رییس اتاق بازرگانی ایران در تازه‌ترین نوشته اینستاگرامی خود، به تشریح رفت‌وآمد هیات‌های تجاری پرداخت.

محسن جلال‌پور در نوشته اینستاگرامی خود عنوان کرد: «روزهاي پر مشغله‌ای است. در همه بخش‌هاي اتاق بازرگاني ايران شدت فعاليت مشهود است. به دليل همين شلوغي نتوانستم سري به اينستاگرام بزنم. از شلوغي و ازدحام اين روزها، بعضي نكات هم قابل تامل است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، وی درباره ورود هیات تجاری کرواسی، نوشت: «در ميان هيات‌ها، شور و علاقه‌اي كه در تجار و بازرگانان کشور كرواسي ديدم، خارج از انتظار بود. رییس مجلس کرواسی، نايب رئيس اتاق به اتفاق جمعي از فعالان اقتصادي این کشور بيش از يك ساعت و نيم ميهمان من بودند و با اشتياق راه‌هاي چگونگي حضور در ايران را جست‌وجو مي‌كردند.»

جلال‌پور متذکر شد: «در هيات اعزامی از کشور هند نیز که همه از بخش خصوصي اين كشور بودند، علاقه جدي به مراوده بازرگاني با ایران مشهود بود. تجار و بازرگانان هلندي هم که از بخش خصوصي آمده بودند، به بازار مصرف ايران براي انواع نيازهاي صنعتي و مصرفي دل بسته‌اند و بيشترحول و حوش صنایع غذايي سوال مي ‌رسيدند.»

رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: «ژاپني‌ها را هم بسيار محاسبه‌گر و دقيق يافتم و احساس كردم محتاطانه قصد ورود به اقتصاد ايران رادارند. درملاقات با سفير سوئد از میزان تسلطش بر مسائل ایران و اطلاعات دقيق و به روزی که از شرايط اقتصادی ما داشت، شگفت‌زده شدم.»

جلال‌پور تصریح کرد: در دیدار با سفير تاجيكستان متوجه شدم كه آنها هم به شرايط پيش روي اقتصاد ایران اميدوارند و به آینده بسیار دل بسته‌اند.»

وی یادآور شد: «وجه مشترك همه هيات‌ها، رصد دقيق ايران در دوران پساتحريم است. تحلیل‌های دقیقي كه از وضعيت اقتصاد ايران دارند، ما را شگفت‌زده می‌کند. به همین دلیل اين روزها پیش خودم فکر می‌کنم ما چه کرده‌ایم و قرار است چه کنیم؟»

رییس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: «راستش خيلي نگران می‌شوم که مبادا داستان تکراری «کدام اولویت دارد؟ کاهش تورم یا خروج از رکود؟» شرایطی برایمان فراهم کند که دوباره، هم اسیر تورم شویم و هم گرفتار رکود. کاش به خاطر ملت بزرگوار ایران دوباره اسیر اختلاف‌نظر نشویم.»

22535

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 465767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =