۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳

ایسنا نوشت: مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی تاکید کرد: در حال حاضر ایرانسل هیچ برنامه‌ای برای تغییر تعرفه‌های خود ندارد.

علیرضا دزفولی ضمن اظهار کرد: سیاست‌های ما در تعیین تعرفه‌ها همانند گذشته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه دیتای همراه نیز این اپراتور تصمیمی برای ایجاد تغییر در تعرفه‌ها ندارد، توضیح داد: در این بخش میزان و نحوه‌ی تقاضای مشترکان خود از جمله حجم مصرفی آنها را در نظر گرفته و تمایل آنها به قیمت بسته‌ها و هزینه تمام شده خود را نیز بررسی می‌کنیم تا در نهایت به جمع‌بندی مطلوب رسیده و قیمت را براین اساس تعیین کنیم.

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی در ارتباط با موضوع تعیین کف قیمت اینترنت موبایل که طی هفته‌های اخیر از سوی رگولاتوری مطرح شده، اظهار کرد: علت این‌که چنین بحثی مطرح شده را کم‌وبیش می‌دانم و تصورم این است که در هر زمان و هر موضوعی از جمله قیمت اینترنت وقتی بحث کف یا سقف مطرح می‌شود، لازم است که این حدود برای تمام بازیکنان یک عرصه مشخص شوند، چرا که نمی‌توان برای گروهی خاص از عرضه‌کنندگان یک قانون خاص در نظر گرفته و مابقی آنها را فراموش کرد.

دزفولی ادامه داد: ما بر این باوریم که چه در زمینه‌ی کف و چه در خصوص سقف قیمت اینترنت باید قدرت خرید مردم، وضعیت اقتصادی آنها و قیمت تمام شده برای هر ارائه‌دهنده خدمات تناسب داشته باشد. برهمین اساس این‌که بخواهیم صرفا ضرر برخی از تامین‌کنندگان را مبنای تصمیم گیری قرار دهیم اتفاق درستی نخواهد بود.

وی در ارتباط با این‌که آیا تعیین قیمت کف اینترنت در نهایت موجب بالارفتن هزینه اینترنت موبایل برای کاربر نهایی نخواهد شد، گفت: این موضوع بستگی به رقمی که برای کف قیمت تعیین می‌شود دارد و اگر این رقم عادلانه باشد کاربر نهایی متضرر نخواهد شد.

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی در ارتباط با صحبت‌های برخی از اپراتورها مبنی بر این‌که در خصوص ارائه‌ی اینترنت موبایل در موارد متعدد اپراتورهای رقیب اقدام به دامپینگ کرده و اینترنت را با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: دامپینگ مربوط به زمانی می‌شود که فردی پس از اعلام تعرفه‌ای آن خدمت را با قیمت پایین‌تر ارائه کند، اما ما معمولا در این زمینه پیشرو بوده و اولین‌بار قیمت را اعلام کرده‌ایم بنابراین این موضوع در مورد ایرانسل صدق نمی‌کند، چرا که ما متنوع‌ترین بسته‌ها را از نظر حجم و تناسب با نیاز مصرف‌کنندگان ارائه داده‌ایم.

دزفولی با بیان این‌که ایرانسل در ارائه بسته‌های تخفیفی اینترنت نیاز و مصرف مشترکان خود را تجزیه و تحلیل کرده و برهمین اساس بسته‌های مختلف را طراحی می‌کند، متذکر شد: گاهی در برخی تبلیغات دیده می‌شود که قیمت یک گیگ اینترنت به 700 تومان می‌رسد که اگر این قیمت را در نظر بگیریم این همان قیمتی است که اینترنت را از شرکت زیرساخت تحویل می‌گیرند و اگر قرار است در این عرصه اقدامی شود باید با چنین شرکت‌هایی برخورد صورت گیرد.

مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی در ارتباط با صحبت‌هایی که گاهی مطرح شده و بر اساس آنها عنوان می‌شود برخی اپراتورهای همراه اینترنت را زیرقیمت تمام شده عرضه کرده و برای از میدان به در کردن رقیب متضرر می‌شوند، عنوان کرد: به هر صورت اطلاعات مالی و صورت حساب اپراتورها در رگولاتوری وجود دارد و من فکر می‌کنم شرکت ایرانسل مخاطب این موضوعات نیست و اپراتورهایی که در این زمینه مخاطب هستند می‌توانند از خود دفاع کنند. سازمان تنظیم مقررات نیز قطعا می‌تواند این موضوع را اعلام کند که آیا اپراتوری درارائه‌ی اینترنت موبایل به گونه‌ای برخورد کرده است که متضرر شود یا خیر.

دزفولی در پایان صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که ایرانسل حاضر به اجحاف در حق مشترکان خود نیست، اظهار کرد: حدود 10 سال است که ما در تعرفه‌گذاری خود سهامداران، اهداف دولت و مشترکان را مورد توجه داشته و تلاش داریم به هیچ یک از آنها اجحاف نشود، اما در نهایت به این نکته تاکید داریم که نمی‌توان به‌طور چشم بسته یک بخش خاص را در نظر گرفته و افرادی که از حقوق مشترک دفاع می‌کنند را متهم به دامپینگ کرد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 541829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =