ایسنا نوشت:

به دلیل پایین‌بودن قدرت خرید مردم 400 تا 500 هزار واحد مسکونی در شهر تهران خالی مانده است.

 

احمدرضا سرحدی - کارشناس مسکن -  درباره‌ اختصاص وام 80 میلیون تومانی خرید خانه اظهار کرد: پرداخت این قبیل وام‌ها قطعا باعث تورم در بازار می‌شود ولی با توجه به اینکه در حال حاضر بازار مسکن در رکود به سر می‌برد می‌تواند این بخش را از رکود درآورد و رونق را به میزان خرید و فروش‌ها بازگرداند.

 

وی با بیان این‌که ممکن است با اعلام این سیاست‌ها تحرکی در بازار مسکن پیش بیاید، تصریح کرد: مسئولان با اعلام چنین طرح‌هایی می‌خواهند شوک به بازار وارد کنند در صورتی که با توجه به میزان اعتبارات بانکی پرداخت این میزان وام امکان‌پذیر نیست.

 

این کارشناس مسکن در ادامه درباره‌ وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: در حال حاضر بازار راکد و ساکت است و خرید و فروش انجام نمی‌شود.

 

سرحدی با اشاره به این‌که سیاست صبر و انتظار همچنان باقی‌ است، تصریح کرد: عرضه چندین برابر تقاضا همچنان در بازار مسکن وجود دارد به‌طوری که تقاضا‌ها موثر نیست چون قیمت‌ها بالاست و امکان خرید برای مردم وجود ندارد.

 

این کارشناس مسکن تاکید کرد: ساختمان‌های زیادی ساخته شده‌اند که تعدادشان در شهر تهران بیش از 400 تا 500 هزار واحد است و اگر شرایط اقتصادی و سیاست‌های کلان تغییری نکند، این رکود در بازار باقی می‌ماند.

 

وی خاطر نشان کرد: اگر تحول بزرگی در پی به توافق‌ رسیدن مذاکرات ژنو و افزایش سرمایه‌های ایرانی اتفاق بیفتد می‌توان بازگشت رونق به این بازار را متصور شد درغیر این صورت بازار به همین منوال پیش خواهد رفت.

 

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ع.ک A1 ۰۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    بهتره مد مدتی مسکن و خودرو نخریم، قیمتها شکسته میشند.
    • امير A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      20 18
      داداش نخر وقتي گرونتر شد خودت با كله ميري ميخري
    • بی نام A1 ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      17 6
      همین کارو باید با خودرو سازی ها کرد
  • بی نام A1 ۰۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    93 14
    بهتر قیمت رو در نهایت عرضه و تقاضا معین خواهد کرد...شما خانه رو قیمت بزن 5 میلیارد ولی خریداری نباشد آن قیمت فقط روی کاغذ است. حالا آقایون بساز بنداز و دلال خصوصا در تهران که طی این سالها یکشبه میلیاردر شدند باید چند سال از جیب خرج کنند تا قیمتها با حقوق مردم متناسب شود. که مطمئنا سالها طول خواهد کشید.
  • هموطن A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    44 8
    میزان وام های مسکن باید متناسب با جیب یک شهروند متوسط همچون کارمندان و یا حتی ضعیف تر از کارمندان طراحی و برنامه ریزی شود در غیر این صورت وظایف بانک مسکن اضافه خواهد شد و ضامنین وام ها و وام گیرنده ها باید همگی دارای وکیل باشند و میزان مسکن هایی که باید به دلیل بدهی بانکی به مزایده گذاشته شوند افزایش خواهد یافت و یا اینکه فقط افراد پولدار می توانند چندین مسکن دیگر تهیه کنند و باز هم به بی خانه ها اضافه می شود . سیاست ها ادر بخش مسکن باید اصلاح شود و کارشناسان باید فکر کنند و برنامه ای ارائه بدهند که طبقه کارگر و کارمند صاحب مسکن مناسب شود . و مسکن به عنوان یک سرپناه حق همه ایرانیان است . چرا در ادارات دولتی برخی از کارمندان تا کنون چندین زمین دولتی دریافت کرده اند و گروهی دیگر هیچ .
  • بی نام A1 ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    62 10
    ٢٠ تا ٣٠ درصد قيمتها الان حبابه مثل سال ٨٧ كه خونه ٣٠ درصد حباب داشت و تو سال ٨٨ و ٨٩ اين حباب خالي شد ، الان وقت فروشه و هركي با اين قيمتا بفروشه سود كرده ، تا زماني هم كه پايه حقوق پايينه ، وام بالا به درد كسي نميخوره فقط موقتي حباب ٢٠ درصدي رو ميكنه ٢٥ درصد و بازهم كسي نميخره مگه آدمهاي ...
    • مهدی A1 ۰۶:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      11 13
      نخیر عزیز میخرند واحتکار میکنند بعد ازچند سال میگند تورم زیاد شده قیمت ارز را باید ببریم بالا آخه تولیدکننده ضرر میکنه اون کارمند و کارگره که قدرت خریدش پایین میاد دیگه نمیتونه اجاره هم کنه همین پولی که میدی واسه خرید الان باید نصفشا بدی رهن و اجاره هم بماند.قیمت در ایران دست عرضه کننده و دلال است و دولت حامی دلال....چون مجبورش میکنند.
  • اورامان A1 ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    75 12
    اقا پول نداریم اقا خاوری همه رو برده
  • بی نام IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    17 6
    80 میلیون وام اعلام میش بساز بفروش ها 160 تا میزارند رو قیمت مگه من کارمند چقدر در آمد دارم که قصد 3 تا وام بدم خرج خونه بدم تازه پس انداز50 میلیونی هم داشته باشم که بتونم با اون سه تا وام یه آپارتمان بخرم
  • بی نام A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    4 11
    آره حتما ارزون میشه
  • احسان A1 ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    9 8
    دعوت از پیمانکاران بزرگ بین المللی برای ساخت مجتمع های پیشرفته مسکونی و با آخرین تکنولوژی روز دنیا که با سرعت بالا و هزینه بسیار پایین امکان ساخت تعداد بسیار زیادی از آپارتمانهای با متراژ مختلف را به همراه امکانات پارکینگ و فضاهای تفریحی را در داخل شهرها ایجاد کنند. راه حل مناسبی برای حل مشکل مسکن است. و این حداقل دارایی را برای زندگی بسیاری از افراد فراهم می کند. پرداخت وامهای جزیی و بسیارپراکنده به افراد غیرحرفه ای راه حل مناسبی برای حل مشکل مسکن نیست.
  • مستأجر نااميد A1 ۰۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    10 5
    اين خانه ها براي خريد و فروش ساخته شده اند يا سكونت؟
  • مجید RS ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    6 8
    همه رو یکجا میخرم .. بگو چند؟
  • بدون نام ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    16 12
    بعد ما دنبال خونه خالي ميگرديم پيدا نميكنم ...بايد هميشه اويزون دوستان باشيم با زيدمون بريم اونجا...انصاف كجاست
    • آنالیزور A1 ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
      7 11
      خبر جان الان فهمیدی ایشون چی گفتند که فرت زدی و منتشرش کردی؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    10 6
