۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

غزه هم نماد مقاومت است و هم نمود صبر، ایستادگی، نو آوری و تلاش. معروف است که همیشه زیر پوست شهر چیز دیگری در جریان است. اما شهر تونلی غزه که در زیر شهر غزه و در قرن بیست و یکم به منظور رفع حوائج روز مره مردم یک منطقه تحت اشغال حفر شده خود صحنه زیبائی از شبکه بهم پیوسته تونلهاست که نوع دیگری از زندگی در زیر پوست غزه در جریان است. حماس و سایر گروههای فلسطینی در غزه برای دور زدن محاصره زمینی، هوایی و دریایی در هفت سال گذشته که رژیم صهیونیستی بخاطر پیروزی حماس در انتخابات دست به محاصره تمام عیار فلسطینی ها زد، با استفاده از حفر و احداث شبکه تونلی پیچیده که حتی دستگاههای هوشمند اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز نتوانستند به کشف آنها بپردازند از این تونلها برای انتقال مواد مورد نیاز زندگی روزمره، اقلام پزشکی و بیمارستانی و دارو و سایر مایحتاج به درون غزه استفاده کرده اند.

در یورش جاری هوائی، دریائی و زمینی ارتش صهیونیستی، رزمندگان فلسطینی از این تونل ها برای نفوذ به سرزمینهای اشغالی و ضربه زدن به اهداف رژیم صهیونیستی استفاده موثری شده است و تعدادی از افسران و سربازان ارتش صهیونیستی با حملات غافلگیرانه رزمندگان فلسطینی که از این تونلها استفاده کرده بودند، کشته شده اند. تلفات زیاد ارتش صهیونیستی در این دور از نبردها امری نیست که جامعه ملتهب، ترسو، سست و بدون چسب و ملات صهوینیستی، چه در سطح سیاسی و چه در سطح مردمی، از کنار آن براحتی بگذرند. اگرچه در حال حاضر بدلیل شرایط خاص جنگی و مواجهه با تهدیدی که از طرف فلسطینی ها در غزه احساس می کنند صهیونیستها در سطح نخبگان، جامعه سیاسی و مردم سعی دارند صفی متحد و یکدست از خود بنمایش بگذارند اما فردای روز آتش بس که دولت صهیونیستی نتواند دستاوردی به خورد آنها بدهد حملات خود را علیه دولت آغاز خواهند نمود.
قبلا" هم نوشته ام که ربودن صهیونیستها برای مبادله زندان در کرانه باختری دارای سابقه بوده ولی کشته شدن اخیر سه دانشجوی صهیونیست نیاز به بررسی کم و کیف اطلاعات صحنه عملیاتی دارد که صهیونیستها با عجله اجازه تحقیق مستقل نداده اند. ولی 1- دستگاههای اطلاعاتی صهیونیستی میدانند که این امر ربطی به حماس و غزه ندارد و اطلاعاتی نیز در این زمینه به مطبوعات غربی درز پیدا کرده و انگشت اتهام به سوی فردی از مبارزان در خانواده قواسمه در شهر الخلیل نشانه رفته است. 2- تمامی تحلیلگران سیاسی نظامی متفق القول هستند که حتی کاربرد مشت آهنین بیش از اندازه، سختگیرانه و جنایت آمیز بوده که ارتش صهیونیستی به بیمارستان و مدرسه و پناهگاه کودکان نیز حمله کرده است. 3- هدف اصلی رژیم صهیونیستی تخلیه پتانسیل و زراد خانه موشکی حماس است که در وضعیت نامعلوم اینده منطقه حماس نتواند اقدام پر قدرتی را در سرزمینهای اشغالشده آغاز نماید.
اصطلاحی در مطبوعات و موسسات غربی بعد از این حملات آغاز شده که اشاره به چمن زنی و کوتاه کردن چمن دارد که بیانگر کاهش توانمندی موشکی، از بین بردن تونلهای غزه و عناصر کلیدی نیروی انسانی توسط رژیم صهیونیستی است. ولی نکته اینجاست که تجربه نشان داده است رزمندگان فلسطینی در هر مرحله بعد از جنگ قوی تر ظاهر شده و در هر جنگ کمبودها و اشکالات نرم و سخت افزاری خود را توانسته اند از بین برده و از دوران آرامش بعدی برای آموزش، بهبود روشها و آمادگی برای نبرد بعدی سود جویند. به گونه ایکه برنده تاکتیکی و راهبردی هر مرحله از جنگ آنها بوده اند که : 1- با استفاده از روشهای نوین توانسته اند از پس قوی ترین ارتش خاورمیانه بر بیایند، 2- با آمادگی بیشتری برای مرحله بعد به میدان بیایند و 3- و از همه مهمتر علاوه بر آنکه اراده خود را بر صهیونیستها تحمیل کنند حس مقاومت را در تمامی گروهها و مردم فلسطین تقویت نموده و زنده نگه دارند که روند تشدید مبارزه مردم در کرانه باختری از همین قبیل است.
به عبارت خلاصه مدل مبارزاتی آنها علیه اشغالگران جنایتکار پیشه صهیونیست شعله مبارزه را روشن نگه داشته و راهبرد اصلاح نرم و سخت افزاری در عمل و در رویاروئی با ارتش صهیونیستی بخوبی نشان میدهد که مبارزین فلسطینی می توانند با تکیه بر توان موشکی در کوتاه مدت دستاوردهای نظامی و سیاسی داشته باشند. آنها در پرتو این توانمندی میتوانند به جلب افکار عمومی و توجه سازمانهای بین المللی به مظالمی که بر مردم فلسطین و غزه از سوی این رژیم روا داشته میشود پایان داده و در دراز مدت حداقل می توانند هزینه های مادی و معنوی زیادی به صهیونیستها تحمیل کنند. برای قدردانی از مقاومت، ایثار و ایستادگی مردم غزه در مقابل ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی و برای اعتلای نام کودکان غزه که بی گناه توسط جنایتکاران صهیونیست به خاک و خون کشیده شده اند پیشنهاد می کنم در صورت به واقعیت پیوستن شایعه سفر خالد مشعل و یا هر یک از رئوس گروههای فلسطینی به ایران از وی بطور رسمی و مردمی بیش از سطح معمول در گذشته استقبال شود. باشد که جوشش خون این کودکان روزی دامن رژیم صهیونیستی را بگیرد و ظلم ظالم را به خودش برگرداند، انشاالله.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    4 2
    تقسیم عراق و جنگ امریکا با روسیه
  • انصاری IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    7 1
    سلام. با محتوای مقاله جناب تاجیک کاملا موافقم. ضمنا حماس و حزب الله لبنان همیشه نشان داده اند که از صهیونیستها گروگانگیری میکنند تا بعدا در جهت مبادله اسرا از آنها استفاده کنند. در حالیکه با اسیر کردن 3 صهیونیست میتوانستند حداقل 100 اسیر فلسطینی را آزاد کنن دور از عقل هست که بیان و اینها را بکشن. اسراییل همیشه نشان داده که برای آزادی یک اسیر صهیونیست حاضر است دهها فلسطینی را آزاد کنه.ضمنا خود برژینسکی هم که از حامیان پروپا قرص اسراییله در مصاحبه با فرید زکریا گفته نتانیاهو نتونسته ثابت کنه که کار ربایش ,کار حماس بوده. فقط یک نکته را عرض کنم. ارتش اسراییل با اتکا به زراد خانه اتمی اش قوی ترین ارتش خاور میانه است. بنده زرادخانه اتمی را معیار درستی برای قوت یه ارتش ..ادامه....
  • انصاری2 IR ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    5 2
    نمیدانم چون میدانم تسلیحات هسته ای به هیچوجه در جنگ کاربردی نداره و بیشتر نقش لولو سر خرمن را بازی میکنه. ضمنا یکی از معیارهای ارتش قوی را خوداتکایی آن ارتش میدانم. ارتش اسراییل تا چه میزان خودکفایی داره؟ تجربیات جنگی اینان در قیاس با ایران چقدر است؟؟ پهپادهای ایران ساخت ایران است و ایضا تسلیحات موشکی ایران و عمده ناوشکنهای ایرانی. راستی اسراییل چه میزان از اینها را بدون خریداری از غرب و عمدتا آمریکا میتونه تولید کنه؟نیروی دریایی ایران در آبهای عمیق هم حضور داره و توان حضور در مرزهای آبی آمریکا را هم داره که این خود به توان لجیستیکی ایران ناظر است. نیروی دریایی اسراییل چطور؟؟کار نیروی دریایی اسراییل فقط اینه که مواظب باشه ماهیگیر فلسطینی بیش از چند کیلومتری سواحل غزه نره..ادامه.
  • انصاری3 IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    4 1
    خب کسی مثل برژینسکی که اذعان کرده که توان بستن تنگه هرمز که بخش قابل توجهی از نفت دنیا از این تنگه ترانزیت میشه رو داریم. طرح انفجار ناوهای آمریکایی هم به اندازه کافی روش کار شده و در صورت حمله اینها از پایین و بالا میتونیم ناو هواپیما بر را منفجر کنیم. اینها در توان اسراییل نیست. نه اسراییل که هیچ کشوری در خاورمیانه این توان رو نداره. به نظر بنده ارتش ایران قوی ترین ارتش در خاورمیانه هست به شرط اینکه همه جوانب در این سنجش مورد مداقه قرار بگیره. با پیشنهاد جناب تاجیک در مورد استقبال از خالد مشعل موافقم. این نه به معنی آن است که موضع گیریهای مشعل در حوادث سوریه را فراموش کرده ام. اما از این پیشنهاد برای انتقام از آمریکا بخاطر تحریمهای ایران حمایت میکنم....ادامه.....
  • انصاری4 IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    5 1
    همیشه بر این باور بوده ام که غزه و لبنان خط مقدم جنگ ما با غرب صلیبی و در راس آن آمریکاست و بنده اونقدر عاقل هستم که خط مقدم را هزار کیلومتر دور از مرزهای ایران تعریف کنم. بخشی از دستاوردهای ما در مذاکرات هسته ای هم بخاطر ضربه به آمریکا در همین خط سوریه غزه و لبنان است. بنده جایگاهی برای غرب صلیبی و یهود صهیونیست در سرزمینهای اسلامی قائل نیستم. موشک پرانیهای حماس هیچ خاصیتی هم نداشته باشه یه خاصیت داره. صنعت توریسم اسراییل رو که خیلی هم روش حساب میکنن به شدت تحت تاثیر قرار داده. پروازهای بین المللی به فرودگاه بن گورین قطع شده و این کم خسارتی نیست. و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون. یا حق
  • بی نام A1 ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    3 0
    زیاد ننوسید فقط نظر کمی بدهید خودش میشه یک مقاله .
    • انصاری IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      2 0
      سلام. اگر منظورتون من هستم متوجه منظورتون نشدم. یعنی چه جوری بنویسم؟این یه نظره من نوشتم . مقاله نوشتن کار بزرگان هست و من توانایی نوشتن آنرا ندارم. خدانگهدارتان.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    1 1
    انصاری 123.... بابا انصاری دمت گرم . خوشم اومد قطره قطره جمع شود وانگهی .... خدایا قلم هایی که در راه اسلام وبرای پیروزی مسلمین مینویسن رو حفظ کن .
    • انصاری IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۶
      1 1
      شرمنده کردین. ممنون از حسن نظرتان. دوست عزیز فقط انجام وظیفه بود در حد بضاعتم. عید فطر بر شما مبارک باشه. یا حق