با حضوردکترمحمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درپنجمین نشست هم اندیشی معاونان و مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها،‌ مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی و فناوری ، تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور امضا شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، در پنجمین نشست هم اندیشی معاونین و مدیران همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه‌ها،‌مراکز آموزش عالی و موسسات پژوهشی و فناوری که باحضور دکترمحمد فرهادی وزیرعلوم، دكترنیلی احمد آبادی سرپرست دانشگاه تهران، رئیس مجلس گرجستان، دکترسالار آملی قائم مقام وزیرعلوم درامور بین الملل و رئیس مرکز همکاری‌های علمی بین المللی و دکتر قوام شهیدی برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور ایران و مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.
طبق متن این تفاهم نامه هدف آن بهره گیری از ظرفیت‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور و انتقال دانش و فناوری‌های نوین و موضوع آن همکاری درجهت توسعه آموزش وپژوهش‌های کاربردی دردانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور با مشارکت ایرانیان مقیم خارج از طریق مرکز است.
همچنين بسترسازی ارتباطات بین المللی دربخش آموزش و انجام پروژه‌های مشترک به صورت دو یا چند جانبه و با اولویت ایرانیان مقیم کشورهای اروپایی و آمریکایی می باشد .
طبق این تفاهم نامه مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، در زمینه های بررسی و پیشنهاد طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز در بخش آموزش و پژوهش درحوزه‌های مختلف ازجمله: فنی مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه، علوم تجربی و برنامه ریزی برای برگزاری حداقل 20 دوره آموزشی توسط اساتید برجسته ایرانی مقیم خارج از کشور دردانشگاه‌های داخل، برنامه ریزی برای انجام 5 پروژه تحقیقاتی مشترک مابین اساتید برجسته ایرانی خارج ازکشور و دانشگاه‌ها و مراکزعلمی و تحقیقاتی، ارائه گزارش پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها و تحقق میزان بهره گیری از اساتید و متخصصان ایرانی در فواصل زمانی سه ماهه به دبیرخانه شورای عالی متعهد می‌شود.
همچنین تعهدات شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور با امضای این تفاهم نامه متعهد به انجام شروط ذیل می شود: تخصیص مبلغ تا سقف 3 میلیارد ریال ازمحل اعتبارات تخصیصی به دبیرخانه درجهت حمایت از همکاری‌های پژوهشی و آموزشی متخصصان ایرانی خارج از کشورو نظارت بر روند اجرای طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی.
همچنين باتوجه به متن تفاهم نامه روند اجرای کارهای تفاهم نامه از طرق ذیل محقق می شود: طرح‌ها و پروژه‌های پیشنهادی و اساتید و متخصصان مورد نظر در کمیته‌ای با حضور نماینده دبیرخانه شورای عالی بررسی و پس از تصویب کمیته مذکور و تایید رئیس کارگروه علمی و آموزشی شورای عالی، پروژه‌ها قابلیت اجرایی خواهد یافت، طرح‌ها و پروژه‌های آموزشی و پژوهشی که اولویت آن مورد تایید طرفین تفاهم نامه باشد و دربرگزاری دوره‌های آموزشی، نیازهای دبیرخانه شورای عالی نیز لحاظ شود.
گفتني است نحوه ارائه حمایت های مالی تدوین گزارش انجام پروژه‌های تحقیقاتی و برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق مرکز به دبیرخانه شورای عالی ارسال و پس از تایید، دبیرخانه مبالغ هزینه را به حساب دانشگاه و مراکز مربوطه پرداخت می‌کند.

 

 

231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۵
    0 0
    یک طرح دیگه برای خودشون برای بخور بخور بیشتر