کاربران خبرآنلاین پاسخ دادند: در چه صورتی کالای ایرانی می خریم؟

در پاسخ به نظرخواهی خبرآنلاین درمورد چه کنیم تا مصرف کنندگان ایرانی به کالای داخلی توجه کنند بسیاری از کاربران افزایش کیفیت را شرط اصلی دانستند.

کاربران و مخاطبان خبرآنلاین در پاسخ به سوال خبرآنلاین در خصوص چه کار کنیم کالای ایرانی خریدار بیشتری پیدا کند؟ راهکارهای مختلفی پیشنهاد داده اند که در ادامه می خوانید:

اولویت اول ارتقاء سطح کیفی تولیدات داخلی

تعداد بسیاری از کاربران خبرآنلاین از پایین بودن کیفیت برخی کالهای تولید داخل شکایت داشته و تنها راه افزایش تمایل مصرف کننده به محصولات داخلی را افزایش کیفیت دانسته اند.

جریمه تولیدکنندگانی که کالای بی کیفیت تولید می کنند

برخی از کاربران نیز پیشنهاد دادند اگر دولت از تولیدکننده داخلی حمایت کرد اما این تولید کنندگان سطح کییفی تولید را بدون دلایل موجه رعایت نکردند حتما از ابزار تنبیهی و جریمه درمورد آنها استفاده شود.

یکی از مخاطبان گفته است: در کنار ساختار تشویقی برای تولید باید ساختار تنبیهی وجود داشته باشه. سازمان استانداردی باید وجود داشته باشه که اجازه ورود یا عدم ورود کالا رو به بازار بده ویا سازمان تعزیراتی که بتونه قیمتها رو کنترل کنه و هرسال معیار ها باید بهتر بشه یعنی کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر بره و تمام اینها احتیاج به یک حمایت از بخش خصوصی داره. رفابت و رشد در بخش خصوصی معنی پیدا می کنه . حمایتهایی مثل جلوگیری از واردات باید زمان بندی شده باشند برای چند سال چهار یا پنج سال. واحدهای تولیدی که خصوصی هستند خودشون رو با شرایط وفق می دن. اگر واحدی بعد از سه چهار سال حمایت نتونسته با نمونه خارجی رقابت کنه مشکل خودشه چون هدف نهایی تولید رقابت در بازاز جهانی و صادرات باید باشه.

کاهش سود بانکی برای کاهش قیمت تمام شده کالای داخلی

 یکی از کاربران خبرآنلاین با ارائه پیشنهاد قطع واردات گفته است: اگر سود بانکی هم کاهش داده شود مردم خودشان شروع به تولید می کنند

برخی کاربران نیز کاهش قیمت تمام شده و ارزان تر بودن تولیدات داخلی نسبت کالاهای بی کیفیت وارداتی را روشی مناسب برای تسخیر بازارهای داخل دانسته اند.

دولت فرهنگ سازی کند

    برخی از کاربران هم استفاده ارگانها و سازمانهای دولتی از کالاهای خارجی را دلیل گرایش مصرف کنندگان دانسته و پیشنهاد دادند همانکه دولت ملزم به استفاده از کالای ایرانی شود کافی است. البته در سبد خانوار مردم کالاهای ایرانی فراوانی مشاهده می شود.  

نظارت مستمر بر مصرف تسهیلات و تولید

تعدادی از کاربران نیز عدم نظارت بر اقدامات تولیدکنندگان پس از دریافت تسهیلات را از عوامل کاهش کیفیت دانسته و گفته اند اگر به تولید کننده داخلی تسهیلاتی برای افزایش تولید داده می شود حتما باید بر مصرف آن تسهیلات نظارت دقیق شود تا کیفیت و کمیت تولید افزایش پیدا کند نه اینکه آن تسهیلات را صرف خرید یا واردات کنند

   نظارت بر رعایت استانداردهای بین المللی   

یکی از کاربران پیشنهاد داده است باید با اجازه دادن به نمونه های خارجی برای حضور در بازار، تولیدکننده را در شرایط رقابتی وادار به تولید کالای با کیفیت و البته خوش قیمت کرد. وگرنه تولید بی کیفیت داخلی به هر قیمتی اصلا توجیه و خریدار ندارد مگر به زور جلوگیری از واردات تا مردم به همین بنجل های داخلی رضایت دهند درست مثل قضیه خودرو که مردم به زور تعرفه صد درصدی ناگزیر از خرید خودروهای داخلی هستند.

مخاطب دیگری گفته است: اگر تولیدات داخلی کیفیت لازم را پیدا نکند و از همه مهمتر حقوق مصرف کننده تامین نشود و خدمات پس از فروش خوب داده نشود هیچ امیدی به خرید وجود ندارد. در کشورهای دیگر اگر لباسی را بگیری یا وسیله ای را بگیری و به هر دلیلی از آن خوشت نیاد به راحتی پس گرفته و یا تعویض میشود واین نوع خدمات در کشور ما اصلا وجود ندارد مگر اینکه کالا خارجی باشد و نمایندگی معتبری باشد.

نظارت دقیق سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده بر بازار

 برخی مخاطبان نیز عدم نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده را عامل مهمی در کاهش اعتماد عمومی به کالای تولید داخل عنوان کرده و ادامه داده در جايي كه علنا و حتي در صدر اخبار از استفاده روغن پالم ، آهك ، وايتكس ، ضايعات مرغ و گوشت ، ضايعات ميوه و كنستانتره هاي مختلف تا .... در چرخه توليد داخلي استفاده ميشه بايد نظر سنجي گذاشت كه براي حفظ جان و مال خودتان در قبال توليد و ساخت قريب به اتفاق محصولات داخلي چكار بايد كرد ،

افزایش دانش و تکنولوژی داخلی

کاربر دیگری گفته است: نظر من هم اينه كه به مانند خيلي از كشورهاي پيشرفته، فقط و فقط در چيزي كه تخصص و دانشش رو داريم ورود كنيم و عملا تو هر چيزي نياز نيست كه با اسم اشتغال و حمايت از توليد و ... سرك بكشيم و مردم رو به عنوان موش آزمايشگاهي توليدات خودمان قرار دهيم

تعدادی از مخاطبان معتقدند:  فقط باید کیفیت گرایی از شعار و تعارف تبدیل به فرهنگ و اراده همه شود و هر کی کار خوب تحویل میده تشویق بشه و مدیران ناکارامد دولتی از پست های اشغال شده کنار برن و موازین سالم در تقسیم منابع بانگی صورت بگبره در یک کلام ایرانی باشیم سالم و سربلند.......

مشکل اصلی در عدم نوفیق کالاهای ایرانی عدم اعتماد مردم به این کالاها به دلیل فراوانی کالاهای مشابه و سهولت در مقایسه انهاست.از اینرو منع ورود کالاهای خارجی با هدف دستیابی به توفیق کالاهای داخلی یک سیاست شکست خورده به دلیل عواقب بعدی از جمله قاچاق کالاست . بهترین پیشنهاد در این شرایط نقارب هر چه بیشتر تولید کنندگان داخلی و خارجی با یکدیگر باهدف جلب مشارکت آنان در زمینه تجهیز کارخانجات ، تکنولوژی طراحی ، تولید و بسته بندی به روز ، برندینگ و یا حتی تولید با علایم و لایسنس های خارجی میباشد تا در عبور از یک دوره کالاها به تدریج با برند و نشان ایرانی تولید گردند. باید این واقعیت را پذیرفت در زمینه تکنولوژی تولید کارخانه های ما در بسیاری از صنایع پایین دستی قابل رقابت در سطح جهانی نمیباشند

قطع واردات کالاهای بی کیفیت چینی

 کاربران خبرآنلاین  از کیفیت پایین کالاهای وارداتی چین بسیار ناراضی بوده و قطع واردات با حجم بالا از چین را خواسته اند.

پیشگیری از تغییر ذائقه مصرف کننده ایرانی با واردات کالای بی کیفیت چینی

یکی از کاربران جلوگیری از واردات اجناس چینی که قیمت کم و کیفیتی افتضاح دارند را راهکار اصلی دانسته و کاربر دیگر گفته است تنها و بهترین راهش وارد نکردن کالاهای بی کیفیت چینی است.دراینصورت هم تولید داخلی رشد میکند،هم اشتغال بیشتر میشود وهم حقوق مصرف کننده بی گناه رعایت میشود. شمارابخدا فریادبزنید تامسولان بشنوند وبه هیچ عنوان درگمرگ هااجازه ورود جنس غیراستاندارد چینی را ندهند.چینی هاازشرایط تحریم ایران فوق العاده سواستفاده می‌کنند.

کاهش واردات کالاهایی که مشابه باکیفیت داخلی دارد

کالای خارجی در دسترس نباشد دولت روی کیفیت نظارت کنداگر خواست درامور سیاسی نظر کشوری را جلب کند با خرید کالاهایی که درداخل تولید میگرددصورت نگیرددرگمرکات وصدور مجوز راند اقازادگی وپارتی کنار گذاشته شود.

  افزایش سطح مسئولیت پذیری جامعه کارگری در بخش تولید

کاربری که خود را تولید کننده معرفی کرده است در پاسخ به سوال ما گفته است: من خودم یک تولید کننده هستم و احترام به مشتری برای من از اهمیت خاصی برخودار است.ولی متاسفانه به خاطر به روز نبودن ماشین آلات و عدم دسترسی به مواد اولیه مرغوب امکان تولید محصولات با کیفیت هم برای من میسر نیست. شرط اول حمایت همه جانبه دولت از تولید کننده به شرط ارائه محصول با کیفیت. شرط دوم هم تغییر تفکر قالب کمییت فدای کیفیت نزد تولید کننده ها گرامی. شرط سوم هم مربوط به بعضی از کارگرهای زحمت کشمون میشه که باید ظرفیت مسئولیت پذیریشون رو بالا ببرن.و به کارفرما و سرمایه دار به چشم یک مال مردم خور که باید بهش ضربه وارد کرد نگاه نکنن و صادقانه وظیفه کاریشون رو انجام بدن. و در آخر مدیران محترم باید توجه داشته باشن ارزشمند ترین سرمایه یک مجموعه موفق نیروی کار آن مجموعه میباشد.

به کارگیری نیروهای تحصیل کرده و استفاده از ایده های جوان

یکی از مخاطبان خبرآنلاین معتقد است: تا صنعت به دانشگاه وصل نشه کیفیت کالای ایرانی پایین می مونه و قدرت رقابت نداره. دانشگاه ها باید تقویت بشه و صنعت باید مجوز تولید کالا را از دانشگاه بعد از انجام آزمایش های علمی بگیره. دولت بهتره روی آزمایشگاه های دانشگاهی سرمایه گذاری کنه.

معرفی برند ایرانی در سطح بین الملل

کاربر دیگری گفته است: ديروز به اتفاق برادرم كه مدتي توي بازار پوشاك جوراب و لباس زير مردانه و زير پوش بود به سطح شهر رفتيم و در تعدادي پاساژ گشتي زديم اكثر پوشاك مزبور توليد ايران و با كيفيت عالي به گفته برادر، و همه داراي برند اما دريغ از يك اسم فارسي و آرم و برند كه گوياي ساخت وطن باشه من با احترام به تمام نظرات دوستان معتقدم اگر ابتداء حتي تبليغي هم روي اجناس با كيفيت داخل صورت نگيرد ولي كيفيت خوب خودش معرف برند خواهد بود فراموش نكنيم فرش ايران بدست قشر روستايي اما با اخلاص توليد ميشود و نه امروز بلكه هزاران سال است كه معروفترين فرش جهان لقب گرفته پس نترسيم از اينكه نام ايراني براي اجناسمان انتخاب كنيم

تکریم مشتری ایرانی در صورت خرید محصول داخل

  یکی از مخاطبان در پاسخ به این سوال گفته است:  به مشتری ایرانی ارزش قائل شویم و خدمات پس از فروش را به درستی ارائه دهیم . قیمت داخلی تولیدات هم از خارج گرانتر نباشد.

تعدادی از کاربران هم گفته اند: شرط اول برای افزایش تمایل مردم به خرید کالای ایرانی، احترام تولیدکنندگان به مصرف کنندگان از طریق افزایش کیفیت و دوام کالای ایرانی و بهبود طراحی کالاها هست. همین الان هم بعضی کالاهای تولید داخل با کیفیت بسیار خوب و با دوام تولید میشن و فروش بسیار خوبی هم دارن. مشتری اگه ببینه کیفیت و دوام جنس داخلی قابل قبول هست قطعا از مشابه خارجی استفاده نمیکنه. خود من شخصا اگه کیفیت کالای تولید داخل رو مناسب و مدنظرم ببینم، صددرصد میخرم حتی اگه مشابه خارجی ش ارزون تر موجود باشه.

  ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مناسب   

کاربران خبرآنلاین معتقد هستند خدمات پس از فروش ضعیف کالاهای داخلی یکی از عوامل اصلی عدم رغبت خرید این محصولات است. یکی از این کاربران گفته است: وقتی کالای ایرانی می خری برای نصب باید التماس کنی تا نماینده بیاید ومهر گارانتی بزند

   به روزآوری محصولات و جلوگیری از افت کیفیت پس از فتح بازار

کاربر دیگری در این مورد گفته است: من چند ماه پیش یه شامپوی ایرانی خریدم چون تازه تولید شده بود کیفیتش عالی بود تا الان روز به روز کیفیتش که پایین اومده هیچی...قیمتش دو برابر شده هیچی...بی انصافا وزن شامپو رو هم کم کردن. شرط خرید کالای داخلی اینه که شرکتای ایرانی مثل برندهای معتبر دنیا اخلاق حرفه ای کسب وکار رو رعایت کنن.واز طرف دیگه سازمان های نطارتی کنترل دقیق داشته باشن. متاسفانه دو مورد گفته شده به هیچ وجه در مملکت ما رعایت واجرا نمیشه.

ارتقا سطح کیفی محصولات اصیل قدیمی برای طرفداران محصولات خاص

        بیشتر دوستان به درستی به مسئله کیفیت اشاره داشتند، باید پرسید چرا علیرغم اینکه این موضوع را همه میدانند چرا کسی کاری نمیکند؟ جواب در یک جمله: "عدم باور دولت به تولید" است. به نظر من تا زمانی که درآمدهای سهل الوصول نفتی از بند ناف دولت بریده نشود و دولت برای کسب درآمد خود متکی به مالیاتی که از تولید میگیرد نباشد، آش همین آش و کاسه همین کاسه خواهد بود.

 

نظرات و پیشنهادات کاربران خبرآنلاین را می توانید اینجا بخوانید.

 

22339

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 413884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    از مشابه یا حتی با 10 درصد کیفیت پائینتر خارجی مطابقت کند
  • بی نام A1 ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    14 0
    خرید کالای ایرانی با التماس و دستور نمی شود باید کالایی با کیفیت تولید شود
  • سالك A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 5
    با سلام و تشكر و خسته نباشيد به دست اندركاران عزيز خبر انلاين: به نظر مي رسد اولين گام براي استفاده توليدات داخل كاركرد فرهنگي است اين فكر بايد اصلاح شود كالاي ايراني مساوي است با هدر دادن پول ,در حاليكه كه اين طرز تفكر رايج منصفانه نيست . دومين گام رعايت استانداردهاست شامل كيفيت بالا دوام مرغوبيت و غيره سومين گام كاهش واردات مشابه چيني است چهارمين گام كاهش هزينه هاي تمام شده است و پنجمين گام تبليغات گسترده از رسانه هاي داخلي و خارجي بخصوص تركيه و كشورهاي حوزه خليج فارس است و اخرين گام خدمات پس از فروش است . به ياري خداوند جمهوري اسلامي در عرصه صنايه غذايي و لبني و برخي لوازم خانگي و كالاهاي مصرفي و سرمايه ايي داراي برند هاي جهاني است و ايراني مي تواند و ما مي توانيم
  • بی نام A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    3 2
    سود بانکی پایین نیومده اجاره ها بالا رفت
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
    1 0
    دریک کلام برابری با نمونه خارجی و تناسب قیمت وکیفیت کالا با هم.خلاصه اینکه حالا حالاها باید بدویم تا بتونیم کالای ایرانی با کیفیت و بروز تولید کنیم.