مهر نوشت:

با بازگشایی نماد پالایشگاه‌ها در روز جاری شاخص کل بورس ۳۵۸۹ واحد سقوط کرد.

امروز همزمان با بازگشایی نماد پالایشگاه ها در بورس، شاخص کل بورس با نزول ۳ هزار و ۵۸۹ واحد به کانال ۶۱ هزار واحد سقوط کرد.

براین اساس شاخص کل بورس در ارتفاع ۶۱ هزار و ۵۳۲ واحدی قرار گرفت این درحالی است که شاخص بورس در دو روز گذشته روندی مثبت داشت و در روز گذشته در ارتفاع ۶۴ هزار و ۹۸۹ واحدی قرار گرفته بود.

در روز جاری شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۱۱۳ واحد، آزاد شناور سه هزار و ۹۷۷ واحد، بازار اول سه هزار و ۵۷۴ واحد، بازار دوم هزار و ۱۴ واحد و صنعت سه هزار و ۴۲۷ واحد افت کرد.

شاخص کل (هم وزن) ۱۱۱ واحد، شاخص قیمت (هم وزن) ۱۰۲ واحد و شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۱۵۴۸ واحد افت را در معاملات امروز تجربه کردند.

معامله گران بورس و اوراق بهادار تهران امروز بیش از یک میلیارد و ۵۴ میلیون برگ سهم را در بیش از ۴۰ هزار دفعه و به ارزش ۱۶۹ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش روز بازار به ۲۷۵ هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

گفتنی است: امروز پس از یکسال نماد معاملاتی پالایشگاه‌های نفت اصفهان، نفت لاوان، نفت شیراز، نفت تهران و نفت بندرعباس بازگشایی شد.

پس از ارائه صورت‌های مالی این ۵ پالایشگاه به سازمان بورس، نمادها آنها در بازار سرمایه بازگشایی شد و در پی آن شاخص کل بورس شاهد افت چند هزار واحدی بود.

همچنین نمادهای معاملاتی شپنا، شبندر، شبریز، تاپیکو و شفن نیز در روزجاری بیشترین تاثیر منفی را بر روند حرکتی دماسنج بازار سرمایه از خود بجای گذاشتند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 405027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
    25 2
    واقعا دست دولت تدبير و اميد درد نکنه با اين همه رونق به بازار کسب و کار مردم .........
  • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
    13 0
    بابت این بی تدبیری باید وزرای نفت و اقتصاد استیضاح شوند. چرا باید شرکتهای پالایشی در زمان بالا بودن قیمت نفت و تنها به دلیل اهمال کاری وزارت نفت و شرکت پخش و پالایش در عدم اعلام قیمتها خوراک و محصول،باعث تاخیر طولانی در بازشدن این شرکتها شوند و این بازگشایی متاسفانه مقارن با قیمت پایین نفت گردد. نتیجه کوتاهی وزارت نفت و عدم پیگیری وزارت دارایی،باعث این فضاحت و از بین رفتن سرمایه مردم و بیت المال گردید. لازم به ذکر است بخش عمده ای از سهام این شرکتها جزو سهام عدالت بوده که مالک آنها مردم هستند. سه شنبه 26/12/93 برگه سیاهی در تاریخ اقتصاد ایران خواهد بود. جهت ملموس تر شدن میزان خسارت وارده در روز گذشته ، تنها یک شرکت پالایشگاه بندر عباس در حدود 1.9 میلیارد دلار ارزش خود را از دست داد.
    • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
      0 1
      ارزش کاذب از دست میره. شما انگار مفهوم بورس رو هنوز نمیدونی.