تصویب دو ماده طرح امر به معروف در مجلس/واکنش نماینده دولت در مجلس به اسیدپاشی در اصفهان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به جزئیات طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دو ماده از این طرح را که مربوط به تعریف معروف و منکر و مراحل انجام آن است به تصویب رساندند.

به گزارش خبرآنلاین،نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده یک تاکید کرد: در این قانون معروف و منکر عبارتند از هرگونه فعل و قول و یا ترک فعل و یا قولی که در شرع مقدس، قوانین و عرف متشرعه مورد امر قرار گرفته و یا منع شده باشد. این ماده با 144 رای نمایندگانبه تصویب رسید.

این طرح در سال 89 در مجلس هشتم اعلام وصول شد.رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیش از این گفته بود:با تصویب این طرح حمایت ویژه‌ای از آمران به معروف و ناهیان از منکر خواهد شد.بر اساس تبصره این ماده، در موارد اختلاف در احکام شرعی نظر ولی امر مسلمین ملاک عمل است.

نکته جالب توجه در این زمینه تعداد رای ماده 2 طرح مذکور، است. بر این اساس  امر به معروف و نهی از منکر، دعوت و وا داشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است. 124 نماینده به این ماده رای مثبت دادند.

اين درحالي است که محمدرضا خباز معاون تقنين معاونت پارلماني رئيس جمهور در جریان بررسی طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: اخیرا در یکی از شهرها اسیدپاشی روی خانم‌ها اتفاق افتاده است.وی با اشاره به یکی از مواد این طرح که در آن گفته شده امر به معروف و نهی از منکر دعوت و وا داشتن دیگران به معروف و نهی و بازداشتن از منکر است، گفت: ما بدحجابی را تایید نمی‌کنیم اما این طور رفتار بازدارنده هم باعث می‌شود که فرد از حیض انتفاع ساقط شود.

 

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    67 2
    بهتر است نمایندکان منتصب مجلس به جای طرح و تصویب چنین قوانین چند پهلویی، قوانین حفظ حقوق شهروندی را عملیاتی کنند و از شهروندان در قبال این زیاده خواهان عوامفریب که خود را به جای مسلمان جا زده اند و باعث ارعاب مردم در کوچه و بازار میشوند صیانت بفرمایند.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    59 2
    واقعا واسه این نماینده ها متاسف هستم.کاشکی اسمشونو میگذاشتید تا در دوره بعدی بهشون رای ندیم
    • بی نام A1 ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      26 1
      اسم نياز نيست. به هيچكدومشون راي ندين.
  • ati A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    51 2
    هم رو بدبختا اسید ریختن هم ننگ بی حجابی بهشون زدن آخه به کسی چه ربطی داره هر جور بودن بجای این حرفا برید اون اراذل و پیدا کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    46 2
    و یک لحظه هم فکر نمی‌کنن این حمایت بی قید و شرطی که از آمرین و ناهیان می‌کنن ممکنه باعث بروز چنین اتفاقاتی شده باشه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    25 7
    ملت بي صبرانه منتظر اجراي طرح هاي بسيار مفيد اينچنيني هستند تا مشكلات و گرفتاريهايشان بيش از پيش حل شود، چه مجلس خوبي
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    50 2
    پس براي همينه كه اينقدر عجله داريد طرح حمايت از ناحيان امر به معروف تصويب بشه،به خاطر اسيد پاشي هاي اخيره
  • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    44 1
    هیچ مسئولی تو این مملکت دلش به حال مردم نمیسوزه، صداوسیما رو نگاه کنید...هنوز یک خبر درباره این اسیدپاشی های وحشتناک پخش نکرده، خوب صداوسیما همونطور که میدونید وظایف مهمتری مثل بیان مشکلات و بدبختی مردم آمریکا داره اصلا نمیرسه خبرهای داخلی رو پخش کنه...
  • محمد A1 ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    28 2
    این قانون مشخص نکرده چه کسی ویا چه ارگانی صلاحیت امر به معروف ونهی از منکرات را دارا هست بنابر این هر کسی میتواند سر راه مردم قرار گرفته وملاک را هم خودش میداند وبدین طریق به اصلاح جامعه بی بندو بار بپردازد.
  • بی نام EU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    33 2
    ظاهرا نمایندگان محترم تمامی مشکلات کشور را حل کردند فقط مونده همین امر به معروف و نهی از منکر
  • مسیب IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    3 49
    با تشکر از نمایندگان مجلس، امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اقدامات لسانی بایستی با اقدامات عملی نیز همراه باشد.......................
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    29 1
    همه مسئله مملكت و مردم الان اين امر به معروف و نهي از منكر است ضارب ناهي از منكر رو يه روزه بازداشت مي كنن، اسيد پاش ناهي رو فراموش
  • آرش RO ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    41 2
    سربازان داعش درشهر اصفهان نمایان شدند ورفتار داعشی خود را به نمایش گزاشتند ما هیچکدام دوست نداریم زن یا دخترمان بی حجاب باشد وهمه خانواده خود را عفیف می خواهند ولی این حرکت انسانی نیست اقایان امر به معروف کن غیبت امری حرام است وبه گفته پیامبر بدتر از زنااست آ یا دیدی کسی را به خاطر غیبت چنین مجازات کنند حال بد حجابی یابی حجابی گناهیست بسیار کمتر از زنا است البته اگر شما حکم جدیدی برایش صادر نکرده باشید.
  • م A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    23 0
    کاشک ی روزی برسه یاد بگیریم که هرکس عقایدش عین مانیست لزوما ادم بدی نیست و ب سلایق هم احترام بزاریمو باحجاب و بی حجاب در کنار هم زندگی کنیم و بفکر کشور باشیم ن وسله چسبوندن بهم
  • بی نام A1 ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
    4 0
    نیروی انتظامی ظرف یکساعت گروهکی را میگیرند چطور نمی تواند این گروه خبیس را بگیرند و بسزای اعمالشان برسند
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 0
    حیز انتفاع صحیحه نه ...