    ده برابر اینه .اجاره هم نمی دهند .روبروی خونه ما سی واحد ساخته .باغ قصبی مردم .تو کاشانک .نمی فروشه .پسر اقا تو بعضی واحدهاش پارتی میده .سرایدار داره افغانی باسگ .این مملکت ما .فقط اجناس لازم مردم نیست احتکار می کنند .خونه هم است .این سرمایه داری نیست .داد میزدید زمان گذشته را متهم می کردید
  • هادی IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    9 8
    چرا یه مالیات سنگین نمیگیرن از کسایی که خونه هاشون رو خالی گذاشتن؟
  • فرهاد RO ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    11 19
    به نظرم قیمت ها کاملا منصفانه و حتی بسیار پایین است. اکثر مردم هم توان خرید دارند اما دلشان نمی آید پولهایشان را خرج کنند.
    • من IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۵
      1 0
      اكثر مردم توان خريد دارند؟ شما نماينده اكثريت هستيد يا سخنگوي اقليت
  • بی نام IR ۰۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    12 3
    ایجاس که یه دانشمند مسکن می یاد و می گه: اگه الان نخرید 2 ماه دیگه 500 درصد مسکن گرون میشه. من که باور می کنم و حالا می رم بخرم.
  • بی نام A1 ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    11 6
    قیمت مسکن در دولت قبل دو برابر شده و دلالان و رانت خواران و بنگاهداران امیدشان به افزایش وام خرید هست تا با بهانه کردن ان دو باره قیمت ها را افزایش دهند متاسفانه وزیر مسکن در دام انها گویا افتاده و دنبال افزایش وام خرید هست لذا بهتر که وام خرید افزایش نداشته باشد تا دلالان و رانت خواران مجبور به کاهش قیمت گردند البته بدانند هر تر فندی داشته باشند مردم خرید با این قیمت ها را تحریم کرده اند قیمت تمام شده مسکن هر متر مربع حدود یک میلیون تومان با قیمت سال جاری است بنده یک مهندس و با محاسبات اشنایم اگر غیر از این است انالیز قیمت ارائه کنند تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
  • عیسی IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    25 7
    ایرانیها ی هم وطن بیایید خانه نخرید
  • x A1 ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    15 0
    عموما" در همه دنیا وقتی عرضه بیشتر از تقاضا باشد بایستی کاهش قیمت داشته باشیم.اما نمی دانم چرا در ایران با وجود این همه خانه خالی که کسی نمی خرد باز هم شاهد افزایش قیمت هستیم. خداییش ایران چه جور جائیه ؟ ؟ ؟
  • امیر A1 ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    79 0
    ای بابا چه دل خوشی دارید خرید یکسال ونیم است عقد کردم زورم نمیرسه یه خونه اجاره کنم تا چند وقت دیگه چون توان مالیم کمه عروسی نکرده داریم جدا میشیم اونوقت شما میگین خرید میگین چرا ازدواج کمه چرا جمعیت کمه هیچکس به فکر جوونها نیست....
  • فرزاد CN ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    26 5
    چرا هر روز تيتر ركود مسكن رو مي زنيد؟ چرا را از ركود و ورشكستگي توليد كنندها كسي صحبت نمي كنه؟ چرا تو مملكت ما فقط چند ماه دلالان بيكار مي شن ، تمام نهادهاي دولتي تحت فشار قرار مي گيرند؟
  • بی نام A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    9 8
    سیاست ثبات قیمت دلار و کاهش تورم باعث رقابت بین فروشندگان میشه و قیمت ها رو در بعضی جاها که سودها زیاد است کاهش میده. لطفا با این سیاست های تورم زا مثل وام های 80 میلیونی آب به آسیاب سودجوها نریزید. اون بنده خدایی که سال ها مستاجر بوده اگه عجله نکنه و یه کم دندون روی جگر بذاره میتونه با قیمت کمتر خونه بخره. باید بسازبفروش ها وادار بشن قیمت ها رو پایین بیارن. مطمئن باشید تقاضا زیاده ولی نه با این قیمت ها. لطفا پاتون رو از روی گردن نیازهای ضروری مردم بردارید تا مردم هم یه نفس راحت بکشن
  • بی نام A1 ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۷
    13 6
    چرا دولت میخواد به بازار شوک وارد بکنه؟ بسازبفروش ها قیمت ها رو اگر 25 درصد پایین بیارن چنان شوکی وارد میشه طوری که خیلی ها خونه دار بشن و دعای خیر مردم ذخیره آخرتشون بشه. هموطنان عزیز لطفا سوراخ دعا رو گم نکنید اینجا دیگه کاری از دست دولت برنمیاد بلکه خود مردم باید حرکتی از خودشون نشون بدن. تنها راه چاره اینه که مردم نخرن تا بسازبفروش ها مجبور بشن قیمت ها رو کاهش بدن چون بسازبفروش یا مجبور بفروشه یا اجاره بده که در هر دو صورت به نفع مصرف کننده ها میشه
  • محمد EU ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    8 8
    جزای گرانفروش نخریدن است
  • محمد EU ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۸
    10 9
    اگر مردم یکپارچه شوند و مسکن ، خودرو و ... را تحریم کنند آنوقت بدون شک نتیجه آن را خواهند دید مردم از قدرت واقعی خود خبر ندارند
  • دانیال A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۱
    5 1
    من از متقاضان مسکن هستم ÷ولش هم دارم متاسفانه این قدر ساهت و سازها بد شده که توی هر ملکی میرم ایرادهای واقعا اساسی داره چرا به کیفیت توجه نمی کنند؟ ماستفروش شده بسازبفروش نتیجه شده همین