ستاد بازسازی عتبات عالیات خبر داد:


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از گفتگوی وزیر کشور، استاندار کربلا و تولیت حرمهای مطهر امامذحسین و حضرت عباس در خصوص مسایل زائران در ایام اربعین خبر داد.
 در دیدار رحمانی فضلی و حسن پلارک با عقیل الطریحی، شیخ عبدالمهدی کربلایی و سید احمد صافی امور زائرین بویژه وضعیت اسکان، تغذیه، بهداشت و حمل و نقل بررسی شد.
در این نشست مشکلات زوار خاصه در زمینه حمل و نقل مورد مداقه قرار گرفت و درباره پیشنهادات حاضرین بحث و گفتگو شد.
بکارگیری رویکردهای جدید با توجه به استقبال ویژه از ایام زیارتی اربعین و غیره در قالب تشکیل ستاد اربعین شش ماه پیش از فرا رسیدن آن از تصمیمات این نشست است.
بر این اساس ستاد اربعین برنامه ریزی و تدارک امکانات برای برگزاری هر چه بهتر زیارت را زودتراز موعد آغاز می کند و روند دریافت ویزا از چند ماه پیش از اربعین آغاز خواهد شد.
ارائه رهنمودهای فرهنگی برای ایجاد فضای زیارتی مناسب و بهره مندی بیشتر زوار از این حرکت فرهنگی و مذهبی از جمله اقداماتی است که ستاد اربعین بر روی آن کار خواهد کرد.
حسن پلارک در حاشیه این جلسه اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات به لطف الهی و عنایت اهل بیت امسال توانست مساله اسکان و پذیرایی از دهها هزار زائر را با استفاده از حداکثر امکانات موجود انجام دهد.
وی با اشاره به استقبال گسترده هموطنان برای شرکت در پیاده روی اربعین اذعان داشت :شور و شوق دوستداران ابا عبدالله الحسین(ع) از جای جای ایران عزیز و حتی سایر کشورها واقعا تمامی دست اندرکاران امر را غافلگیر کرد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در پایان ابراز امیدواری کرد: تلاشهایی در حال شکلگیری است تا با برنامه ریزی دقیقتر و بازبینی نکات مختلف در سال آینده با آمادگی بیشتری به استقبال زوار اربعین برویم.
لازم به ذکر است که وزیر کشور پیش از این نشست به زیارت حرمهای مطهر امام حسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) مشرف شده بود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391386

برچسب‌ها