اول از همه بگذارید صادقانه و صمیمانه تشکر کنم از آن هایی که در باره مطلب این بنده کم ترین اظهار نظر کردند. چه آن ها که به متلکی بسنده کردند. چه آن ها که مرا نواختند. چه آن ها که فکر کردند من تغییر موضع دادم و به اردوگاه دلواپسان پیوستم و به همین دلیل از دستم ناراحت شدند و چه آن هایی که برعکس به همین دلیل خوشحال شدند و تحسینم کردند. از همه عزیزان صمیمانه سپاسگزارم.

اما آن یادداشت چنان که من از کامنت ها متوجه شدم درست خوانده نشد. صد البته مقصر این بنده کم ترینم که نتوانستم با بیان الکن خود منظور و مرادم را درست منتقل کنم.عذر می خواهم. آن یادداشت چنان که از لحن آن پیداست کاملا شتابزده بود و مثل خیلی از یادداشت های دیگر صاحب این قلم احساساتی. اما چون موضوع آن،کودکان به خون غلتیده بود میزان احساسات در آن از غلظت بیشتری برخوردار بود. آن یادداشت در مدت زمانی کوتاه نوشته شد. در پاسخ به یک احساس درونی. دیدم که دوستان من در بی بی سی فارسی دارند به زعم خودشان زیرکی به خرج می دهند و در قامت یک خبرنگار حرفه ای و بی طرف چیزهایی را به مخاطبانشان القا می کنند که من هر چه قدر هم در این سال ها تغییر کرده باشم هیچ رقمه توی کتم نمی رود.

مشکل اغلب دوستان معترض به صاحب این قلم این است که در فضای دوقطبی زندگی می کنند. یعنی فکر می کنند آدمیزاد یا باید طرفدار بیست و سی باشد و یا طرفدار بی بی سی. آن ها که منصف ترند و حافظه تاریخی شان خیلی صدمه ندیده، اباطیل بنده را درباره صدا و سیمای جمهوری اسلامی بارها و بارها در همین خبرآنلاین دیده اند. انتقاداتی که به مراتب از آن چه درباره بی بی سی نوشته ام رادیکال تر است. من اصلا انتظاری از این رسانه به اصطلاح ملی ندارم. نه انتظاری و نه امیدی. پس انتقاد از بی بی سی به معنای تایید دم و دستگاه آقای ضرغامی نیست. و اصلا خیالتان را راحت کنم. من بی بی سی را نگاه می کنم اما این رسانه به اصطلاح ملی را نه. چرا که به این سخن مولانا جلال الدین بلخی از بن جان معتقدم:

گفت پیغمبر عداوت از خرد

بهتر از حمدی(مهری)که از جاهل رسد

بی بی سی فارسی را مصداق تام و تمام معاندان خردمند می دانم. و درست به همین دلیل به شدت برای آن ها احترام قائلم. این بیتی که برایتان مثال زدم در سال های اخیر برای من فقط یک بیت زیبا نبوده. سخنی حکیمانه بوده که راه و روش زندگی مرا تعیین کرده. بدون شک همکاران من در بی بی سی بسیاری از برنامه هایشان قابل تحسین است. از گفتن این حرف هیچ ابایی ندارم و از این که دلواپسان و همگنان آن ها از این حرف چه استنباطی داشته باشند هم هراسی. البته در همین بی بی سی فارسی برنامه هایی دیده می شود که مظهر و مصداق تام و تمام ابتذال و سطحی نگری است. فی المثل بعضی از برنامه هایی که تحت عنوان موسیقی به خورد خلق الله می دهند. به ویژه در برنامه تحویل سال نو امسال کاری انجام دادند که نشان می داد حقیقتا تا چه اندازه در فهم و درک زیبایی شناسی و مقولاتی از این دست بندگان خدا مشکل دارند. بگذریم. منظور این که مشکل خیلی از دوستان این است که درمقام قیاس برمی آیند. غافل از آن که اثبات شی نفی ماعدا نمی کند.

دیگر این که بله، من هم دیدم تصاویری را که از بی بی سی پخش شده. مصاحبه های بی بی سی را هم با آدم های مختلف دیدم. اما همکاران من در بی بی سی خوب می دانند من چه می گویم. این که پایان یک گفتگو را با یک مثال هنرمندانه ای که می دانی با روح و روان مخاطب چه می کند به پایان ببری مهم است و نه آن مناظره یک ساعته. این که اصلا به روی خودت نیاوری منشا و ریشه این جنگ چیست مهم است. این که مدام تکرار کنی دوهزار موشک به سوی اسرائیل پرتاب شده مهم است.د لامصب اگر آن موشک ها موشک بودند که لازم نبود دوهزار تا پرتاب شود. دو هزار تا پرتاب می کنند بلکه دوتایش بخورد به جهنم دره ای. سعی دارند یک جنایت جنگی را که یک طرفش زن ها و بچه ها و مردم بی پناهند و طرف دیگر یک ارتش تا دندان مسلح،یک جنگ تمام عیار جا بزنند. جنگ. می فهمی جنگ یعنی چه؟ یعنی من بزنم و تو هم بزنی. نه این که تو هواپیما داشته باشی و من چیزهایی به اسم موشک که حتی به قدر انفجار یک آبگرمکن قدرت تخریب ندارد. نه این که تو در حفاظ ضدگلوله و گنبد آهنی باشی و من بی سرپناه و جان پناه. مشکل این جاست که دارند اشغالگری را و جنایت جنگی را دفاع از خود می نامند. بی بی سی مدام این لغت چندش آور دفاع از خود را تکرار می کند. و آن وقت دوستان من می گویند مگر تو صحنه های کشته شدن فلسطینی ها را ندیدی؟ چرا می گویی بی بی سی مغرض است؟ چه بگویم؟ من فکر می کردم مخاطبان اباطیل بنده این میزان زیرکی را دارند و نیاز به توضیح واضحات نیست. آیا اشتباه می کردم؟ آیا سیاست زدگی چنان ما را در خود فروبرده که دیگر میان ما امکان دیالوگ وجود ندارد؟ البته من بیش از آن که دوستان عزیزم را مقصر بدانم آقای ضرغامی و نظائر او را مقصر می دانم. آن ها کار این سرزمین را به جایی کشانده اند که دیگر باید بابت دفاع از کودکان مظلوم غزه نیز شماتت شویم. این فاجعه نتیجه ندانم کاری ها و کج سلیقگی های آن هاست. شاید اگر عمری باقی بود همین روزها یک کیسه حسابی به تن این دوستان بکشم.  

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 366704

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 158
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    اگر تو ایران ازادی واقعی خبرگذاری ها رو داشتیم اصلا بی بی سی فارسی درش تخته میشد
    • بی نام GB ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      خبرگزاری
    • طارق FI ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      14 6
      آقا وحید هر وقت یکی قوی تر از تو ،خونه و زاروزندگیتو ازت گرفت چون قوی تر از تویه میکشی کنار؟؟؟. واقعا تحلیل دوستان درجه حرارت مغز رو میبره بالای 1000درجه سانتی گراد.....
    • بی نام A1 ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      23 43
      جناب آقای نویسنده نوشتن اینگونه مقالات از ریشه ایراد دارد چون فضا تبادل نظر در این مباحث وجود ندارد شما هم سعی کردی هم به میخ بزنی و هم به نعل و بیشتر البته ضد بی بی سی حرف بزنی که مشکلی پیش نیاید ولی آیا اگر کسی نظر در راستای دفاع از بی بی سی داشته باشه می تونه حرفش رو بزنه همین خبر آنلاین بلافاصله سانسور می کنه البته ان هم حق دارند که سانسور کنند چون فضاش نیست و نمی خواهند به دردسر بیفتند. مردم خودشان می فهمند که رسانه ها چگونه هستند و خود قضاوت می کنند که صدا و سیما چگونه است و بی بی سی چطور.
    • بی نام A1 ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      10 1
      خبرگزاری
    • میم A1 ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      27 4
      همین "خبرگذاری ها" تو ایران درسته همین املائ درسته...خبرگزاری برای جاهایی استفاده میشه که سانسور کمتر باشه
    • adibravoo A1 ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      23 5
      من که نظری ندارم و به نظرم انتقاد از صدا و سیما آب در هاون کوبیدنه همین سایت شما بارها در مورد برنامه های مختلف صدا و سیما نظر سنجی گذاشته، خدایی چند بار مسئوین این سازمان عریض و طویل نظرات مردم رو از شما خواستن . قربونش برم وقتی هم خودشون تو خیابان از مردم در مورد سیاست، که نه، همین در مورد برنامه های دوزاری خودشون می پرسن 120 درصد مردم میگن خیلی عالی بود. بحث فایده ای نداره بریم ستایش 2 ببینیم یه قسمت کلا" تو بازداشگاه، بدون هیچ اتفاق خاصی و حتی صحنه حساس قسمت قبل رو هم تموم نمی کنه قیمت هر قسمت حتمی بالای 100 میلیون تومن.
    • بی نام IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      9 25
      مشكل اينجاست كه دوستان موشك انداز ما لابلاي خانه هاي مردم و از مناطق مسكوني موشك پراكني كرده و افراد بيگناه را سپر انساني خود كرده اند،اگر اينا موشك اندازي نميكردند اونها هم بمباران نميكردندي....منتشر كن لطفا.
    • ناشناس A1 ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      28 4
      یه سوال دارم چرا بی بی سی به تروریست های داعش میگه پیکارجو؟ از کی تا حالا گروهی که زبون نوجوان 17 ساله رو می برن و یه بچه 6 ساله رو 60 ضربه شلاق میزنن فقط به خاطر اینکه به جای اسم کامل گفتن داعش "پیکارجو" شدن؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      12 5
      یکی نیست به آقا سید بگه که اسرائیل توسط انگلیس به وجود آمده است اعلامیه بالفور: اسکان یهودیان متفرق کشورهای مختلف جهان در ارض موعود فلسطین از طرف انگلیس به امضا رسید حالا چطور شما انتظار دارید که بی بی سی بیاد از کشتار مردم غزه انتقاد کنه؟؟؟ آقا سید یا خودتو به خواب زدی یا... حالا دوستان تا دلشون میخواد منفی بدن البته اگه خبر آنلاین نظرمو سانسور نکنه.
    • بانوی ایرانی... IR ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
      2 3
      حدودا سه هفته از دنیای اینترنت دور بودم و اعتراف میکنم دلم برای نوشته هاتون تنگ شده بود،آ سید...بند آخر این نوشته چنان سوز دلی داشت و زیبا بود که نمیتونم توصیف کنم.غصه اینجاست که نه قدرت قلم شما رو دارم و نه باطنی اینچنین حق طلب...چرا هیچ کاری از امثال من برنمیاد؟چرا این رخوت و سرخوردگی دست از سرمون برنمیداره؟
  • هادي IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    دمت گرم
  • يك هموطن IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    سلام. تقصير شما يا دوستان بي بي سي نيست كلا بعد از سال ٨٨ فضا بد جور بهم ريخت. طوري كه حتي افراد خانواده ها هم دشمن هم شدند همان سياست زدگي بيش از حد كه اشاره كرديد. دم و دستگاه ضرغامي هم بد جوري اب به اين اسياب ريخت كلا مردم ما خيلي بيش از حد در صحنه هستند بدون اينكه ابزارهاي اينچنين در صحنه بودن موجود باشد اين دليل اينجور قضاوتهاست. وگرنه همه ما وطنمان را دوست داريم پايدار باشيد
    • لیلا US ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      23 19
      همه؟ حتی اونایی که با پول ملکه الیزابت سیر می شن؟ مگه انگلیس ها احمقن که بیان منافع ایران رو تامین کنن؟ دلشون برای ایرانی جماعت بسوزه؟ بعضی بی بی سی نشین ها از انگلیس هم به خون ماها تشنه ترن.
  • کیانپور. 2. US ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    برنامه و دستور کار اصلی بی بی سی فارسی تجزیه و نابود کردن ایران هست. فرق زیادی نداره که رویکردشون نسبت به یه موضوع جانبی و قضیه فلسطین چیه. مسلما چیزی غیر از سیاست باقی رسانه های انگلیس و امریکا نمیتونه باشه.// اینها موظف و مسئول شدن که سیاست دولت انگلیس در منطقه رو تحکیم کنن.در هیچ کجای این سیاست،جایی برای یک ایرانِ بیش از حد بزرگ، قدرتمند، غیر منزوی، پیشرفته و مستقل وجود نداره.فرقی هم نداره جمهوری اسلامی باشه یا شاهنشاهی پهلوی یا هرچی.برای تحقق و تضمین منافع بلند مدت انگلیس در منطقه و خلیج فارس، ایران باید به چند کشور کوچک،ضعیف و متخاصم با یکدیگر تجزیه بشه.اونها هم بصورت«حرفه ای»دارن این برنامه رو پیش میبرن و ملت جاهل هم از بیخ غافلن.// و ضمنا بنده هم طرفدار «رسانه میــلی برنج فروش» نیستم.
