوز خدمات نسل‌های بالاتر به اپراتورها وزارت ارتباطات شروط متعددی برای اپراتورها در نظر گرفته بود.

البته مسوولان مخابرات ایران و اپراتور اول ارتباطی کشور به دلیل انتقاداتی که نسبت به برخی از این شروط داشتند در روند مذاکرات خود با کندی‌هایی همراه شدند و مذاکره میان مدیران همراه اول و سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی برای رسیدن به تفاهم نهایی همچنان ادامه داشت و ظاهرا این مذاکرات امروز به نتیجه نهایی رسیده و این مجوز به همراه اول هم تعلق گرفت.

پیش از این ارائه خدمات نسل سوم ارتباطی در انحصار رایتل بود که با اتمام دوره انحصار این اپراتور در پایان مردادماه راه اپراتورهای دیگر برای ورود به خدمات نسل‌های بالاتر باز شده و محدودیت‌های قانونی در این زمینه برطرف می‌شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =