پرسپولیس به جمع چهار تیم برتر جام حذفی رسید/ درخشش دوباره سوشا در ضربات پنالتی

پرسپولیس پس از تساوی یک بر یک مقابل گل گهر سیرجان در طول 120 دقیقه، در ضربات پنالتی این تیم را شکست داد و به جمع 4 تیم برتر جام حذفی رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ چند روز پس از كسب سه امتیاز دربی، تیم فوتبال پرسپولیس در مرحله یك چهارم نهایی جام حذفی به مصاف گل گهر سیرجان رفت. پرسپولیسی‌ها در این مسابقه مهمان تیمی بودند كه در مراحل قبلی، سپاهان اصفهان و نفت مسجد سلیمان را حذف كرده بود. با این حساب پرسپولیس قرار بود به مصاف پدیده این فصل مسابقات جام حذفی برود.

زمانی كه ساعت شروع مسابقه پرسپولیس - گل گهر سیرجان نیم ساعت جلو افتاد تا دو تیم ساعت 13:30 بازی را آغاز كنند، پرسپولیسی‌ها تصور می كردند جلو انداختن این مسابقه لزومی نداشته چراكه این تیم می‌تواند در 90 دقیقه حریف را شكست دهد و كار به وقت اضافه و پنالتی نمی‌كشد. اما این تصور اشتباهی بود چراكه گل گهر در بازی با پرسپولیس هم عالی كار كرد و بازی را با تساوی بدون گل، به وقت‌های اضافه كشاند.

گل گهر در حالی بازی را به وقت اضافه كشاند كه در دقیقه 35 مهران گلزاری بازیكن این تیم از داور كارت قرمز گرفت و اخراج شد. سیرجانی‌ها این دیدار را 10 نفره ادامه می‌دادند و آن‌قدر دوندگی آن‌ها زیاد بود كه 10 نفره بودنشان به چشم نمی‌آمد. كار به وقت اضافه كشیده شد و پرسپولیس با یك یار اضافه، به جای اینكه دروازه حریف را باز كند، یك گل هم خورد. در دقیقه 100 بود كه حمید علی عسگر در محوطه جریمه پرسپولیس روی بازیكن حریف خطا كرد و داور برای گل گهر پنالتی گرفت. مختار جمعه زاده پشت این ضربه ایستاد و توپ را بر خلاف جهت پرش سوشا مكانی، وارد دروازه سرخپوشان تهرانی كرد.

با این گل تازه موتور پرسپولیس روشن شد. پرسپولیس چند دقیقه بعد و در آخرین ثانیه‌های نیمه اول وقت‌های اضافه توسط محسن بنگر به گل رسید تا كار دوباره مساوی شود. این بار مجید غلامی، دروازه بان گل گهر نتوانست مانع باز شدن دروازه تیمش شود. او در طول 90 دقیقه بارها توانسته بود دروازه تیمش را نجات دهد اما این بار دیگر او نتوانست مانع باز شدن دروازه گل گهر شود. نیمه اول وقت‌های اضافی با نتیجه یك بر یك به پایان رسید و در نیمه دوم هم هیچ تیمی نتوانست دروازه حریف را باز كند تا كار به ضربات پنالتی كشیده شود.

اولین ضربه پنالتی را حمزه مظفری بازیكن گل گهر زد كه سوشا مكانی جهت را درست تشخیص داد اما نتوانست توپ را بگیرد تا اولین ضربه گل گهری‌ها تبدیل به گل شود. كفشگری هم اولین پنالتی پرسپولیس را زد كه او هم دروازه حریف را باز كرد تا مسابقه همچنان مساوی باشد.

حمید حاتمی كاپیتان گل گهر دومین ضربه پنالتی این تیم را زد و سوشا مكانی این ضربه را گرفت. خود سوشا پشت توپ ایستاد تا دومین ضربه پرسپولیس را بزند. اما او توپ را به جایی زد كه دروازه بان گل گهر پیش بینی كرده بود تا به این ترتیب پنالتی دوم پرسپولیس هم گل نشود و مسابقه دوباره مساوی پیش برود.

میلاد امیری سومین پنالتی را برای گل گهر زد كه سوشا مكانی ضربه او را هم مهار كرد. میثم حسینی زننده سومین پنالتی پرسپولیس بود كه این بار توپ گل شد تا پرسپولیس از حریف جلو بیفتد.

مختار جمعه زاده زننده تك گل گل گهر در این مسابقه، زننده پنالتی بعدی بود كه توپ او وارد دروازه سرخپوشان تهرانی شد. مهدی طارمی هم چهارمین ضربه پنالتی پرسپولیس را زد كه این بار مجید غلامی دروازه بان گل گهر ضربه او را مهار كرد؛ درست مثل ضرباتی كه طارمی در طول بازی می زد و غلامی آن‌ها را مهار می كرد.

پنجمین پنالتی گل گهر را هم سوشا مكانی گرفت تا دوباره این شانس را به تیمش بدهد كه برنده شود. محمد نوری زننده پنالتی بعدی پرسپولیس بود و ضربه او گل شد تا سرخپوشان تهرانی به مرحله بعدی جام حذفی بروند.

با درخشش دوباره سوشا مكانی در ضربات پنالتی، پرسپولیس به نیمه نهایی جام حذفی رسید و حالا استقلال باید ذوب‌آهن اصفهان را شكست دهد تا دربی هشتادم پایتخت، در چارچوب بازی‌های جام حذفی برگزار شود.

43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =