ایسنا نوشت:

سخنگوی دولت گفت: شمار بیکاران کشور در فصل بهار امسال ۲ میلیون و ۵۳۰ هزار نفر بود که این میزان در فصل تابستان به ۲ میلیون و ۲۵۷ هزار نفر کاهش یافت.

محمدباقر نوبخت در جریان سفر به شهرستان بناب در جمع مردم این شهرستان در مصلای بناب اظهار کرد: با سرمایه گذاری‌های انجام شده توسط بخش دولتی و خصوصی، در شش ماهه نخست امسال برای ۴۰۰ هزار نفر زمینه اشتغال ایجادشده است.

وی اظهار کرد: دولت حیثیت خود را وابسته به اعتماد مردم می‌داند و با جهاد شبانه روزی اعضای کابینه در تلاش هستند تا رفاه، امنیت و آسایش ملت عزیز ایران را فراهم کنیم. اگر اعضای هیئت دولت روزی با لباس بسیجی و رزمنده از تمامینت ارضی این کشور دفاع می‌کردند هم اکنون در لباس خدمتگزار ملت به پیشرفت و آبادانی کشورمان کمک می‌کنند.

وی یادآور شد: از شهریور سال گذشته که دولت تدبیر و امید فعالیت خود را شروع کرد، با دو مشکل بزرگ تورم ۴۰ درصدی همراه با رکود و رشد منفی ۶.۸ درصدی همراه بودیم، از این جهت مجموعه تلاش‌های دولت به سمت کاهش تورم، مثبت شدن رشد اقتصادی و افزایش اشتغالزایی بود.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای خروج از رکود باید سرمایه‌گذاری شود و در این راستا دولت همه تلاش خود را در ۶ ماهه دوم سال گذشته برای افزایش سرمایه‌گذاری به منظور کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادی معطوف کرد. سرمایه‌گذاری برای طرح‌های عمرانی نیمه تمام بالای ۷۰ درصد نخستین راهکار دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور می‌باشد؛ در ۶ ماهه دوم سال گذشته با دشواری تامین منابع روبرو بودیم، با این حال دولت تلاش کرد که منابع موجود را به طور علمی برای طرح‌های عمرانی کشور تخصیص دهد. منظور دولت این نیست که الان هیچ مشکل اقتصادی وجود ندارد بلکه توانستیم قیمت‌ها را مهار و کنترل کنیم.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر تبریز اوغلی A1 ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    10 0
    پس کو؟/////
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    8 0
    شما هم لطفا مثل آن مرد نادان فقط آمار و نمودار ندهید۰۰۰۰ عمل کنید مردم خودشان خواهند فهمید