مهر نوشت:

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام اینکه مرزهای شرقی کشور با استفاده از بالن به صورت آنلاین رصد می شود، گفت: خودروهای گشت مرزی به سیستم ضدگلوله مجهز شدند.
سردار حسین ذوالفقاری روز چهارشنبه در مراسم پایانی رزمایش اقتدار 3 گفت: بخش آشکار رزمایش اقتدار 3 از روز یکشنبه در منطقه عمومی قصرشیرین آغاز شد که در این رزمایش همه سناریوها با موفقیت به اجرا درآمد.

او ادامه داد: طی روز گذشته سلاح های مختلف در درگیری با دشمن فرضی مورد امتحان قرار گرفت. ضمن اینکه سلاح های جدید برخی صنایع که با کار مرزبانی متناسب بوده و کارایی لازم را داشت در این رزمایش به کار گرفته شد.

به گفته فرمانده مرزبانی تعدادی بالن نیز روز گذشته تست شد و تصاویر آنلاین منطقه را از طریق این بالن ها دریافت کردیم.

او از رصد آنلاین مرزهای شرقی توسط بالن خبر داد و گفت: می توانیم از همین جا مرزهای شرقی را از طریق بالن به صورت آنلاین کنترل و رصد کنیم.

او با اعلام اینکه خودروهای گشت مرزبانی به سیستم ضد گلوله مجهز شده است گفت: برخی از خودروها را که برای گشت زنی در مناطق مرزی استفاده می کنیم و مورد تیراندازی قرار می گرفتند از قسمت باربند با همکاری شرکتهای سازنده ضد گلوله کردیم تا در صورت تهاجم مسلحانه از ایمنی لازم برخوردار باشند و این خودروها در مرحله پایانی رزمایش اقتدار 3 تست می شوند.

ذوالفقاری در مورد روز پایانی رزمایش گفت: امروز همزمان با حضور فرمانده نیروی انتظامی سناریوهایی از جمله درگیری با اشرار مسلح در منطقه رزمایش برگزار می شود و در پایان نیز شاهد رژه نیروهای شرکت کننده هستیم.

به گفته او، منطقه رزمایش از 6 ماه قبل آماده سازی شده و آب و برق سراسری نیز در منطقه ایجاد شده است که پس از اجرای رزمایش این منطقه و تجهیزات آن می تواند مورد استفاده کاروانهای راهیان نور قرار گیرد.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 349680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =