ایرنا نوشت:

گروهی از پزشکان معتقدند که برای ارتقای سلامتی جسمی و روحی نوجوانان و جوانان بهتر است ساعت شروع به کار مدرسه دیرتر آغاز شود.

به نقل از تایم، گروه کاری آکادمی پزشکان اطفال در گزارشی که در مجله پزشکی منتشر شده، تاکید کردند که برای ارتقای سلامتی جسمی و روحی نوجوانان و جوانان بهتر است که ساعت شروع به کار مدارس کمی دیرتر آغاز شود.

در این گزارش آمده است که شواهد و اطلاعات قانع کننده‌ای وجود دارد که تاخیر در شروع کلاس حتی به اندازه نیم ساعت تاثیرات بسیار چشمگیری در بهبود عملکرد تحصیلی دانش آموزان دارد، چرا که ۸۹ درصد دانش آموزان دبیرستانی این توصیه را که باید بین ۹ تا ۱۰ ساعت در شبانه روز را بخوابند، نمی‌پذیرند و بیشتر آنان تنها ۷ ساعت می‌خوابند.

بر پایه این گزارش، خواب کمتر با نمرات پایین‌تر، اضطراب، بی نظمی‌های خلقی و افسردگی در ارتباط است.

به گفته این پزشکان، سن بلوغ نیز از لحاظ بیو لوژیک در دیر خوابیدن و دیر بیدار شدن موثر است زیرا هورمون‌هایی که در این دوران در بدن ترشح می‌شود نظم بدن را در تشخیص میزان خواب و بیداری و احساس خستگی دچار اختلال می‌کند.

دکتر «ماری کارن» استاد دانشگاه براون و رئیس این تحقیقات گفته است: میزان خواب این نواجوانان تغییر نمی‌کند بلکه آن‌ها می‌توانند بیشتر بیدار بمانند.

وی و همکارانش این تحقیقات را در مدارسی که این توصیه را به کار بسته و ساعت کاری خود را با نیم ساعت تاخیر شروع کرده بودند انجام دادند و به نتایج بسیار خوبی رسیدند.

بسیاری از دانش آموزان گفتند، که با نیم ساعت تاخیر در شروع کلاس، احساس بهتری پیداکرده‌اند و این موضوع انگیزه‌ای برای زودتر به رختخواب رفتنشان شده است، زیرا سبب تمرکز بیشتر و انجام بهتر تمرینات و در نتیجه زودتر انجام دادن تکالیفشان شده است.

برپایه این گزارش، هیچ یک از تحقیقات نشان نمی‌دهد که تاخیر در شروع به کار مدارس سبب دیر خوابیدن بچه‌ها می‌شود، نگرانی که اغلب خانواده‌ها دارند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 372137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    22 1
    یکی از طرحهای خوب یرای ارتقاء سلامتی نوجوانان طرح پیشگیری از عوارض سوء داروهای ضد التهاب غیر استروییدی با گیاهان دارویی طرح کار آفرین برتر استان آذربایجانشرقی کشاورزی سال 89 میباشد . که امید وارم مورد توجه قرار بگیرد
  • اميد A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
    39 2
    9 صبح ايده ال هست.
  • بی نام IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۵
    12 1
    موافقم. حتی اگر ساعت کار ادارات دولتی هم 9 صبح باشد بهتر است و در کارایی و هشیاری تاثیر بسزایی دارد
  • بی نام A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۶
    14 1
    آره خداییش . 6 صبح بیدار شدن بدترین شکنجه است