فانی گفت: در حوزه گردشگری نیز ما با توجه به اینکه یک میلیون فرهنگی و 750هزار بازنشسته داریم که می توانند با خانواده هایشان از امکانات میراث استفاده کنند. ما با تجهیز مراکز وابسته به آموزش و پرورش به خصوص در تابستان می توانیم در توسعه گردشگری داخلی نقش عمده راداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در راستای الگوسازی و آموزش کودکان و نوجوانان پیرامون شناخت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی، ترویج هنرهای سنتی، صنایع دستی و توسعه صنعت گردشگری، تفاهم نامه ای میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منعقد شد.

در مراسم امضای تفاهم نامه علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش و مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حضور داشتند.

علی اصغر فانی با اشاره به اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش در دولت یازدهم توسعه مشارکت است، گفت: ما 5سیاست را اعلام و برنامه هایمان را ذیل آنها تعریف کردیم. توسعه مشارکت به دلیل اینکه مخاطب عام دارد مورد استقبال فراوان نیز قرار می گیرد.

فانی در ادامه گفت: 13میلیون دانش آموز در حال تحصیل داریم که همراه با خانواده هایشان حدودا جمعیت 39میلیون نفری را تشکیل می دهند که همگی مخاطب آموزش و پرورش هستند. به همین دلیل آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین نهاد در هر کشوری مطرح است.

وزیر آموزش و پرورش کارکردهای این وزارتخانه را اینگونه برشمرد: یکی از کارکردهای آموزش و پرورش در نظام های تعلیم و تربیت دنیا انتقال فرهنگ است. بنابر این ما باید فرهنگ ایرانی _ اسلامی خود را به نسل های بعدی منتقل کنیم. برای همین آموزش و پرورش در مسیر انتقال فرهنگ می تواند همکاری های خوبی را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد.

او ادامه داد: فرهنگ ایران به عنوان فرهنگ طراز اول دنیا مطرح و آموزش و پرورش می تواند در راستای اهداف خود این فرهنگ را گسترش دهد. دانش آموزان از سن 6 تا 17 سالگی که در مدارس هستند زمینه های خوبی را برای نهادینه سازی، حفظ فرهنگ و انتقال آن دارند. و هدف ما نیز تعمیق، تعمیم و ماندگاری فرهنگ ایرانی اسلامی است.

فانی کارکرد دوم وزارت آموزش و پرورش را تربیت نیروی انسانی دانست و گفت: اقتصاد کشور توسط نیروی انسانی می چرخد که زیرساخت آن توسط آموزش و پرورش فراهم می شود. صنایع دستی نیز به عنوان یکی از شاخه های اقتصادی است. کسانی که صنایع دستی را شکل می دهند و تجربه های خود را منتقل می کنند در حال نابودی هستند. در نتیجه ما با ایجاد هنرستان ها به دنبال تربیت این نیروها هستیم.

او ادامه داد: ما خوشحالیم که در این تفاهمنامه آموزش مربیان هنرستان ها، هنرجویان و تعریف رشته های جدید برای حفظ صنایع دستی داریم که یک گام بزرگ برای حفظ صنایع دستی کشورمان است.

وزیر آموزش و پرورش با توجه به اهمیت حوزه گردشگری نیز گفت: در حوزه گردشگری نیز ما با توجه به اینکه یک میلیون فرهنگی و 750هزار بازنشسته داریم که می توانند با خانواده هایشان از امکانات میراث استفاده کنند. ما با تجهیز مراکز وابسته به آموزش و پرورش به خصوص در تابستان می توانیم در توسعه گردشگری داخلی نقش عمده راداشته باشیم.

او در پایان یکی از مزایای این تفاهم نامه را هم افزایی در وزارتخانه و سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیش بینی مباحث لازم در کتاب های درسی و مجلات کمک آموزشی که با تیراژ بیش از 40میلیون مجله و 126میلیون جلد کتاب درسی در سال است بتوانیم در تحقق اهداف سازمان میراث موثر باشیم.
46233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 386458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرهنگی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    29 0
    تورا خدا این آقا آموزش وپرورش را خراب کرده اونجا را هم حتما خراب می کنه بهش بگید اگه مردی به وضع حقوق ما برس که خدمتکار سایر ادارات فوق لیسانس ما را به سخره می گیرد یک ساله هم بدهی ما را نمی ده
  • دبیر معترض از معیشت خود A1 ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    35 0
    فانی از ضعیف ترین وزرای دولت تدبیر و امید است والا
  • بی نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    17 0
    طرح واگذاری مدارس تحت عنوان بسته حمایتی به تاجران از طرح های عجیب ایشان است .در تعلیم و تربیت هم دنبال منافع مادی باید بود؟
  • بی نام A1 ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۵
    6 0
    طرح های فانی هم مثل اسمش فانیه