سبسی رئیس جمهور تونس شد/ مرزوقی تبریک گفت

باجی قائد السبسی، خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری تونس اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل ازوب سایت شبکه تلویزیونی العالم، میسیون عالی انتخابات تونس، محمد باجی القائد السبسی را به عنوان نامزد پیروز در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس معرفی کرد.

شفیق صرصار رئیس کمیسیون عالی مستقل انتخابات تونس در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: کمیسیون انتخابات بر اساس قوانین مربوط به انتخابات و اطمینان از این که تخلفات صورت گرفته تاثیری واقعی و اساسی بر نتایج انتخابات نداشته است نتایج انتخابات را به این شرح اعلام می کند: 60 ممیز 11 صدم درصد واجدین شرایط در داخل و خارج از تونس در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند. سه میلیون و یکصد و هشتاد و نه هزار و سیصد و هفتاد و دو نفر در انتخابات شرکت کردند. در مجموع سه میلیون و 110 هزار و 48 نفر به دو نامزد رای دادند. 28 هزار و 755 نفر رای سفید به صندوق انداختند و تعداد کل آراء باطله 50 هزار و 585 رای بود.

آقای باجی القائد السبسی یک میلیون و 731 هزار و 529 رای یعنی 55 ممیز 68 صدم درصد آراء را به دست آورد و آقای محمد منصف المرزوقی نیز یک میلیون و 378 هزار و 513 هزار رای معادل 44 ممیز 32 صدم درصد آراء را به دست آورد. به این ترتیب کمیسیون انتخابات تونس، آقای محمد الباجی القائد السبسی را به عنوان نامزد پیروز در انتخابات ریاست جمهوری سال 2014 معرفی می کند. با اعلام این نتایج اولیه، دریافت شکایت ها در رابطه با این نتایج از هم اکنون امکان پذیر است.

در پی اعلام سبسی مبنی بر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری تونس، منصف المرزوقي پيروزي سبسي در انتخابات رياست جمهوري تونس را به وي تبريک گفت.
منصف المرزوقی نامزد ریاست جمهوری یمن، پیروزی الباجی قائد السبسی رقیب خود در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری تونس را به وی تبریک گفت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
    24 7
    عاقلانه انتخاب کردند مبارکشون باشه
  • عرشیا IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    9 19
    دقیقا بعد از 5 سال از اغاز بهار عربی که میرفت تا طومار مشتی دیکتاتور وحشی را در هم بپیچد سر و کله اعقاب همان دیکتاتور ها مجددا پیدا شد .سیسی و سبسی و ... متاسفانه دیگر چیزی از بهار عربی باقی نگداشتند .
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۲
    23 0
    شورای نگهبان نداشتن که ایشون رو به دلیل کهولت سن رد کنه؟ 88 سالشونه
  • بی نام FI ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    2 3
    راجع به انتخابات تونس هم باید نظربدین؟ نمیشه نظری نداشته باشین؟
  • ناشناس A1 ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    2 0
    اين پاراگراف يمن اشتباها به جاي تونس آمده منصف المرزوقی نامزد ریاست جمهوری یمن،