ایرنا نوشت:

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه صهیونیست‌ها روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده‌اند، گفت: اوج مظلومیت آنجاست که مدعیان حقوق بشری و قدرت‌های جهانی، این ظلم را حق دفاعی رژیم اشغالگر قدس شریف می‌دانند.

به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه شب در دیدار هیات رییسه و نمایندگان تام‌الاختیار استانی و رؤسای واحدهای تجمیع شده دانشگاه آزاد اسلامی و کارکنان دفتر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: کودکان، زنان و مردم غزه مظلوم‌ترین ملت جهان در عصر حاضر هستند.

وی با ابراز تاسف و تعجب از حمایت‌های اوباما از جنایات رژیم صهونیستی، گفت: این اقدام لکه ننگی در تاریخ سیاسی رییس جمهوری آمریکا خواهد بود.

هاشمی رفسنجانی همچنین با تشکر از مردم کشورهایی که در اقصی نقاط جهان برای محکومیت جنایات غزه راهپیمایی کردند، به وظیفه امت مسلمان اشاره کرد و ادامه داد: روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای اعلام انزجار از صهیونیست‌ها و حمایت از مردم غزه است تا تصمیم‌گیران سیاسی سازمان‌های جهانی فکر نکنند فلسطینی‌ها در جهان اسلام تنها هستند.

وی با تأکید بر اهمیت برپایی باشکوه روز جهانی قدس، خطاب به جوانان و به ویژه دانشجویان اظهار داشت: حضور شما در این مراسم نشان درک عمیق مردم ایران و احترام به اندیشه‌های امام راحل است که این روز را برای حمایت از فلسطینی‌ها در تقویم تاریخ ماندگار کرده‌اند.

رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خویش طرح تجمیع واحدهای دانشگاهی را مهم دانست و تصریح کرد: در صورت موفقیت این طرح، در افزایش رشته‌ها، دانشجویان و تعمیق کارهای دانش‌بنیان شاهد جهش خواهیم بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی و برنامه‌های محمدباقر لاریجانی برای بهبود اوضاع در این دانشکده‌ها، خاطر نشان کرد: هر چه بیشتر به اهداف تأسیس دانشگاه آزاد مخصوصا در کم کردن آلام نیازمندان بیمار برسیم، لطف خداوند است و باید شاکر باشیم.

وی انکار موفقیت‌ها و مخالفت با اصل تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در ایران را غیرممکن دانست و گفت: شجره طیبه‌ای که اصل آن در سراسر کشور ریشه دوانده و فرع آن به عنوان دانشجویان این دانشگاه در همه جا کشور هستند، نمی‌گذارند خورشید این دانشگاه افول کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری شرایط زمان تاسیس این دانشگاه و اثراتی که عدم موفقیت جوانان در کنکور بین خانواده‌ها و در روحیه جوانان داشت، ادامه داد: در شرایطی که فضای جامعه به شدت مخالف کارهای غیردولتی بود، امام امت با حمایت‌های مادی و معنوی، پایه‌های این دانشگاه را تثبیت کردند.

وی با بیان خاطراتی از جلسه‌ای که برای پیشنهاد تاسیس این دانشگاه خدمت امام (ره) داشت، گفت: پس از طرح موضوع، بلافاصله قبول کردند که نشان از هوشیاری و آینده نگری ایشان داشت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیاز جامعه را رمز موفقیت دانشگاه آزاد اسلامی دانست و با تأکید بر انتقال نیاز تحصیل دانشگاهی به مقاطع بالاتر و عالی، گفت: متقاضیان مقاطع تحصیلی بالاتر محدودیت‌های مالی و شغلی دانشجویان سال‌های اول تاسیس این دانشگاه را ندارند و این خود سرمایه‌ای برای گسترش مقاطع عالی در کشور است.

وی بیکاری جوانان تحصیل کرده را زخمی بر پیکره انقلاب اسلامی و ایران و حتی تفکرات اسلامی خواند و افزود: هرکس در هر مقام و مسوولیتی وظیفه ملی و دینی دارد تا برای ایجاد اشتغال جوانان و ثبات شغلی آنان تلاش کند.

رییس هیات امنای دانشگاه آزاد با اشاره به وجود مهاجران بسیاری از کشورهای همسایه در ایران ادامه داد: ظرفیت ایران برای پذیرش مهاجران بالاست، ولی باید به فعلیت برسد که در آن صورت نه تنها هیچ ایرانی بیکار نخواهد بود، بلکه برای تامین نیازهای کارگری می‌توانیم از کشورهای همسایه نیرو بیاوریم.

وی تجاری‌سازی طرح‌های دانشگاهی استادان و دانشجویان را برای آینده کشور مهم دانست و تصریح کرد: اگر با درک درست به این طرح‌ها و پایلوت آن‌ها توجه شود، تولیدات داخلی آن هم از نوع علمی و دانشگاهی متنوع خواهند شد که بسیار ارزشمند است.

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی، منابع زیرزمینی، آب و هوای خوب و چهار فصل مناسب، موقعیت جغرافیایی و بالاتر از همه مکتب اهل بیت (ع) را از ویژگی‌های برتر ایران اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: اگر در سیاست داخلی به وحدت و توسعه کشور فکر کنیم و در سیاست خارجی نیز تعامل با جهان را درست مدیریت نماییم، خیلی زود ایران به مسیر ترقی و پیشرفت بر می‌گردد و به اهدافی که در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام اسلامی ترسیم شده است، می‌رسد.

وی اشتیاق کشورهای مهم جهان برای همکاری با ایران در زمان سازندگی را نمونه‌ای موفق از سیاست خارجی دانست و اظهار داشت: در همان زمان هم تندروها با هیاهو برای سیاست رسمی کشور مزاحمت درست می‌کردند، ولی عزم نظام برای اعتلای مصالح کشور و توجه به خواسته‌های اکثریت مردم جدی بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به سال‌های جنگ و مقطع پذیرش قطعنامه نیز اشاره کرد و افزود: اشغال افغانستان و عراق ثابت کرد که در جهان معاصر، کشور گشایی پیروزی نیست، بلکه پیروزی نهایی را مردم ایران زمانی بدست آوردند که با ندای صلح طلبی وارد میادین دیپلماسی شدند و حامیان صدام را مجبور کردند تا در سازمان ملل رأی به حقانیت ایران بدهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مردم ایران را مستحق برخورداری از زندگی مناسب و شرافتمندانه دانست و گفت: تورم و رکود نباید در زندگی مردم و اقتصاد جامعه خلل وارد نماید، مخصوصا اگر با هم شوند، حاصل آن جز فلاکت نخواهد بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مردم در ماه مبارک رمضان، اظهار امیدواری کردند که تهذیب نفس، ملکه رفتاری مردم در تمام سال باشد.

وی با اشاره به روزهای پایانی ماه رمضان افزود: باید تلاش کنیم تا در فرصت باقیمانده از سفره مهمانی خداوند که برای سعادت بشریت گسترده شده است، بهره‌های روحی و معنوی ببریم.

محمدباقر لاریجانی قائم مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه علوم پزشکی، محسن هاشمی معاون عمرانی، مجتبی علوی فاضل معاون و رییس مرکز آزمون، سعید کاردار معاون دانشجویی، حسین غریبی معاون آموزشی و حجت‌الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی با ارایه گزارشی از حوزه مسوولیت‌های خود به بیان دیدگاه‌ها درباره تعمیق پژوهش، تحقیق و ارتقای کیفیت برنامه‌های این دانشگاه پرداختند.

سپس نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقامه شد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366785

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =