رسا نوشت:

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد، ولایت فقیه را پشتوانه اسلامیت و حضور حداکثری مردم در صحنه به ویژه انتخابات را عامل جمهوریت نظام دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه ولایت فقه و عدالت است و به هر میزان این جایگاه در نظام ایفا نقش کند اسلامیت نظام تضمین می‌شود.

 حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، قول سدید را از ویژگی‌های فرد متقی دانست.

وی گفت: امروز یکی از عوامل مهم اقتدار و عظمت نظام اسلامی قول سدید رهبر معظم انقلاب است؛ ایشان در موضوع هسته‌ای، فلسطین و دیگر مسائل وقتی مبانی نظری نظام را مطرح می‌کنند قول سدید است، این سخنان و تحلیل‌ها در سازمان ملل و دیگر مجامع بین‌المللی قابل طرح و دفاع است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که مدیران در تمام سطوح، نمایندگان و دیگر مسؤولان باید آراسته به قول و فعل سدید باشند، رمز حیات مکتب تشیع، اقتدار مرجعیت شیعه و مؤثر بودن فقه را نیز قول سدید دانست.

وی خاطرنشان کرد: سخنان مردم و مسؤولان باید در تمام عرصه‌های فردی، خانوادگی، اجتماعی و سیاسی قول سدید مبتنی بر اصول و مبانی علمی، معرفتی و دینی باشد؛ استحکام حیات سیاسی و اجتماعی کشور مبتنی بر قول سدید است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد جمهوری اسلامی ایران را قول سدید خواند و بیان داشت: به هر میزان از عمر نظام می‌گذرد بر استحکام آن افزوده می‌شود؛ اگر این معنا در عرصه‌های مدیریت کشور تجلی کرده و مجلس، دولت، دستگاه قضا و نهادهای دیگر مبتنی بر قول سدید باشند جامعه سعادتمند می‌شود.

وی افزود: در تمام عرصه‌‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری باید قول سدید باشد؛ سخن و عمل ما باید قول سدید باشد؛ حوزه‌ علمیه و روحانیت نیز باید با قول سدید و سخنان مستحکم مبتنی بر مبانی دینی فراروی نظام، جامعه و مسؤولان بدرخشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: حوزه علمیه باید تولید علم و دانش کند و راه را برای حرکت علمی نظام و تصمیم سازی و تصمیم گیری صحیح در عرصه‌ها مختلف هموار کند، نخبگان حوزه و دانشگاه باید در این زمینه تلاش کنند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اسلامیت و جمهوریت نظام، ولایت فقیه را پشتوانه اسلامیت و حضور حداکثری مردم در صحنه به ویژه انتخابات را عامل جمهوریت نظام دانست و اظهار داشت: ولایت فقیه ولایت فقه و عدالت است و به هر میزان این جایگاه در نظام اسلامی ایفا نقش کند اسلامیت نظام تضمین می‌شود.

وی تأکید کرد: اسلامیت نظام در حضور راهبردی ولی فقیه عالم، عادل، مدیر و مدبر در محوریت نظام اسلامی است؛ عمود خیمه انقلاب و نظام ما فقاهت، عدالت، مدیریت و تدبیر برآمده از مبانی دینی و علمی است؛ قول سدید عامل بقای نظام در برابر چالش‌های سیاسی، تهاجمات گسترده نظامی، فرهنگی، تحریم‌ها و تهدیدها شده است و امروز نظام سبب تغییر هندسه قدرت در منطقه و جهان شده است.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: اسلامیت و جمهوریت سبب دوام و بقای نظام است، باید تلاش کنیم تا جمهوریت و اسلامیت نظام را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: حضور مردم در تمام عرصه‌ها نظام اسلامی باید پررنگ باشد؛ یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات اقتصادی حضور پررنگ دستگاه‌های مختلف اجرایی و کم رنگ بودن حضور مردم در این عرصه است؛ اقتصاد مطلوب اقتصاد مردمی و ملی است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یکی از عوامل کاهش هزینه‌های کشور را حضور مردم در عرصه‌های مختلف خواند و خاطرنشان کرد: به هر میزان مجموعه دستگاه‌های اجرایی وظایف غیر حاکمیتی را به مردم واگذار کنند راه برای رشد و شکوفایی اقتصاد و کاهش هزینه‌های کشور هموار می‌شود.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد اطاعت از خدا، پیامبر(ص)، اهل‌بیت(ع) و داشتن ایمان و تقوا را تنها راه نجات جامعه بشری از گرفتاری‌ها و رمز موفقیت آنها در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: خطا می‌کند اگر گمان کنند با دوری از ارزش‌ها، بی اعتنایی به اخلاق و سست نمودن مبانی اعتقادی جوانان دنیای مردم اصلاح می‌شود، بلکه دنیای مردم مبدل به جهنمی می‌شود که غرب و کشورهای وابسته در این جهنم می‌سوزند.

وی ادامه داد: امروز به ندرت می‌توان در اروپا خانه‌ای پیدا کرد که استحکام داشته باشد؛ در غرب نظام خانواده فروریخت و آینده این نظام به سبب دوری از ارزش‌های اسلامی و دینی تباه شده است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: راه اصلاح جامعه و تحکیم مبانی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و رسیدن به قدرت با فهم صحیح دین صورت می‌گیرد، چرا که دین پشتوانه مستحکم معرفتی و علمی دارد و بیان دین رسالت علما و حوزه‌های علمیه است

4545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376222

برچسب‌ها