فارس نوشت:

سرانجام با موافقت مصر ۹۵ تن اقلام امدادی هلال‌احمر ایران برای ارسال به غزه بارگیری و با پرواز مستقیم از تهران به قاهره ارسال شد.

۹۵ تن اقلام امدادی شامل ۳۵ تن دارو و تجهیزات درمانی، ۲۰ هزار کنسرو ماهی و مرغ، ۷۰۰ چادر، ۷ هزار پتو، ۴ هزار زیرانداز و ۳امدادگر به غزه ارسال شد.

سرانجام مصر با هماهنگی‌های صورت گرفته اعلام آمادگی کرد تا کمک‌های ایران به این کشور ارسال و از طریق مرز رفح به غزه برسد.

محمدشهاب‌الدین محمدی عراقی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر ایران در این زمینه گفت: به دنبال جنایات رژیم صهیونیستی کمک‌هایی جمع‌آوری شد و امروز اولین محموله آن بارگیری و از طریق مرز هوایی به قاهره و سپس غزه ارسال شد.

وی ارزش ریالی این کمک‌ها را ۳۲ میلیارد ریال معادل بیش از یک میلیون دلار عنوان کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته با هلال‌احمر مصر و فلسطین این اقلام بلافاصله از قاهره به سمت غزه بارگیری شده و در آنجا توزیع می‌شود.

وی در مورد پذیرایی از مجروحان فلسطینی در ایران گفت: ما به دنبال این بودیم که هواپیمای ارسالی در حین بازگشت از مصر تعدادی از مجروحان فلسطینی را به ایران بیاورد اما مصری‌ها با این اقدام فعلاً موافقت نکرده‌اند و ما تلاش خود را می‌کنیم تا در هنگام ارسال محموله‌های بعدی، این افراد به ایران منتقل شوند.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه هلال‌احمر ایران گفت: ما آماده ارسال محموله‌های بیشتری به مصر هستیم اما توجه داشته باشید که محموله‌ای که امروز ارسال شد اولین کمک ایران به غزه نبوده است.

وی تصریح کرد: پیش از این در ۳ مرحله مختلف کمک‌هایی از سوی ایران به مردم غزه صورت گرفته بود به این ترتیب که ما هزینه کمک‌های ارسالی را به صورت نقدی به صلیب‌سرخ پرداخت کردیم و آن‌ها اقلام مورد نیاز را تهیه و به غزه فرستادند.

به گفته محمدی عراقی در تجاوز اخیر صهیونیست‌ها به غزه ۴۷ آمبولانس امدادی در غزه نابود شده است و هلال‌احمر ایران آمادگی دارد تا با انجام هماهنگی‌های لازم تجهیزات مورد نیاز برای مردم غزه را تهیه کنند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 373345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    32 1
    زلزله زدگان ايلام فراموش شدن،اگر ممكنه از ته مونده اين كمكها يه چيزي هم به اونا بديد.
    • بی نام IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۳
      3 0
      چراغی که به خانه روا هست به مسجد حرام هست