فرمانده نیروی انتظامی گفت: اگر چه چالش هایی در مرزهای شرقی وجود دارد اما باید جلوی تنفس گروهک های تروریستی را بگیریم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از سایت پلیس،سردار اسماعیل احمدی مقدم در مراسم اختتامیه رزمایش اقتدار 3 که در منطقه عمومی قصرشیرین برگزار شد، گفت: اگر امنیت در مرز برقرار نشود باید در تهران منتظر چالش باشیم. امیدواریم دولت خدمتگزار آقای روحانی که خودش صاحب نظر حوزه امنیت است اهتمام ویژه ای به مرز داشته باشد.
او اعلام کرد: خوشبختانه هزینه انسداد مرز در سال گذشته توسط دولت تدبیر و امید پرداخت شد.
احمدی مقدم با بیان اینکه امروز باید امکان تنفس از گروهک های تروریستی سلب شود گفت: فکر می کنیم سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان می تواند برای تقویت مرز موثر باشد.
او گفت: ما نگاه امنیتی به مرز نداریم اما مرز امن بسترساز فعالیت اقتصادی، گردشگری و تبادل است.


تقویت مرزها


فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امروز چالش در مرزهای شرقی است، گفت: برخی از کشورهای همسایه توان یا احساس مسئولیت برای کنترل مرزشان را ندارند و اگر دولت های همجوار مرزهایشان را کنترل می کردند امروز خیال راحت تری داشتیم.

او ادامه داد: با وجود اینکه کانون تولید مواد مخدر در همسایگی ما قرار دارد و حضور سرویس های اطلاعاتی و دخالت های منطقه ای را شاهد هستیم چاره ای جز اتکا به خودمان نداریم، ما روی توان نیروهایمان حساب می کنیم.
او گفت: امروز خطوط دفاعی مرزی تبدیل به خطوط انتظامی شده است و بقایای جنگ و آلودگی مین پاکسازی شده و تنها مقدار کمی از مین ها در منطقه است که به زودی پاکسازی می شود.

او گفت: امروز در شرایط ایده آل مورد نظر نیستیم و کار باقی است اما یادمان نرود که در دهه قبل سرمایه اندکی در مرز داشتیم اما خوشبختانه امروز مرزبانی موجب افتخار نظام شده است و تقویت مرز تا پایان برنامه پنجم توسعه جزو اولویت های نیروی انتظامی است.
احمدی مقدم با اشاره به اینکه امروز دغدغه استان کرمانشاه ناامنی مرزی است گفت: در این استان دیگر موضوع ورود گروهک های تروریستی مطرح نیست و دغدغه این استان سرقت های خرد است.
احمدی مقدم با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اختلاف بین ایران و کشورهای همسایه گفت: دشمن تلاش می کند بین اقوام و مذاهب نیز در داخل تفرقه ایجاد کند اما می داند که مردم ما و همه اقوام در دفاع از کشور همانند دوران جنگ ایستاده اند. باید بگویم که تصورات آنها باطل است و اگر چه ممکن است افراد اندکی فریب بخورند اما قاطبه مردم برادرانه پای دفاع از نظام ایستاده اند.


ایران؛ جزیره امن در دریای متلاطم منطقه
او ادامه داد: در منطقه ای هستیم که عطر شهدا به مشام می رسد و در 8 سال دفاع مقدس محور تردد ارتش بعثی بود. در این منطقه ارتفاعات "بازی دراز" نماد مقاومت است و شهدا و رزمندگان بسیاری برای دفاع از وطن و اسلام جان و سلامتی شان را فدا کردند. در روزهای قبل از جنگ ارتش بعثی تجاوزهای جزئی را انجام داد و در روزهای آغازین جنگ باعث شد مردم قصر شیرین به توجه به شرایط سخت از خانه و کاشانه شان پیاده کوچ کنند.
او گفت: دولت صدام دست آموز قدرت های جهانی بود که به طمع سقوط نظام و الحاق بخشی از ایران به کشورش جنگ را آغاز کرد. جنگی که هیچ ثمری جز خرابی، شهادت صدها هزار نفر و از بین رفتن منابع نداشت، این در حالی است که دشمن اصلی در منطقه اسرائیل بود که از این آتش افروزی ها استفاده می کرد.

فرمانده نیروی انتظامی با اعلام اینکه خوشحال هستم امروز مردم عراق سرنوشتشان را در دست گرفته اند و حتی نیروی جنگ افروز را از کشورشان خارج کرده اند، گفت: ایران هرگز دشمن مردم عراق نبوده و عراق امروز از دست خارجی ها خارج و به دست صاحبان اصلی اش سپرده شده است. او گفت: تروریست ها هنوز در منطقه فعال هستند اما می بینیم که ایران بسان جزیره ای امن در دریای نامتلاطم منطقه قرار دارد. امروز مرزهای ایران باعث دلگرمی کشورهای همسایه است و کشورهای مجاور دغدغه ای ندارند چرا که مرزهای ایران برای آنها بسیار امن است.

احمدی مقدم تاکید کرد: مرزبانان ایرانی هیچ طمعی ندارد و بدون چشمداشت در حال برقراری امنیت در منطقه هستند.
او با اعلام این که اختلافات مرزی بین ایران و عراق کاملاً حل شده است، گفت: امروز کرمانشاه یکی از اصلی ترین مرزهای زمینی ترانزیت کالا است و در مرزهای ایلام شاهد تردد دو میلیون ایرانی به عراق و تردد بیش از یک میلیون به عراق هستیم. اختلافات مرزی با عراق رفع شده و تمام میله های مرزی نوسازی شده اند. مرز کنونی مورد توافق ایران، عراق و سازمان ملل است. خوشبختانه با حضور نیروهای دفاعی و سپاه پاسداران فعالیت گروهک پژاک نیز چند وقتی است متوقف شده و در سال 92 هیچ ناامنی در مرز عراق نداشتیم.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349724

برچسب‌ها