نسیم آنلاین نوشت:

محمدباقر نوبخت: ورود زائران و کاروان‌های پیاده به مشهد، امتداد زیارت اربعین است / معاون رئیس‌جمهور گفت: امروز امتداد زیارت اربعین امام حسین(ع) را در ورود کاروان‌های پیاده و زائران، از اقصی نقاط کشور و جهان به مشهد شاهد هستیم

به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، نوبخت در بدو ورود به مشهد در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد گفت: هدفم از سفر به این شهر، زیارت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) است.

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز با بیان اینکه از مدت‌ها قبل، تمام امکانات استان برای میزبانی از زائران ایام پایانی ماه صفر بسیج شده است، گفت: تاکنون 2 میلیون و 700 هزار زائر و 8 هزار هیئت عزاداری وارد مشهد شده‌اند. روند خدمت‌رسانی به زائران مطلوب است و اقدامات لازم برای برگشت زائران نیز از سوی ستاد خدمات سفر انجام شده است. 186 پایگاه ایستگاه صلواتی در بین راه‌های مشهد برپا شده است، از این تعداد 86 ایستگاه دارای مکان خواب مناسب نیز هستند. علاوه بر مساجد، تکایا و سالن‌های ورزشی برای این ایام 120 مدرسه در مشهد مقدس برای زائران پیاده پیش‌بینی شده است.

رشیدیان با تاکید بر اینکه تاکنون 75 هزار نفر در مشهد مقدس اسکان پیدا کرده‌اند، گفت: تا این لحظه بیش از 80 هزار نفر زائر پیاده وارد مشهد مقدس شده‌اند و تا دو روز آینده نیز 30 هزار نفر دیگر از شهرستان‌های خراسان رضوی وارد مشهد می‌شوند. پروازهای ورودی به مشهد مقدس بیش از 27 درصد افزایش پیدا کرده و از 160 پرواز به 230 پرواز رسیده است، برای این ایام 160 قطار ویژه و یک‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس برای برگشت زائران در نظر گرفته شده است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 391324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =