بازتاب روز قدس ایران در رسانه‌ صهیونیستی

ساعاتی بعد از برگزاری روز جهانی قدس در ایران و دیگر کشورها، رسانه های خبری این مراسم را بازتاب خبری دادند.

به گزارش خبرآنلاین، پایگاه خبری روزنامه "تایمز اسرائیل" در گزارشی به برگزاری گسترده راهپیمایی روز قدس در سرتاسر ایران پرداخت و نوشت این تظاهرات در حالی برگزار می‌شود که اسرائیل همچنان به مبارزه خود علیه حماس و دیگر گروه‌ها در نوار غزه ادامه می‌دهد و ایرانیان با این راهپیمایی حمایت خود را از فلسطینیان نشان دادند.

روزنامه صهیونیستی "جروزالم پست" نیز خبری درباره تظاهرات میلیونی مردم ایران در روز جهانی قدس منتشر کرد.

این روزنامه نوشت که راهپیمایی در تهران و بیش از 700 شهر ایران برگزار شد. در تهران، تصاویر تلویزیونی نشان داد که تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن نوشته شده بود "مرگ بر اسرائیل" و "مرگ بر آمریکا".

خبرگزاری صهیونیستی آروتزشوا گزارش داد: معترضان در بیش از 700 شهر ایران در تظاهرات روز جمعه مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل را خواستار شدند.

خبرگزاری آروتزشوا با گزارش راهپیمایی گسترده روز جهانی قدس در ایران اعلام کرد: ایرانیان در سراسر این کشور مقاومت فلسطینیان در برابر اسرائیل را خواستار شدند.

این خبرگزاری در ادامه به جزییات این رویداد پرداخت و نوشت: معترضان در تهران و 700 شهر دیگر ایران در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان با در دست داشتن پلاکاردهایی علیه اسرائیل و آمریکا شعار دادند.

بیش از 800 فلسطینی در نوار غزه درنتیجه حملات اسرائیل کشته شده‌اند. همچنین سه غیرنظامی و 32 سرباز اسرائیلی در اثر پرتاب راکت‌های حماس جان خود را از دست داده‌اند.

روز جهانی قدس در ایران از نگاه خبرگزاری فرانسه

خبرگزاری فرانسه با پوشش گسترده راهپیمایی روز قدس در ایران گزارش داد: ایرانی‌ها در سراسر این کشور در حمایت از مردم فلسطین و برای محکوم کردن اقدامات مرگبار کشور یهود علیه نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

معترضان در تهران پایتخت این کشور و 700 شهر دیگر در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که روز قدس نامگذاری شده تظاهرات کردند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه آورده است: معترضان در تهران پلاکاردهایی را در دست داشتند که روی آن نوشته بود مرگ بر اسرائیل. مرگ بر آمریکا.

از آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه در هفته‌های گذشته بیش از 800 فلسطینی کشته شده‌اند.

ایران موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و از گروه‌های اسلام‌گرای فلسطینی حمایت می‌کند.

حضور میلیون‌ها ایرانی در راهپیمایی روز قدس از نگاه "کوریر"

پایگاه اینترنتی روزنامه "کوریر" با اشاره به راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: میلیون‌ها ایرانی امروز علیه اسرائیل تظاهرات کردند.

این پایگاه آلمانی زبان به نقل از رسانه های ایرانی در گزارشی نوشت: میلییون ها ایرانی امروز همزمان با روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند و شعار مرگ بر اسرائیل سر دادند.

این پایگاه خبری افزود: تظاهرات کنندگان ایرانی علاوه بر تهران در سایر شهرهای ایران نیز علیه اسرائیل شعار دادند.

صف‌آرایی ایران در حمایت از فلسطین از نگاه نیوز اینترنشنال

پایگاه خبری نیوز اینترنشنال گزارش داد: ایرانی‌ها روز جمعه در سراسر این کشور در حمایت از فلسطینیان و برای مخالفت با اسرائیل و اقدامات مرگبارش علیه نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

شبکه المنار لبنانی در گزارشی با اشاره به برگزاری مراسم روز قدس در ایران آورده است: در جمهوری اسلامی ایران راهپیمایی میلیونی به مناسبت روز جهانی قدس و در همبستگی با غزه برگزار شد.

المنار اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی در خیابان های ایران در حمایت قدس شریف از لوث صهیونیست ها و همبستگی با ملت مسلمان فلسطین برگزار شد همانگونه که در برخی شهرهای عراق در همبستگی با ملت فلسطین راهپیمایی مشابهی برگزار شد.

همچنین پایگاه شبکه خبری الجزیره طی خبری اعلام کرد که راهپیمایی روز قدس در ایران و در بیش از 700 شهر برگزار شد.

شبکه خبری الجزیره اعلام کرد که ایرانیان همواره بر برپایی مراسم روز قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان اصرار داشته ‌اند و روز قدس امسال با اعتراض به تجاوز اسرائیل به نوار غزه که تاکنون بیش از 800 شهید برجای گذاشته،‌ تمایز یافته است.