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      23 15
      رسانه ملی کاری کرده که خیلیا به بی بی سی فارسی رو بیارن و اونو باور کنن ... اما انگلیس همون کشوریه که یه روز "بریتانیای کبیر" بود ، غول استعمار ... از کشوری با اون تفکر شما چی انتظار دارید ؟
    • بی نام A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      20 44
      احسن ولی اول وی پی ان رو خاموش کن تا دشمنان ملت ایران نتونن سوا استفاده کنن در ضمن میتونی بگی این همه مسلمان در غرب چیکار می کنند ؟ یا پرس تی وی ؟ خوب اینها هم دارن غرب رو نابود می کنند مثل همین بی بی سی که داره خاورمیانه رو نابود میکنه
    • بی نام EU ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      این همه می دونن که بریتانیا و غربی ها دوست دارن ما تجزیشیم و براش برنامه هم دارن ولی چه ربطی به این موضوع داره؟
    • محمود A1 ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      دمت گرم. حرف دل ما رو زدی.
    • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      12 44
      انتقادت درست؛از "برنج فروش" منظورت چی بود؟
    • محمود A1 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      بخدا بنده خدا داره راست میگه. پوسته ای از آزادی بیان روی حرفاشون کشیدن و سر آخر بحثاشون ایران باید تجزیه شه تا حق به حق دار برسه. هر چند متاسفانه همونم تو ایران نیست. برنامه کلیک خوبه اما خواهشن همه چیز رو با هم قاطی نکنید. به قول سینوهه که 4000 هزار سال پیش گفت : آزادی بهونه ای برای حکومت عده ای بر عده ای دیگر است.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      17 3
      برنج فروش و خوب اومديي
    • وحيد A1 ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      حرفاتو نفهميدم مثلا فك مي كني ايران قدرتمند چقد قدرتمنده اندازه ي كل اروپا و آمريكا مي تونيم قدرت داشته باشيم؟؟؟؟؟ مسلما نه پس بهتره پامونو اندازه ي گليممون دراز كنيم اين يعني سياست واقعي و رئال دوم باز من مي گم حماس اگه واقعا چيزي در چنته نداره و موشكاش فشفشف هستند يا اسراييل تا بن دندان مسلحه و گنبد آهني هم داره پس چرا حماس اينو درك نمي كنه كه شكست مي خوره پس چرا لج بازي مي كنه و هي مردم بي گناه رو به كشتن ميده بابا اينا مردم زن و بچه ي خودتند اسراييل جنايتكار تو نبايد دلت واسه مردم خودت واسه اين زن وبچه ها بسوزه تو كه مي دوني اگه تو يه نفر بكشي اون بيست جاش مي كشند سيد جان باز احساسي گفتي و نوشتي حرف من اينه اميدوارم اين هجمه هر چه زودتر تموم شه مردم بيگناه كمتر كشته بشند
    • بی نام GB ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      16 36
      تفکرات دائی جان ناپلئونی از هیچ غول می سازد.
    • حميد A1 ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      لطفا دلايل خود را براي اثبات اين نظريه بطور شفاف و دقيق بيان نماييد. در ضمن شما ميتوني از جانب خودتان حرف بزنيد و اتهام جهل به ملت که شامل بنده نيز ميگردد جاي بحث است اگر اينگونه باشد که جنابعالي نيز جزء همين جاهلين هستيد و بحث با جاهل راهيست به بيراهه...
    • بی نام IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      8 11
      ملت جاهل منظورت کی بود؟
    • بی نام A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      10 5
      قدر بی بی سی طرفدار داره اینجا
    • مخاطب دارای فهم و شعور IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      15 13
      تفاوت بی بی سی و صدا و سیمای ما اینه که بنگاه سخن پراکنی بلاد کفر بی طرفی در ارائه خبر به مخاطب رعایت میکنه ولی روند اتفاقات و اخبار را طوری انتخاب میکنه که مخاطب با عقل خودش و با منطقی که ساخته و پرداخته اونهاست فریب میخوره ولی صدا و سیمای ما بی طرفی در ارائه خبر را رعایت نمیکنه و عموما اخبار را احساسی و طرفدارانه از جناح یا حرکتی خاص به مخاطب بی خبر ارائه میده بگونه ای که پس از مدتی فکر میکنی واقعا صدا و سیما نیست بلکه سخنگو و بلندگوی ان جناح است و در این صورت اگر حرف حق هم از دهان مجریان با احساس صدا و سیما خارج شود کسی دوست ندارد ان را باور کند
    • بی نام A1 ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      31 6
      دوستی که دلیل و مدرک خواستید، آیا فکر میکنی انگلستان توهم داره یا مَلنگــه یا عاشق چشم و ابروی ایرانیاست که لطف کنه اینهمه خرج کنه و این دم و دستگاه رو راه بندازه برای ارائه خدمات و سرگرمی به ملت ایران؟؟؟ ضمنا تنها متحد خوب و حکومت مورد اعتماد امریکا و انگلیس در خاورمیانه اسرائیل هست. بقیه کشورهای مسلمون و غیر قابل اعتماد هم یا باید تابع و زیردست این اتحاد اصلی باشن اونا هم که میخوان موی دماغ بشن باید مردم و اقوام شون بیفتن بجون هم مثل عراق و سوریه. ولی اقوام ایرانی هیچوقت اهل جنگ با هم نبودن. پس اینا قاعدتا سعی میکنن از طریق همین بی بی سی و امثالش جدایی و تفرقه بین مردم ایرانی ایجاد کنن تا ایران نتونه یه موقع موی دماغشون بشه.
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      18 4
      حالا نه روسیه و چین خیلی به ما لطف داشتن . هر کشوری فکر خودشه . این مشخص و واضحه .
    • کیانپور US ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      14 2
      1.عبارت "ملت جاهل" که بکار بردم خدای نکرده منظورم توهین و این حرفا نبود. منظورم جهل و "ناآگاهی" در مورد شرایط سیاسی منطقه و جهان بود. البته بهتر بود با دقت تر میگفتم. 2.دوستی که دلیل و مدرک خواستن. باید عرض کنم انگلیس عاشق چشم و ابروی ما نیست که محض خوش خوشان و گل روی مردم ایران برامون همچین رسانه پر خرج و پر زحمتی درست کنه. قطعا برای منافع خودش اینکارو میکنه. فکر نکنم هیچ فرد آگاهی شک داشته باشه که مثلا در مورد خوزستان انگلیس همیشه میخواسته یک شیخ نشین مثل کویت و امارات درست کنه در خوزستان. برای تصمین منابع انرژی مورد نیازش به نصف قیمت. چون تقریبا نصف پول نفت و گازی که از کشورهای عربی میگیره بصورت خریدهای تسلیحاتی، واردات و سرمایه گذاری در شرکت های غربی دوباره به خودشون برمی‌گرده.
  • بی نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 5
    بعضیا یا رومیه رومی یا زنگیه زنگی رو بد برداشت کردن
  • ندا A1 ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 2
    چرا فک میکنید با نوشتن یه پست براحتی جزء دلواپسا میشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟شما تو اون پست نظر شخصیتون گفتید. بنظرم بهترین و مردمی ترین رسانه ها هم نمیتونن بیطرف باشن بی بی سو بیستو سی هم نداره هرچن بی بی سی به شعور مخاطب بیشتر احترام میذاره در ضمن اونی موفق تره که انتخاب و تصمیم گیری رو بذاره به عهده مخاطبش
  • بی نام A1 ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    16 12
    بی بی سی هیچوقت رو و واضح کار نمیکنه که متوجه بشی هدفش چیه. در لفافه مقصوداتش رو به خورد مخاطب میده. اولین هدفش هم الان حمایت از تجزیه ایرانه. خیلی ساده لوحانه ست که بگیم بیطرفه. ضمنا من چشم دیدن دلواپسان رانت رو ندارم محض اطلاع
  • مريم A1 ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    15 3
    كاملا موافقم.متاسفانه درفضاي حاضر بيشتر به گوينده سخن توجه ميشود تا آنچه كه ميگويد.حرف حق رابايد شنيد حتي اگر بي بي سي آن رانقل كند وباطل رانبايد پذيرفت هرچند صداوسيماي به ظاهرملي واسلامي مابگويد.خدابه همه ماقدرت تشخيص حق ازباطل راعنايت كند
  • بی نام A1 ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    12 15
    من هم به اشتباه فکر می کردم بعد از سال ها تماشای صدا و سیما و ترفندهایش برای فرو کردن یک موضوع توی مخ مخاطب، هموطنانم اینقدر آبدیده شده اند که جهت گیری های زیرکانه بی بی سی را بفهمند. واقعا فکر می کردم چون من و بعضی دوستانم دو هفته است تحمل دیدن بی بی سی را نداریم پس همه مردم مثل ما هستند. از دیدن کامنت ها روی مطلب شما حالم گرفته شد.
  • بی نام FR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 6
    اولا ممنون که تا حدودی تصحیح کردید، اما برادر باز هم کارتان ایراد دارد. من به خاطر حمایت شما از کودکان غزه شما را شماتت نمیکنم. دل همه ما این روز‌ها از مصیبت کودکان و مردم غزه خون است، اما قبول کنید که قضاوت شما هنوز هم عجولانه است. مثلا بی‌بی‌سی می‌گوید اسرائیل هدف خود را از این حملات دفاع از خود اعلام می‌کند. شما بگویید باید چه بگوید؟ باید بگوید اسرائیل هدف خود را از این حملات کشتن کودکان غزه اعلام کرده است؟
  • روح الله IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    11 5
    من خودم خط و سوی فکریم به اصلاح طلبها نزدیکه . اینو از این جهت می گم که آدم بادی به هر جهت نیستم. ولی موردی که خیلی وقته از بین ما ایرانیها رفته داشتن انصاف است. همو و طرز فکر کردن همو و عقایدمون رو جوری به هم می خوایم بقبواونیم که اینگار فکر ما و نظر ما عاری از هر اشتباهیه. ای کاش رسانه ای مثل بی بی سی کشته شدن بچه ها و زنان رو مصداق دفاع از خود نمی دونست... صدا و سیمای کشورمون رو هم بعد از سال 88 ، به جز فوتبال ها و 90 ، اصلا نگاه نمی کنم. پر است از اتهام و حب و بغض.
  • بی نام A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    10 7
    سلام سخنان دلسوزانه ای بود.
  • گمنام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    18 12
    من با نظر دوستمون موافقماصلا طرفدار رسانه ملی نیستمولی بی بی سی خیلی حرفه ای به دنبال نابودی ایران با هر حکومتی است. در طول تاریخ هم انگلیس دنبال نابودی ایران بوده رضا خان راتبعیدکردنمحمد رضا شاه را فراری دادنحالا هم فقط به دنبال طفرقه و تجزییه ایران هستند اگه دقت کنید کوچکترین اختلاف در کشور رو بی بی سی گزارش می ده و کلی مفسر میاره که در موردش تفسیر کنن. یا در گزارشها فقط پیشروی داعش و حملات اسراییل به غزه رو پرنگ میکنه.
  • بی نام EU ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    2 8
    من نظرم بعد از نوشته دوم تغییر کرد...امیدوارم همیشه برای نوشته هاتون وقت بزارید و سعی کنید همه جوانب رو در نظر بگیرید چون گاهی اوقات نقد یکی می تونه در جهت تایید دیگری برداشت بشه اونم در جامعه ما که دلواپس زیاد هست
  • امین A1 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    آقای موسوی اول بگم که ارادت بنده و شاید خیلی از ما نسبت به شما با خوندن یه متن کوتاه احساسی علیه بی بی سی اصلا از بین نمیره. ما همچنان دوستدار شماییم. اما هنوز هم نظر من یکی اینه که بی بی سی فارسی در مجموع اخبار غزه رو خوب پوشش داده و نوع نگاهش به سبب حضور مجریان و کارشناسانی که تا همین چند سال پیش در ایران بودن به سمت طرفداری از فلسطین سنگینی میکنه. مثلا واژه بحران غزه رو بکار میبره نه جنگ در غزه. صفحه اول سایت بی بی سی پرشین رو ببنید کلمه بحران رو میبینید. اگه انتقاد کنید بگید بی بی سی بر علیه نظام جمهوری اسلامی عمل میکنه کسی نمیگه اشتباه میکنید چون طبیعتا برای این کار ایجاد شده اما در این مورد خواص یعنی غزه اصلا اینجوری که شما میگی نیست تا جایی که من دیدم
    • بی نام A1 ۰۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      7 2
      آقا امین برو درباره این که نوشتم جستجو کن.اعلامیه بالفور: اسکان یهودیان متفرق کشورهای مختلف جهان در ارض موعود فلسطین از طرف انگلیس به امضا رسید حالا چطور شما انتظار دارید که بی بی سی بیاد از کشتار مردم غزه انتقاد کنه؟؟؟ دروغه.
