اشکان دژاگه گفت: کروش بهترین مربی دوران بازیگری من است.

سعید اکبری/ چهره او را می توانید عبوس تصور کنید؟ مگر اینکه یکی مثل داور بازی ایران و آرژانتین، روی قلب او و یک ملت پا بگذارد تا آنچنان بلند شود و داد و بیداد کند. با اینهمه وقتی بعد از بازی آرژانتین، سراغ اشکان رفتیم او به داور نتاخت و تنها گفت: «کل ورزشگاه دیدند پنالتی ما را نگرفت.» امروز اما داستان فرق دارد. اشکان در طول مصاحبه با خبرورزشی بارها می گوید: «متاسفم.» این تاسف هم به خاطر حمله هایی است که بعد از بازی ایران و عراق، به تیم ملی و کروش شد.

اشکان، جام ملت ها برای ایران تمام شد. درباره این تورنمنت صحبت کن.

فکر می کنم ما خیلی خوب بازی ها را شروع کردیم. سه بازی اول هم توانستیم برنده باشیم. بدون اینکه یک گل بخوریم، به مرحله بعد رفتیم ولی متاسفانه بازی با عراق، همه چیز آنطوری که ما می خواستیم جلو نرفت. بازی خیلی خوب شروع شد ولی آخرش بد تمام شد. معلوم است که بعد از این باخت آدم ناراحت می شود. الان تمام تیم ناراحت هستند...

تو تورنمنت موفقی را در کنار تیم ملی سپری کردی. البته قطری ها هم انتقاد کرده بودند چرا در لیگ شان اینقدر خوب بازی نمی کنی.

این تورنمنت برای من خیلی خوب بود. سعی کردم که در بازی ها به تیم ملی کمک کنم. از لحاظ بدنی همه چیز برای من خوب بود. مربی هم زیاد با من حرف می زد و روحیه می داد. برایم مهم بود که بتوانم بازی های خوبی برای تیم ملی انجام بدهم. ولی متاسفانه بازی آخر آن اتفاقات افتاد و من هم مثل بازی های قبلی نبودم. می خواستم به تیم ملی کمک کنم ولی نشد، این هم به خاطر دردی بود که در کمرم داشتم. دردم زیاد بود.

غیر از تو، اکثر بچه های تیم هم نمایش خوبی داشتند. از بازیکنان جوان گرفته تا با تجربه ها.

شرایط تیم اصلا بد نبود. به نظر من این تیمی که در جام ملت ها بود، یکی از بهترین تیم های ملی ما بود؛ از زمانیکه من به ایران آمدم. همه بازیکنان با تجربه مثل آقا جواد، اندو، قوچان نژاد و... که سن بیشتری داشتند و با تجربه تر بودند، خیلی خوب کار کردند. همینطور جوان ها هم نمایش خوبی داشتند. الان میکس خوبی در تیم ملی اتفاق افتاده که کروش عاملش بوده. او این تیم را درست کرده است و به نظر من خیلی تیم خوبی است. به خاطر همین خیلی بیشتر تاسف می خورم که چرا بازی با عراق آنطوری شد و نتوانستیم به بازی ها ادامه بدهیم.

خیلی از بازیکنان می گفتند اگر بازی های تدارکاتی بیشتری داشتیم، در جام ملت ها بهتر بازی می کردیم. در عین حال عقیده دارند که این تیم، نسبت به جام جهانی تیم تر است.

در برزیل هم تیم خوبی در اختیار داشتیم ولی کیفیت این تیم را با توجه به دو بازی تدارکاتی بسنجید. ما فقط دو مسابقه قبل از جام ملت ها داشتیم ولی در بازی نشان دادیم که تیم جا افتاده است. به نظر من هر بازیکنی که در تیم ملی حضور داشت، حقش بود. البته بازیکنان دیگری هم بودند که دوست داشتند در تیم ملی باشند ولی همین تیم فعلی، واقعا تیم خوبی است. حیف شد که نتوانستیم زیاد در این جام بمانیم و با هم باشیم. این تورنمنت خیلی خوب گذشت ولی حیف زود تمام شد. همین حالا باید سعی کنیم در آینده بازی های بیشتری انجام دهیم. نباید دست از تلاش برداریم.

اکثر بازیکنان از بعضی از اظهارنظرها پس از بازی عراق ناراحت بودند. مثلا رضا قوچان نژاد می گفت انگار منتظر بودند تیم ملی ببازد. البته موافقان هم گفتند که مهم نظر مردم است ...

من الان نزدیک به 4،5 سال است که کنار تیم ملی هستم. خودم فهمیدم که واقعا شرایط اینطوری است. وقتی تیم ملی می برد یا خوب کار می کند اکثریت خوشحال می شوند ولی یک عده منتظر هستند تا تیم ملی نتیجه نگیرد. وقتی یک بازی را می بازیم و از تورنمنتی بیرون می افتیم، متاسفانه می شنوم که بعضی ها یک چیزهایی درباره تیم ملی می گویند که آدم را ناراحت می کند. بعضی ها منتظر بودند که این اتفاق بیفتد و ما حذف شویم تا اینطوری حرف بزنند. من خودم را می گویم؛ تا حالا در فوتبال این چیزها را ندیده ام، یعنی حداقل از وقتی که دارم فوتبال بازی می کنم. متاسفانه آدم هایی هستند در ایران هستند که وقتی تیم ملی می بازد، خوشحال می شوند و این آدم را ناراحت می کند. ولی آدم باید چکار کند؟ باید سعی کنیم رو به جلو نگاه کنیم و بازی های بعدی را ببریم. دوباره تاکید می کنم این چیزها من را ناراحت می کند ولی در فوتبال این مسایل اتفاق می افتد.

البته مردم نشان دادند که علاقه زیادی به تیم ملی دارند. حتی تا صبح بیدار بودند تا رای بازی عراق اعلام شود...

می دانم که تا صبح بیدار بودند. افتخار می کنیم که برای این ملت بازی می کنیم. در استرالیا دیدیم که چقدر طرفداران کشورشان را دوست دارند. همه استادیوم ها پر از تماشاچی ایرانی بود. مردم ما از برد تیم ملی به وجد می آیند و کسان دیگری هستند که از باخت ما خوشحال می شوند. من منظورم به همین هاست که چرا ایستاده اند این اتفاق ها برای تیم ملی بیفتد و حذف شود؟

درباره کروش هم بحث زیاد است. با اینکه اکثر مردم گفته اند او باید بماند، عده ای مخالف هم دارد. اکثر بازیکنان از او تعریف کرده اند و می گویند باید بماند. گوچی می گفت که اگر او برود 30 سال عقب می افتیم. یا مسعود شجاعی که تاکید داشت او مثل یک پدر است. تو آینده تیم ملی را با کروش چطور می بینی؟

من قبلا گفته ام و الان هم دوباره می گویم. من اینهمه مربی در فوتبالم داشته ام ولی کروش بهترین مربی در تمام دوران فوتبال من بوده است. هر اردو، هر بازی و هر جلسه تمرینی یک چیز جدید از او یاد گرفتم. نه من، بلکه همه بازیکنان تیم ملی. کل تیم این حس را دارند و می دانند چطوری است. وقتی این چیزها هست، باورم نمی شود وقتی می شنوم که عده ای از حضور او ناراحت هستند. برای اینکه کروش خیلی برای تیم ملی ما زحمت کشیده واینهمه به تیم ملی و کشور ایران کمک کرده است. متاسفانه ناراحت می شوم که یکسری چیزها را می شنوم. آدم باید واقعیت را ببیند. من فکر می کنم خیلی از تیم ها دوست دارند یک مربی مثل کروش داشته باشند. حالا ما این مربی را داریم ولی اینطوری درباره اش حرف می زنیم. کروش با قلبش برای تیم ملی کار می کند و من نمی فهمم چرا آدم هایی هستند که سعی می کنند ایراد پیدا کنند. همانطور که مسعود می گوید، کروش برای من هم مثل یک پدر است. آدم ها باید بدانند او در مربیگری با چه تیم ها و چه ستاره هایی کار کرده است. من می گویم ایران نباید کروش را از دست بدهد. متاسفانه در فوتبال ایران یکسری ها ایستاده بودند که بازی با عراق آنطوری شود. واقعا متاسفم برای کسانی که اینطوری فکر می کنند. اینها ضرر را برای تیم ملی می خواهند.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 397457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام US ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۸
    16 4
    ژنرال مافیایی مربیان ایرانی وکاپیتان سابق ودلال فعلی به دلیل علاقه مفرط به خدمت در تیم ملی کشورشان ازبودن مربیان چشم آبی رضایت ندارند
  • farhad IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۰
    0 1
    خوب بهتره به جای ژنرال بگیم موج سوار میبینه تیم ملی به یه انسجامی رسیده و بازیکنای جدید امدن میخواد حاضر اماده صاحب یه تیم خوب بشه یه مدت نتیجه و پول خوب بابت دلالی و دوستای خوب فرا منطقه ای برای ترانسفر پیدا کنه میدونه یواش یواش جاش تو لیگ ایران نیست میخواد با بدبخت کردن تیم ملی کسب تجربه روز دنیارو داشته باشه تمام