ایرنا نوشت:

مشاور عالی رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: ظرفیت های گردشگری منطقه آزاد ارس به خصوص خداآفرین کم نظیر است.

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی منطقه آزاد ارس، اکبر ترکان در حاشیه بازدید از محدوده خداآفرین اظهار کرد: با توجه به وجود جنگل های ارسباران و پل های خداآفرین و جاذبه های گردشگری متعدد که در این منطقه وجود دارد، منطقه آزاد ارس دارای ظرفیت بسیار بالایی است و نیازمند مطالعات دقیق برای تهیه طرح جامع مطالعاتی برای این منطقه است.

وی با مهم خواندن تهیه طرح جامع گردشگری محدوده خداآفرین، افزود: ظرفیت های لازم برای سرمایه گذاری های کلان در زمینه گردشگری در این منطقه وجود دارد.

ترکان همچنین در بازدید از سواحل رود ارس گفت: زیباترین ساحل ایران ساحل رودخانه ارس بوده و لازم است با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری های لازم از این نعمت خدادادی بهره برداری شود.

مشاورعالی رییس جمهوری روز سه شنبه از حمام کردشت، آبشار آسیاب خرابه در محدوده نوردوز و سد خدآفرین، پل های خدافرین و سواحل رود ارس محدوده خدافرین منطقه آزاد ارس بازدید کرد.

منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس در 135 کیلومتری تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی قرار دارد و با چهار محدوده جلفا، نوردوز، خداآفرین و قلی بگلو، در شمال غرب ایران با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان هم مرز است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 406692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =