ایسنا نوشت:

بعد از برگرداندن چند هزار نفر از معترضان به حذف یارانه نقدی به لیست سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اکنون این ابهام برای آنها ایجاد شده است که یارانه پرداخت نشده در دوران حذف، به آنها پرداخت خواهد شد؟ ابهامی که بعید به نظر می‌رسد پاسخ مثبتی داشته باشد.

بعد از اینکه غربالگری 76 میلیون یارانه‌بگیر در چند ماه گذشته رنگ واقعیت به خود گرفته و سرانجام بعد از مدتها انتقاد به روند پرداخت همگانی یارانه نقدی و کسری‌های ناشی از آن، دولت نسبت به حذف افراد پردرآمد اقدام کرد، این موضوع چندان به مذاق حذف شدگان خوش نیامد و نسبت به آن معترض شدند.

بخشی از این اعتراضات طبیعی بود و از سوی گروههای کم درآمد و یا متوسطی که قابل طبقه بندی بین اقشار پردرآمد نبودند مطرح شد؛ از این رو وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصمیم به راه‌اندازی سامانه‌ای برای دریافت شکایات و اعتراضات حذف شدگان گرفت.

در حالی سامانه yaraneh10.ir از پنجم خردادماه امسال دریافت اعتراض حذف شدگان را آغاز و اعلام کرد هر خانواری می‌تواند به فاصله دو ماه از قطع یارانه به آن مراجعه و درخواست خود را ثبت کند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قول داد در صورتی که حذف به دلیل خطای احتمالی اتفاق افتاده باشد بعد از بررسی‌ها خانواری که محق دریافت یارانه تشخیص داده شوند، مجدد به لیست یارانه‌بگیران باز خواهند گشت.

اما در شرایطی که تاکنون تعداد مشخصی برای حذف شدگان از دریافت یارانه اعلام نشده وتعداد بین 50 هزار تا یک میلیون نفر متفاوت است از اظهارات قائم مقام وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی این گونه به نظر می‌رسد که از این بین یارانه حدود 17 هزار نفر مجدد برقرار شده است. افرادی که با توجه به اینکه یارانه برخی از آنها حدود چهار ماه یعنی از ابتدای امسال پرداخت نشده و برخی هم معوقه کمتری دارند، درخواست واریز یارانه قطع شده خود در این چند ماه گذشته را مطرح می‌کنند.

برخی از افراد کم درآمدی که یارانه نقدی آنها در چند ماه گذشته قطع شده بود، اما به دلیل بروز خطا از لیست سازمان هدفمندی حذف شده بودند این گونه عنوان می‌کنند که در صورت برقراری مجدد، دریافت معوقات آنها توقع زیادی نیست چرا که این اشتباه از جانب حذف‌کنندگان بوده است!

با این وجود پیگیری موضوع از سازمان‌های مربوطه به نتیجه مثبتی در این رابطه نرسید و اعلام شد که هنوز تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است، ولی احتمال واریز معوقات بسیار پایین و حتی بعید به نظر می رسد. این اظهارات در حالی مطرح شد که تا پیش از این هم سابقه واریز معوقات یارانه‌ای وجود نداشته است.
22539

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 443461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    6 0
    بنده هم یکی از همین ها هستم. خوب اگر ندهند این یک ظلم آشکار است برای من که یک خانواده 5 نفره را باحقوق ناچیز بازنشستگی اداره می کنم. اگر دستم به جایی نرسد ، به خدا حواله اشان می کنم.
  • بی نام A1 ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    1 3
    الحمدلله همیشه جای شکرش باقی میمونه . بروید خدا را شکر کنید که مجددا برقرار شده معوقاتش پیشکش
  • نيچه ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۴
    2 0
    من خبرنگارم اين قطع يارانه دامنگير منم شد متاسفانه يارانه مدير نشريه قطع نشد اما كارمند نشريه قطع شده خوب انصاف نيست
  • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
    0 0
    متاسفم براشون. یارانه رو نمیتونن مدیریت کنن مملکت چطوری میخوان اداره کنن
  • سعید IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
    0 0
    مدیر من ماهی 7 میلیون حقوق رسمی میگیره که در فیش هم ثبت میشه و جز دریافت شدگان سبد کالاست، خیلی خنده داره
  • سلیم من با یارانه زنگی خودرا مچرخوندم A1 ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
    0 0
    من با یارانه زنگی خود را می چرخوندم
  • بی نام A1 ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    0 0
    من بعد از اینکه یارانه ام قطع شده اقدام به جداسازی فرزندام کردم آلان تقریبا 4ماه هست که زنگ میزنم .می گویند اسم شما از بلاک لست خارجنشده .نه برای فرزندام یارانه ریختند .نه برای خودم . اگر احتیاج نداشتیم نمی گرفتیم.من 5 فرزند دارم .با سختی ازدواج کردنند. ..ما دو نفر هستیم. همسرم بیکاره مریضه .توان کار کردن نداره لطفا رسیدگی شود.محمود زاهدیان فرد.