نتیجه تازه‌ترین جلسه شورای پروانه ساخت، صدور مجوز برای چهار کارگردان باسابقه سینما و سه فیلم اولی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شورای صدور پروانه‌ فیلمسازی ۳۵ میلیمتری در جلسه‌ پنجم مرداد که با حضور اكثريت اعضا برگزار شد، برای چهار فیلم سینمایی پروانه‌ ساخت صادر کرد.

فیلم‌های «دلتا ايكس» به تهیه‌کنندگی، كارگرداني و نويسندگي عليرضا اميني، «سلام پدربزرگ» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نويسندگي مجيد قاري‌زاده، «دلم را به خاك نسپار» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی فرزاد موتمن و نويسندگي اصغر عبداللهي و «آوازهاي سرزمين من» به تهيه‌كنندگي اميرحسين شريفي، كارگرداني عباس رافعي و نويسندگي حسين قاسمي‌جامي از شورای صدور پروانه فیلمسازی، مجوز گرفتند.

همچنین شورا برای سه فیلم‌اولی هم مجوز صادر کرد. فیلم‌های «فارسي» به تهیه‌کنندگی محمود فلاح، نويسندگي فرهاد نقدعلي و رضا حامدي خواه و به كارگرداني رضا حامدي‌خواه، «يحيي سكوت نكرد» به تهیه‌کنندگی تينا پاكروان، نويسندگي طلا معتضدي و كارگرداني كاوه ابراهيم‌پور و «مرغ عشق» به تهیه‌کنندگی حسين صابري و علي حجازي‌مهر و نويسندگي و كارگرداني فياض موسوي موفق به کسب مجوز شدند.

در بخش فیلم‌های ویدئویی نیز «كفش» به تهيه‌كنندگي آناهيتا كبيركوه و كارگرداني مرتضي آسماني، «ازدواج كم‌دردسر» به تهيه‌كنندگي آمنه بشيري و كارگرداني بيژن شيرمرز و «تنهايي» به تهيه‌كنندگي محمدرضا عرب و كار گرداني اميرمسعود آقابابائيان پروانه گرفتند.

در تازه‌ترین فعالیت‌های سازمان سینمایی خبری از برگزاری نشست مشترک استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد با سینماگران، منتشر شده است.  است. دکتر سیدمحسن فاطمی در نشستی که دوشنبه 13 مرداد به همت معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سمعی و بصری سازمان سینمایی برگزار می‌‌شود با سینماگران درباره سینمای خلاق و آثار روانشناختی آن به بحث و گفت‌وگو می‌نشیند.

هدف از برپایی این نشست که با حضو استاد ایرانی دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی برگزار می‌شود، تقویت پشتوانه علمی سینما و ارتباط دو سویه سینما و دانشگاه است.

دکتر سید محسن فاطمی دارای مدرک فوق دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه هاروارد آمریکا، دکترا (Ph.D.) در رشته آموزش زبان از دانشگاه بریتیش کلمبیا، و مدرک دکترا در رشته روان‌شناسی از دانشگاه کالیفرنیا است. او در دانشگاه‌های بریتیش کلمبیای کانادا و فینیکس آمریکا به تدریس در دوره‌های لیسانس، فوق لیسانس، و دکترا مشغول است و با دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت همکاری آموزشی و پژوهشی دارد.

243243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =