نسیم آنلاین نوشت:

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز جشن‌های سی‌وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب گفت: امروز در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و غیره شاهد تحقق آرمان‌های ایشان هستیم.

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم آغاز جشن های سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب در حرم امام خمینی (ره) گفت: اندیشه سیاسی امام خمینی در دو رکن؛ بازگشت هویت اسلامی همراه با آموزه‌های قرآن و عترت در راستای افزایش اقتدار امت اسلام و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی‌های نظام سلطه استوار است.

او در ادامه گفت: امام (ره) در این حقیقت تاکید داشتند که باید امت اسلام به صورت متحد و یکپارچه در برابر استکبار بایستد و از منافع امت اسلامی و ملی با اقتدار حراست کند و بر این موضوع پافشاری کرد و این میراث امام اکنون در جمهوری اسلامی مسیر تأیید شده از سوی مقام معظم رهبری است.

ابوترابی با تأکید بر اینکه در کشورهای منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و... امروز شاهد تحقق آرمان‌های امام و اندیشة فکری ایشان هستیم گفت: در 12 بهمن 57 حرکت پرشور ملت ایران برای شکل‌گیری جمهوری اسلامی و تحقق نظام سیاسی پایه‌ریزی شد و هیچ سیاستمداری تصور نمی‌کرد کمتر از چهار دهه انقلاب اسلامی با گذر از چالش‌های سخت تهدیدهای موجود را به فرصت‌های طلایی تبدیل کند و در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار ایستاده و نظام مقدس اسلامی را به سکوی پرشی برای ملت ایران در راستای آرمان‌های حضرت امام تبدیل کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم‌های برعلیه ایران تحت مدیریت آمریکا با همکاری اتحادیه اروپا، ایران را به یک قدرت مؤثر در منطقه تبدیل کرده است ادامه داد: امروز کشور سوریه نیز به نماد شکست آمریکا و متحدین غربی‌اش تبدیل شده است و رژیم صهیونیستی که روزی توانست بر کشورهای عربی منطقه مسلط شود امروز سیلی سختی از سوی قدرتی مانند حزب الله خورده است و می‌توان گفت در سایه استقامت ملت ایران در راه نورانی حضرت امام و نقطه راه تأیید شده رهبری ایران در برابر فشارهای آمریکا در منطقه به یک قدرت تبدیل شده است.

او ایران را نماد امنیت و اقتدار در برابر کشورهایی که خلق ناامنی می‌کنند خواند و گفت: معمار تحریم‌های علیه ایران در مجلس سنا به این امر اذعان دارد که امروزه آمریکا در صحنه بین المللی در مواجهه با ایران در موضع ضعف قرار دارد و در مذاکرات ایران در موضع قدرت است.

ابوترابی همچنین گفت: کنگره آمریکا، رئیس جمهور آمریکا، اتحادیه اروپا سخت ترین و شکننده‌ترین تحریم‌ها برای توقف چرخ اقتصاد ایران و تسلیم شدن جمهوری اسلامی در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا به نظام ایران تحمیل کرد اما به اعتراف خودشان جمهوی اسلامی در مقابل 5+1 در موقعیت اقتدار قرار دارد و این اقتدار را ما مدیون آرمان‌های امام، اطاعت از رهبری برآمده از خون شهدا می‌دانیم.

او گفت: ملت مسلمان با تکیه‌گاه اقتدار امام و مدیریت خود توانست با تبدیل نیروی انسانی راه را برای تبدیل سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی برای امت اسلام هموار کند و از آن برای افزایش اقتدار ملی و سرمایه اجتماعی استفاده کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی مقاومت اسلامی را که تکیه گاه‌اش سرمایه اجتماعی است را برای رژیم صهیونیستی یک تهدید دانست و گفت: امروزه مقاومت قادر است عملیات نظامی خود را اجرا کند و رژیم صهیونیستی در برابر پیروزی مقاومت وادار به سکوت است و این واقعیت دنیای اسلام است.

او با تاکید بر اینکه ملت ایران برای تبدیل شدن به جمهوری اسلامی به یک قدرت اقتصادی در منطقه باید از همه ظرفیت‌های خود بهره ببرد گفت: امروز باید اولویت کشور تحقق اقتصاد مقاومت و تبدیل جمهوری اسلامی به یک کشور ثروتمند و افزایش سرانه ملت ایران باشد و بتواند با تکیه بر امنیت اقتدار و نظام سیاسی خود را با استفاده از سرمایه نیروی انسانی برای دست‌یابی به اقتصادی دانش بنیان استفاده کند و با پایداری و تکیه بر قدرت درونی و استفاده از سرمایه های بالفعل در برابر زیاده‌خواهی‌های غرب بایستد و با اقتدار از این مرحله عبور کند.

 

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 398109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =