فارس نوشت:

چهار زوج جوان که خطبه عقدشان توسط آیت‌الله مهدوی کنی خوانده شده بود، با حضور در برنامه «زنده باد زندگی» از توصیه‌های ایشان به زوج‌های جوان گفتند.

برنامه چهار شنبه 30 مهر زنده باد زندگی اختصاص به آیت الله مهدوی کنی داشت در این برنامه دو نفر از شاگردان ایشان حضور داشتند و در مورد ابعاد شخصیتی این استاد صحبت کردند.

کامران امیدی یکی از شاگردان آیت اله محمد رضا مهدوی کنی که در تاریخ 28 دی ماه سال 92 خطبه عقد وی و همسرش مهدیه معافی توسط ایشان جاری شده درباره این استاد وارسته می گوید: روز عقد هر کسی برایش به یاد ماندنی است اما نحوه برخورد آیت الله مهدوی کنی برای چهار زوجی که آنجا بودند بسیار دلنشین بود.

وقتی نحوه برخورد ایشان را برای زوج هایی که مثل ما تازه عقد کردند می گویم بسیار تعجب می کنند زیرا در محضرهای عقد و ازدواج زمان خواندن خطبه عقد بسیار کوتاه است و عروس و داماد سریع امضا می کنند.

اما آیت الله مهدوی کنی با حوصله و دقت فراوان 12 شرط ضمن عقد را از دامادها پرسیدند و خودشان دقیق آنها را توضیح دادند و گفتد: این قرار دادها را جدی بگیرید.

مهدیه معافی در ادامه برنامه زنده باد زندگی گفت: به نظر من آقای مهدوی کنی معلم بودند.

امیدی در این مورد گفت: در حالی که ایشان خودشان را همیشه یک طلبه می دانست. به نظر من آیت اله مهدوی کنی نمونه بارز یک استاد اخلاق عملی بودند.

این زوج جوان در ادامه برنامه خاطرات به یاد ماندنی روز عقد شان را این چنین بیان کردند که آقای مهدوی کنی نکات قابل تأملی را به ما گفتند از جمله این که احترام به پدر و مادر بعد از ازدواج بیشتر شود تا آنها تصور نکنند آنها را فراموش کردید.

همچنین به احترام بین زن و شوهر بسیار تاکید داشتند و گفتند: رازدار اسرار همدیگر باشید. چیزهایی بین زن و مرد وجود دارد که فقط به آنها تعلق دارد و راز آنهاست. دیگر این که ازدواج منشاء تکامل و کمال است. خداوند در قرآن کریم می فرماید: همیشه با هم انس داشته باشید و در زندگی گذشت داشته باشید تا به آرامش برسید.

کامران امیدی قرآنی که آیت الله مهدوی کنی به آنها هدیه کرده بود نشان داد و مهدیه معافی یادداشت ایشان را به این شرح خواندند:

بسم الله الرحمان الرحیم
جناب آقای کامران امیدی ضمن عرض تبریک زندگی مشترک با دوشیزه خانم مهدیه معافی یک جلد کلام الله مجید به عنوان تبرک به شما زوج جوان و محترم هدیه می شود. امیدوارم که دستورات این کتاب حیات بخش و نور بخش آسمانی را سر آغاز زندگی خود قرار دهید و اینجانب را از دعای خیر فراموش نکنید.
محمدرضا مهدوی کنی

در ادامه برنامه مجری کارشناس برنامه این شبهای شبکه یک سیما که از شاگردان دهه های گذشته آیت اله مهدوی کنی است مهمان برنامه زنده باد زندگی شبکه دو سیما بود.

علی درستکار فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معارف اسلامی و تبلیغ از دانشگاه امام صادق (ع) است. در برنامه گفت: امشب به تلویزیون آمدنم به جهت وظیفه و ادای دین نسبت به این استاد وارسته و بزرگوار است.

درستکار در ادامه گفت: در دوران دانشجویی که مربوط به دهه 60 است دانشجوی شلوغی بودم بهتر است بگویم شر بودم و خیلی آقای کنی را اذیت کردم. بارها در شبهای قدر ماه رمضان از ایشان طلب حلالیت کردم. استاد با بزرگواری هر بار گفتند: راضی هستم خدا راضی باشد.

این اواخر هم روزی نزد ایشان رفتم و با خوشحالی گفتم پیش شما رو سفید در آمدم. در جواب گفتند: خدا عاقبت هر دو ما را بخیر کند.من به خود بالیدم که من را به حساب آوردند و در کنار خودشان قرار دادند.

علی درستکار در ادامه گفت: بعضی ها بذر گل می کارند و بعضی گل کاری می کنند. ایشان بذر گل کاشتند و از بین ما رفتند.

طبق نواری که هست امام راحل در باره ایشان گفته اند: من به مهدوی کنی ارادت داشتم، دارم و خواهم داشت. امام برای کسی از این امضا ها نمی گذاشتند ولی ایشان با شناخت و بصیرت چنین کلامی را بیان کردند.

از ویژگی های بارز آقای مهدوی کنی این بود که با جوانان مثل مردان بالغ صحبت می کرد در دانشگاه به دانشجویان احترام می گذاشت و همین باعث اعتماد به نفس دانشجویان شده بود. حتی در بین مخالفین خود ایشان به فردی هوشمند معروف بودند.

علی درستکار در ادامه برنامه گفت: آقای مهدوی کنی با قرار دادن شروطی در دانشگاه برای ما ماهواره گذاشته بودند. زیرا یکی از معیارهای ایشان به روز بودن دانشگاه بود. چیزی که برای ایشان مهم بود معلمی بود و با همین هدف هم دانشگاه امام صادق (ع) را بنیان گذاشتند.

در پایان برنامه زنده باد زندگی علی درستکار گفت: الان از دانشگاه امام صادق (ع) به این جا می آیم و یکی ازدختران ایشان از من خواستند که بگویم که آقای مهدوی کنی معنای درستی از نقش و جایگاه زن در جامعه داشتند و همیشه معتقد بودند زن می تواند فراتر از چهار دیواری خانه علاوه بر تاکید برنقش مادری در یک فضای مناسب هم چون دانشگاه کارهای اجتماعی انجام بدهند.

برنامه زنده باد زندگی کاری از گروه خانواده شبکه دو سیماست که از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 23:45 از این شبکه پخش می شود.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =