معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری از اصلاح ساز و کار و فرایندهای خرید و استفاده از بسته‌های اینترنتی تلفن همراه برای مشترکان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديوئي، غلامرضا داداش‌زاده گفت: به منظور جلوگيري از متضرر شدن مشتركان، اپراتورهاي تلفن همراه ملزم شدند تا اقدامات اصلاحي را در فرايند ارائه بسته‌هاي اينترنتي به مشتركين ايجاد كنند. كه بر همين اساس تمديد خودكار بسته‌هاي اينترنتي مشتركين ايرانسل فعال شده و مشتركان براي اطلاع از فهرست بسته‌هاي با قابليت تمديد خودكار مي‌بايست كد دستوري #۹*۵*۵۵۵* را شماره‌گيري كنند و براي لغو قابليت تمديد خودكار نيز پس از واردكردن اين كد دستوري، گزينه لغو بسته را انتخاب كنند.

وي افزود: اپراتور ايرانسل به منظور جلوگيري از اعمال نرخ آزاد اينترنت و افزايش هزينه‌هاي مشتركان، قابليتي با عنوان طرح سفيد در ارائه بسته‌هاي اينترنتي ايجاد كرده كه براساس آن مشتركيني كه تقاضاي استفاده از اين طرح را دارند مي‌بايست قبل از فعالسازي بسته اينترنتي، كد دستوري #۳*۲*۳*۵۵۵* را شماره‌گيري كنند تا پس از پايان يافتن اعتبار حجمي يا زماني بسته، سرويس اينترنت مشترك قطع شود.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري در مورد ساز و كارهاي بسته‌هاي اينترنتي اپراتور همراه اول گفت: اين اپراتور به منظور مديريت مصرف اينترنت از سوي مشتركين، گزينه جديدي به نام رزرو بسته ايجاد كرده كه براساس آن در صورتي كه مشتركي بسته فعال داشته باشد و اقدام به فعال‌سازي بسته ديگر كند، بسته جديد براي وي رزرو مي‌شود. به اين معني كه پس از پايان بسته فعلي، در هنگام تمديد حجمي يا زماني، بسته رزرو براي وي فعال خواهد شد.

وي افزود: بسته رزرو قابليت جديدي است كه به مشترك امكان مي‌دهد بسته بعدي خود را از قبل مشخص كند تا تمديد با بسته دلخواه انجام شود.

داداش‌زاده با اشاره به اينكه مشتركان براي اطلاع از نحوه كامل فعال‌سازي و استفاده از بسته‌ها، مي‌توانند به پورتال رسمي اپراتورها مراجعه كنند، گفت: مشتركين اپراتور همراه اول براي اطلاع از وضعيت بسته‌هاي قيمتي كه شامل ديتا، مكالمه و پيامك (درون شبكه‌اي) است مي‌توانند كد دستوري #۳۵۰*۱۱۱* را شماره‌گيري كنند و مشتركيني كه صرفاً بسته اينترنتي دارند براي اطلاع از وضعيت بسته خود مي‌توانند از پنج روش زير استفاده كنند.

 

سامانه جامع #۱۱۱*

سامانه جامع #۱۰۰*

سامانه جامع پيامكي ۱۱۱

سامانه پيامكي ۸۰۸۰

حساب كاربري همراه من

شماره‌گيري #۳۲۰*۱۱۱*

شماره‌گيري #۰*۱۰۰*

ارسال عدد ۳۲۰ لاتين

ارسال عدد ۰ لاتين

مراجعه به حساب كاربري «همراه من» به آدرسmy.mci.ir قسمت گزارش مصرف

 

 

5656

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 442421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =