ایرنا نوشت:

سقوط یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در منطقه بالادست زاینده رود در محدوده باغبهادران از توابع شهرستان لنجان سبب قطع شبکه آب آشامیدنی اصفهان و شهرستانهای مجاور آن شد.

یک دستگاه تانکر حامل گازوئیل شوفاژخانه به دلیل نامعلومی به رودخانه زاینده رود در منطقه بالا دست تصفیه خانه آب بابا شیخ علی سقوط کرد و سبب آلودگی آب این رودخانه شد.

نشت گازوئیل موجود در این تانکر به آب رودخانه زاینده رود باعث از کار افتادگی عملیات تصفیه و پمپاژ آب در محل تصفیه خانه بابا شیخ علی شد.

بخش عمده ای از آب آشامیدنی موجود در شبکه آب اصفهان و شهرستان های مجاور به وسیله تصفیه خانه آب بابا شیخ علی در منطقه لنجان تامین می شود.

از کار افتادگی این تصفیه خانه روز جمعه موجب قطع آب شرب اصفهان و شهرهای مجاور شد.

باغبهادران در 60 کیلومتری اصفهان قرار دارد و حادثه یاد شده در فاصله 10 کیلومتری بالا دست تصفیه خانه بابا شیخ علی روی داده است.

همچنین « امیر حسین رحیمی » مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان لنجان به ایرنا گفت: هم اکنون شبکه های آب تصفیه خانه بابا شیخ علی در حال بارگیری مجدد است و مشکل قطعی آب اصفهان تا ساعاتی دیگر برطرف می شود.

شبکه آب اصفهان و شهرهای مجاور آن نیازمند 14 مترمکعب آب در ثانیه است که تصفیه خانه بابا شیخ علی قادر به تولید 10 متر مکعب آب در ثانیه و بقیه نیاز از محل چاه های آب تامین می شود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 371361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    25 6
    واقعا شرم آوره، کشور تو بحران کم آبی قرر داره اونوقت به همین راحتی یک منبع عظیم آبی رو آلوده میکنن. بعد مدام میگن صرفه جویی کنین. آخه چند بار باید از یک سوراخ گزیده بشیم. یه بار تانکر تفت یه بار سوراخ کردن شاه لوله. تاسف آوره
  • بی نام IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
    13 3
    آب شرب اصفهان خیلی وفت است که فشار ندارد تمامی خانه های اصفهان تانک روی پشت بام دارند