نمایش «مهاجران» نوشته اسلامیر مروژک با ترکیبی مردانه و با بازی هوشمند هنرکار و محمد زراعتی از نیمه دوم مهرماه اجرای خود را در خانه نمایش اداره تئاتر آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهرداد خامنه‌ای که پیش از این اجراهای متفاوتی از «مهاجران» مروژک را در کشورهای اروپایی روی صحنه برده بود، پس از بازگشت به ایران اقتباس متفاوتی از این کار را با نام «آن سوی رنگ» با چهار بازیگر در تالار نمایش آموزشگاه باران تجربه کرد. پس از آن برداشت زنانه‌ای از این کار را با دو بازیگر زن که ناهید مسلمی و شیدا خلیق ایفاگر نقش‌های آن بودند در تالار کوچک ارسباران روی صحنه برد.

این بار خامنه‌ای ترکیبی مردانه از این نمایش را در خانه نمایش اجرا خواهد کرد. قابل ذکر است که شخصیت‌های نمایش اصلی مروژک نیز دو مهاجر مرد هستند. در اجرای جدید، شخصیت‌پردازی، فضاسازی و ترکیب و حرکات نمایش نسبت به اجرای زنانه آن به کلی تغییر یافته و  این اجرا را می‌توان تولیدی جدید از این گروه نمایشی به حساب آورد. فضای طنز در اجرای حاضر برجسته‌تر شده و کمدی سیاه مروژک در این اجرا نمایان‌تر است.

این نمایش روایتی از همراهی دو مهاجر است که هر کدام بنا به دلیلی کشور خود را ترک کرده‌اند. خامنه‌ای معتقد است که اجرای حاضر از کارهای پیشین او به نگاه و مقصود مروژک نزدیک‌تر است.

هنرکار علاوه بر بازی در این نمایش، مسئولیت طراحی صحنه و لباس را نیز برعهده دارد. یوریک کریم‌مسیحی پوستر و بروشور را طراحی می‌کند، کارین کریم‌مسیحی عکاس این نمایش است و شیرین میرزانژاد نیز مسئولیت دستیاری کارگردان را برعهده دارد.

خامنه‌ای که سال‌ها در اروپا زندگی کرده است، از سال 2005 با ایده تئاتر چند زبانه و فراملیتی، نمایش‌های «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دو سنت اگزوپری، «مهاجران» و «نردبان» را در نروژ و آلمان و چند کشور دیگر اروپایی روی صحنه برده بود.

نمایش «نردبان» که اقتباسی از نمایشنامه «زاویه» نوشته زنده‌یاد غلامحسین ساعدی است کار آینده این گروه است که اواخر آبان‌ماه در تالار بزرگ نمایش ارسباران به صحنه خواهد رفت. 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =