خبرلایو نوشت:

نخستین بار در سال ۱۹۷۸ تیم ملی فوتبال ایران پا به عرصه ی جهانی گذاشت ، تیم ملی فوتبال ایران برای نخستین بار با عبور از سد استرالیا تنها سهمیه ی آسیا اقیانوسیه را برای حضور در جام جهانی فوتبال به دست آورد.

 timmeli 1978

تیم ملی فوتبال ایران که در این رقابت ها با سرمربیگری حشمت مهاجرانی به میدان رفته بود برای لباس های خود برندهای آدیداس و پوما را به عنوان اسپانسر میدید.

برندهایی که در آن زمان هزینه ای به فدراسیون ها برای حمایت پرداخت نمی کردند و فقط با تهیه ی چند دست البسه و ساک ورزشی و کفش فوتبال اسپانسرینگ تیم های حاضر در رقابت ها را بر عهده می گرفتند.

ایران پیش از شروع مسابقات در چند بازی دوستانه و اردوی پیش از رقابت ها از البسه ی تولیدی شرکت پوما استفاده می کرد اما در مسابقات جام جهانی تصمیم به استفاده از لباس های تولیدی شرکت آدیداس گرفته شد.

تیم ملی فوتبال ایران نخستین بار پس از انقلاب در سال ۱۹۹۸ بار دیگر با شکست استرالیا در دیدار پلی آف پای به میدان رقابت های جهانی گذاشت ، اینبار در فرانسه یک کشور اروپایی ، تیم ملی فوتبال ایران در این رقابت ها با البسه ی طراحی شده از طرف شرکت پوما به میدان رفت.

 timmeli 1998

با دو لباس سفید و قرمز مانند دوره ی اول حضور ایران در جام جهانی ، ایران در این رقابت ها تنها پیروزی خود در تاریخ رقابت های جام جهانی را مقابل تیم ملی فوتبال آمریکا به دست آورد

timmeli 1998.

 دیداری تاریخی و اشک های حمید استیلی ، طرح لباس قرمز ایران در این رقابت ها شاید به یادماندنی ترین طرح لباس تیم ملی در تاریخ حضور در جام جهانی باشد.

timmeli 1998..

طرح دو پیراهن ایران به ترتیب متن قرمز با نوار سفید که بر روی سینه ی آن نام لاتین ایران با طرحی از پرچم مقدس کشورمان ، و طرح لباس سفید که رنگ متن آن سفید با نوار سبز رنگ و نام لاتین ایران با طرح پرچم سبز و سفید و قرمز نقش بسته بود.

timmeli 1998...

اما هشت سال بعد ! و اینبار جام جهانی  ۲۰۰۶ آلمان ! ایران برای سومین بار پای به عرصه ی جهانی فوتبال گذاشت ، این اولین باری بود که تیم ملی فوتبال ایران بدون حضور در پلی آف و ... و با پیروزی در مرحله ی گروهی و شکست دادن بحرین در ورزشگاه آزادی و گرفتن انتقام اتفاقات سال ۲۰۰۱ به جام جهانی صعود کرد.

timmeli 2006.

پیش از شروع رقابت ها تصمیم بر این شده بود که یک طرح گرافیکی از تخت جمشید یا پرنده ی افسانه ای هما بر روی پیراهن تیم ملی فوتبال ایران نقش ببندد ، اما اختلاف مسئولین باعث شد این طرح ملی هرگز مورد استفاده قرار نگیرد و شرکت تولیدی لباس ایران ، پوما طرحی بی معنی برای ایرانیان از لوگوی خود را بر قسمت پایینی سمت چپ لباس تیم ملی ایران طراحی کند. بعدها گفته شد بابت این اسپانسرینگ شرکت پوما به فدراسیون فوتبال ایران مبلغی را پرداخت کرده که البته میزان این مبلغ به هیچ عنوان مطرح نشد.

timmeli 2006

از ایرادات وارد بر طرح لباس تیم ملی ایران می توان به شماره و اسم برچسبی پیراهن تیم ملی اشاره کرد مسئله ای که زیبنده ی تیم ملی فوتبال ایران نبود.

 timmeli 2006..

اما هشت سال بعد ! تیم ملی فوتبال ایران برای چهارمین بار پا به عرصه ی جهانی گذاشت ! دومین حضور ایران در آمریکای جنوبی دومین صعود بدون پلی آف فوتبال ایران به جام جهانی بود ! هرچند که اولین صعود ایران به عنوان تیم اول آسیا و سپس پیروزی مقابل نماینده ی اقیانوسیه بود ، و در واقع یک صعود قدرتمندانه محسوب می شود اما به هرحال این صعود در شرایط بازی پلی آف بوده.

timmeli 2006...

پیروزی مقابل کره ی جنوبی در سئول و صعود به عنوان تیم اول گروه حضوری دیگر برای "پسران ایران" بود.

تیم ملی فوتبال ایران اینبار لباسی را به تن خواهد کرد که اسپانسر آن شرکتی جز پوما و آدیداس خواهد بود ! شرکت "اول اسپرت" یا به تعبیر ما ایرانی ها آل اشپرت ! شرکتی نه چندان با کیفیت در مقابل قول های تولید لباس.

این شرکت پر سر و صدا در مطبوعات و رسانه های ایرانی که امروز سر و صداهایش جهانی شده ! طراحی لباس های تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴ را به عهده گرفته.طراحی ای که بسیار تاسف آور است.

رونمایی از پیراهن ایران در جام جهانی با نقش یوزپلنگ  ایرانی

رونمایی از پیراهن ایران در جام جهانی با نقش یوزپلنگ ایرانی

  • طرح گرافیکی بسیار زیبایی برای پیراهن تیم ملی در نظر گرفته شد که این طرح توسط شرکت تغییر کرد و به جای طرح یوز پلنگ آسیایی یک طرح گرافیکی از یوزپلنگ آفریقایی بر روی پیراهن تیم ملی قرار گرفت !

 tim meli

  • طرح لباس اول تیم ملی ایران اصلا یک طرح جدید محسوب نمی شود ! دروازه بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در مسابقات بین قاره ای که در امارات برگزار شده بود لباسی از شرکت آل اشپرت را بر تن کرد ، که طرح آن با لباس معرفی شده (پیراهن سفید رنگ) یکسان بود !
  • football saheli
  • طرح جوراب تیم ملی اتفاقی نادر بود ! جایی که به جای لوگوی جمهوری اسلامی ایران "لا اله الا الله" لوگوی شرکت آلمانی نقش بسته بود !
  • timmeli 1
  • طرح یوزپلنگ آفریقایی که شرکت مدعی ۱ ماه و نیم وقت برای طراحی آن شده بود به قیمت ۱۲ دلا ر از یک سایت گرافیکی به صورت آنلاین خریداری کرده بودند که در توضیحات این طرح عنوان یوزپلنگ آفریقایی ذکر شده.timmeli logo

 طرح لباس شرکت آل اشپرت و کیفیت آنها آنقدر مورد بحث بود که داد همه ی بازیکنان و کادر فنی تیم ملی را در آورد اما رییس فدراسیون فوتبال ایران همچنان خندان چشم بر روی تمام این اتفاقات بسته !kafashian

سوال اینجاست ! چه مبلغی باعث شده رییس خوش خنده ی فدراسیون فوتبال ایران چشم روی تمام این بی کیفیتی های شرکت آلمانی ببندد... ؟!

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    69 2
    سال 98 هم از لباسهای پوما استفاده شد نه ادیداس
  • بی نام A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    86 2
    مبلغ دریافتی جیب رئیس قطعا خیلی زیاد بوده
  • بی نام A1 ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    77 3
    فکر کنم هر پیراهن 12 دلار بیشتر نباشه.اونم فقط برا طرح یوزپلنگ آفریقاییش.
  • سلی IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    81 1
    فوتبالی که رئیسش کفاشیان باشه اخر عاقبتش معلومه
  • آرمان A1 ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    164 4
    واقعا زشته وقتی بین 32 تیم جام جهانی بزرگترین گرد همایی ورزشی بعد از المپیک قرار گرفتیم از اینا بپوشیم کی میشد این کفاشیان میرفت...............
  • بی نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    117 4
    "شرکتی نه چندان با کیفیت در مقابل قول های تولید لباس" خسته نباشی
  • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    101 2
    از هیچی نمی ترسند .نه از ابرو نه از قانون هیچی فقط پول پول خدا از تون نگزره
  • کیان IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۰
    8 1
    به نظر من یه مرجع قانونی حتما باید به این موضوع رسیدگی کنه. وقتی اینجور از این برند دفاع میکنند شک نکنید چه پولی گرفتند واسه خودشون که به هیچ عنوان حاضر نیستند کوتاه بیان.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    2 1
    تو مملکت کسی نبود لباس تیم ملی رو بدوزه یعنی ی لباس نمیتونن بدوزن؟؟؟؟