از سوی دیگر روزنامه فرامنطقه القدس العربی نیز در گزارشی از مراسم روز جهانی قدس در ایران آورده است: صبح امروز راهپیمایی های میلیونی در تهران و سایر شهرهای ایران در حمایت از ملت فلسطین وساکنان بیگناه  غزه برگزار شد.

القدس العربی نوشت: شرکت کنندگان در راهپیمایی شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و در حمایت از ساکنان غزه سر دادند و شعارهایی سر دادند و پلاکاردهایی در ضدیت با اسرائیل حمل کردند و ضمن حمایت از آرمان فلسطین جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین را محکوم کردند.

همچنین پایگاه خبری "مصراوی" مصر در خبری اعلام کرد: راهپیمایی‌های میلیونی مردم ایران به مناسبت بزرگداشت روز جهانی قدس و اعلام همبستگی با مردم فلسطین و مردم بیگناه غزه صبح امروز جمعه ساعت ده و سی دقیقه، در تهران و سایر شهرهای این کشور آغاز شد.

مصراوی در ادامه نوشت: راهپیمایی مردم ایران در حالی صورت می‌گیرد که اسرائیل از هفدهم ماه جاری میلادی، حمله زمینی خود را به غزه آغاز کرده است.

شبکه الفرات عراق در گزارشی درباره برگزاری مراسم روز قدس در ایران آورده است: مردم ایران اسلامی از صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی میلیونی در حمایت از ملت فلسطین و همبستگی با غزه و بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار کردند.
الفرات عراق اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی بزرگی در خیابان های شهرهای ایران در همبستگی با ملت فلسطین و نجات قدس از لوث صهیونیست ها برگزار شد.
این رسانه عراقی گزارش داد: روز جهانی قدس امسال با تجاوز اسرائیل به غزه مصادف شده است و فلسطینی ها امسال این مناسبت را با شهدا و قربانیان خود گرامی می‌دارند و امیدوار به انتفاضه ملت اسلامی برای یاری آرمان آنها هستند.

پایگاه خبری العهد لبنان نیز در گزارشی نوشت: در جمهوری اسلامی ایران هم که این کشور به رهبری حضرت امام خمینی ( رحمه الله علیه ) بنیانگذار این حرکت جهانی و روز قدس جهانی بوده با حضور میلیونی در تهران و دیگر شهرهای این کشور این روز را گرامی داشتند و با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و ای قدس ما می آییم از اشغالگران و استکبار جهانی خشم و انزجار خود را نشان دادند و از مقدسات اسلامی امت اسلامی در فلسطین حمایت کردند.
مردم ایران در تظاهرات روز جهانی قدس از ملت مظلوم فلسطین در نوارغزه هم اعلام حمایت کردند.

خبرگزاری رویترز طی گزارشی به پوشش حضور گسترده مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت.
این خبرگزاری نوشت که ایرانیان روز جمعه در راهپیمایی گسترده‌ای مشارکت کردند تا همبستگی خود با فلسطینیان را نشان دهند.
این خبرگزاری غربی در ادامه گزارش خود در پوشش راهپیمایی روز قدس نوشت: مردم پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته بود "دفاع از غزه و فلسطین وظیفه دینی ماست".
رویترز تاکید کرد که مردم ایران حمایت آمریکا از اسرائیل را محکوم کرده و پرچم‌های آمریکا و اسرائیل را به آتش کشاندند. مردم همچنین از سکوت دیگر دولت‌های خارجی که در برابر "جنایت‌های اسرائیل علیه بشریت" سکوت کرده‌اند انتقاد کردند.
این خبرگزاری به بندی از بیانیه پایانی روز جهانی قدس نیز اشاره کرد که در آن تاکید شده است: صدایت را بلند کن. سکوت به معنای اجازه دادن به رژیم صهیونیستی برای ادامه نسل کشی فلسطینیان است.

 

/212 212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی EU ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    58 12
    دوستان بریم پیج نتانیاهو اعتراض کنیم
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    34 8
    اون کاغذی که خانمها تو تصویر دست گرفتن همون جمله ای روش نوشته شده که اصغرفرهادی برای اولین بار تودستش گرفت و عکسشو متشر کرد و از مردم خواست که اوناهم اینکارو بکنن.جالبه رسانه های افراطی به فرهادی کلی بدوبیراه گفته بودن واسه اینکار.حالا میبینیم که بقیه مردم هم اینکارو کردن.بازخداخیربده فرهادی رو که مردمو ترغیب کرد .حالا این رسانه ها جرئت دارن به مردم هم فحش بدن یا نه؟من میخوام اینو بدونم.
  • رضا A1 ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    78 22
    البته باید همراه با مرگ براسرائیل مرگ بر عربستان هم گفته میشدچرا که تمام فتنه ها زیرسر عربستان است