۰ نفر
۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸

میزان نوشت:

به مناسبت آغاز هفته کتاب و به منظور آشنایی مددجویان با فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نمایشگاه کتابی به مدت 5 روز در بازداشتگاه اوین برپا شده است.

در این نمایشگاه بیش از پنج هزار جلد کتاب با موضوعات مختلف از جمله دینی و مذهبی در نمایشگاه کتاب به مددجویان عرضه شده که با استقبال چشمگیر مددجویان مواجه شده است.

معاون مدیرکل و مدیر بازداشتگاه اوین در این خصوص گفت: هدف ما از برپایی نمایشگاه در هفته کتاب، ترویج کتاب و کتابخوانی است چرا که مطالعه کتاب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مفید برای پرکردن اوقات فراغت مددجویان است و در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار دارد و این نمایشگاه فرصتی است که این افراد با کتاب های مختلف آشنا شده و با آن انس بگیرند. امیدواریم فرهنگ کتابخوانی در بین مددجویان منجر به تغییر رفتار آنها و ایجاد نگرشی نو در مسیر زندگی آنها باشد.

رشیدی گفت: به مناسبت هفته کتاب ، در کنار نمایشگاه کتاب جلسات نقد و بررسی، مسابقه کتابخوانی و مراسم اهدای کتاب به مددجویان فعال در عرصه کتاب و کتابخوانی برگزار می شود.

او به سرانه مطالعه مددجویان در زندان‌ها اشاره کرد و گفت: سرانه مطالعه در زندان بیشتر از سایر افراد در جامعه است؛ با اجرای برنامه‌های انگیزشی و تشویقی، بخش قابل توجهی از اوقات مددجویان به کتابخوانی صرف می‌شود و در این راستا تعاملات خوبی با امور کتابخانه‌های استان صورت گرفته است و در حال حاضر به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی در بین مددجویان و خانواده آنها، طرح کتابخانه باز در بازداشتگاه اوین برای مددجویان و خانواده های آنان و کارکنان فعال است.

رشیدی گفت: ظرفیت مخزنی این کتابخانه حدود 30000 جلد کتاب می‌باشد که در حال حاضر قریب به 24000 جلد کتاب در این کتابخانه موجود که برابر برنامه ریزی انجام شده مددجویان، سربازان و کارکنان از این کتابخانه استفاده می‌نمایند.


47231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =