ایرنا نوشت:

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان گیلان از ممنوعیت استفاده قلیان از 15 اسفندماه جاری در سفره خانه های سنتی و اماکن عمومی خبر داد.

سرهنگ رضا محمدزاده عصر دوشنبه در این باره به ایرنا گفت: این طرح با هدف بالابردن ضریب امنیتی، از بین بردن محل پاتوق اراذل و اوباش، برخورد با فروشندگان و توزیع کنندگان مواد مخدر و ایجاد امنیت به مرحله اجرا در می آید.

وی نیروی انتظامی را حافظ نظم عمومی در همه عرصه های اجتماعی خواند و افزود: نیروی انتظامی در هر جایی که امنیت و احساس امنیت در جامعه مختل شود و نارضایتی برای خانواده ها در برداشته باشد، در چهارچوب ضوابط، موظف به برخورد است.

سرهنگ محمدزاده با اشاره به اینکه ارائه قلیان در هیچ یک از رسته های شغلی لحاظ نشده، ادامه داد: در این راستا در سازمان صنعت، معدن و تجارت جلسه ای برگزار و جمع آوری آن با رای اکثریت اعضاء مصوب و به استانداری و فرمانداری شهرستان های استان ابلاغ شد.

وی با اعلام اینکه اتحادیه های مرتبط پس از اطلاع رسانی از طریق پیامک و تعهد کتبی ملزم به جمع آوری قلیان ها تا 15 اسفند از سفره خانه های سنتی و اماکن عمومی هستند، گفت: پس از تاریخ مقرر در صورت اعلام اتحادیه به نیروی انتظامی و اماکن مبنی بر عدم جمع آوری بر اساس ماده 28 ، با واحد صنفی برخورد می شود و با اعلام مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی به نیروی انتظامی، پلیس آمادگی برخورد با این معضل اجتماعی که موجبات ناراحتی و دغدغه هایی برای خانواده ها را فراهم آورده، دارد.

رییس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس گیلان تصریح کرد: پلیس با تلاش جهادی، با هرگونه تهدید اجتماعی برابر قانون رفتار خواهد کرد و برای تحقق جامعه ای ایمن و سالم از هیچ کوششی فروگذار نمی کند.

سرپرست اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و دبیر کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار گیلان نیز بهمن ماه امسال در کمیته پیشگیری از مصرف قلیان و سیگار استان، عرضه قلیان را به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت اجتماعی ذکر و تاکید کرده بود که باید در چایخانه ها و مراکز پذیرایی برچیده شود.

یونس رنجکش تصریح کرده بود با توجه به توصیه های پزشکان و همچنین تأکیدی که در جمع آوری قلیان ها به دلیل آسیب های اجتماعی و سلامتی جسمی برای شهروندان دارد؛ باید عرضه این عامل تهدیدکننده سلامت اجتماعی برچیده شود

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 402699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
    2 2
    امیدوارم واقعا اجرا بشه. و این سم رو از زندگی مردم خارج کنند. کاش این قانون درست اجرا شه.