خبرگزاری صدا و سیما نوشت:

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کاخ سفید روز پنجشنبه درباره «فعالیت های ایران» در یمن که شیعه های حوثی در آنجا کنترل بسیاری از شهرها را در دست گرفته اند و شهر عدن در جنوب این کشور را نیز تهدید می کنند، ابراز نگرانی کرد.
آلیستر باسکی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا اعلام کرد « ما درباره فعالیت های ایران در یمن و اخبار مربوط به انتقال سلاح های ایرانی که در ایجاد بی ثباتی در یمن و تهدید دولت قانونی آن به کار گرفته می شود، نگرانی هایی داریم ».
مداخله عربستان سعودی در یمن با پشتیبانی تدارکاتی آمریکا خشم ایران را که به حمایت از شیعیان حوثی مظنون است، برانگیخته است. حوثی ها با عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن مخالفند.
حسن روحانی، رئیس جمهور ایران روز پنجشنبه در جریان گفتگویی تلفنی با دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس « تهاجم نظامی» علیه یمن را محکوم کرد.
جمهوری اسلامی به ویژه علیه خطر گسترش بحران به سایر کشورهای خاورمیانه هشدار داد.
جاش ارنست، سخنگوی باراک اوباما، چند روز پیش در پاسخ به سوالی درباره این موضوع گفته بود آمریکا اطلاعاتی در دست ندارد که این نظریه را تایید کند که «ایرانی ها نوعی فرماندهی بر جنبش حوثی ها اعمال می کنند ».
در پایان ماه فوریه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده بود حمایت ایران از حوثی ها بدون « هیچ تردیدی» در سقوط دولت یمن نقش داشته است. تهران بلافاصله این سخنان را محکوم کرده بود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
    5 1
    خوشم مياد اينقدر از ايران مى ترسين