  • زهرا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    سید بزرگوار با احترام به شما باید بگم دیگه داری آسمون رو به ریسمون می بافی ها
    • بی نام A1 ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 10
      اشتباهی مثبت دادم.
    • بی نام A1 ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      9 4
      سیاست زدگی چنان ما را در خود فروبرده که دیگر میان ما امکان دیالوگ وجود ندارد
    • بدیع الزمان EU ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      8 8
      حرف حق زده...هر وجدانی بیدار میکنه الا وجدانهای سیاست زده شماها
  • بی نام US ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    خیلی خیلی ببخشید. ایراد اصلی از کم سوادی و عدم مطالعه مردم خودمونه. نخواستم بگم نادانی. بی بی سی هم با استفاده از همین کم سوادی ملت و شیوه های جذاب و حرفه ای برنامه سازی، بشدت در ترویج نوعی "روشنفکری عوامانه،سطحی و ناقص" بین طبقه متوسط ایران موفق بوده. و افسار فکر و ذهن یه قشر مهم و موثر جامعه رو به دست گرفته. دلیل واکنش های عجیب غریب و یقه جر دادن ها همین بود. بی بی سی براشون مقدس شده چون از صداوسیمان بیزارن.. از یه سازمان عریض و طویل حروم کننده برق و پول بیت المال...
  • سوریه IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    نظارت در مورد 170هزار کشته سوریه و میلیونها اواره سوری چی کودکان سوری چی
    • سحر A1 ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      5 20
      چه فرقی میکنه؟ کشتار کودکان سوریه هم به دست تکفیری هایی که از حمایت اسرائیل بهره میبرند، انجام میگیره. همچنین تو عراق. هر دو اینها گرگ صفت هستند.
  • بی نام A1 ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    23 53
    متاسفانه ما مردم ایران افراد عجیبی هستیم اول فکر می کنیم با المانها هم نژادیم و المانها از همه چیز تو دنیا اولن و ذاتا فرشته ان ولی انگلیسیها ذاتا شیطان هستند حتی مردمشون در حالیکه همان دلایل نفرت از انگلستان رو میشه برای المان اورد چون همون کشور سلاح شیمیایی به عراق داد در ضمن المان حدود هشتاد درصد حجم اقتصادش بدهی داره و فقط بیست درصد کمتر از فرانسه و انگلیس خاندان ملکه انگلیس اصالتی نیمه المانی دارن و بعد از جنگ جهانی فامیل ملکه انگلیس به ویندسور تغییر پیدا کرد یکی از دلایل مخالفان سلطنت در انگلیس همین هست که ملکه این کشور واقعا انگلیسی نیست
    • بی نام IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      7 2
      منظور؟
    • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      8 3
      فکر کنم شما از شاگردان دکتر عباسی هستید
    • شایان IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
      0 0
      کی گفته آلمانی ها با انگلیسی ها دشمنن این انگلیسی ها هستن که با آلمان دشمنن اینو همیشه یادت باشه کشور ضعیف تر همیشه به کشور قوی تر فحاشی میکنه میخواد تحقیرش کنه بگه اون بده تا حالا چقدر در همین بی بی سی فارسی به آلمانها توهین شده و تحقیرش کردن شاید n بار ولی تا حالا دیدی رسانه آلمانی در مورد انگلیس حرفی بزنه حتی یه بار چون اونا دارن با نظم و سیستم میرن جلو ولی انگلیس خوشش نمیاد و تویه رسانه هاشون به هر طریقی بهشون میتازه چون میدونه الان اونه که داره اروپارو نگه میداره و سر و سامون میده همون کاری که انگلیسی ها نتونستن طی قرن ها این کارو بکنن در ضمن تمام بمب های شیمیایی که به عراق داده شده بود همشون از دولت انگلستان خریده شده و بود و انگلیسی بودن
  • بی نام IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    29 68
    متاسفانه هنوز انگلیس را نشناختی. رابطه ایران و انگلیس یک سابقه چهارصد ساله داره و خیلی هم پیچیده و دشوار فهمه. بی بی سی فارسی یک ابزار که تازه خودش بر پیچیدگی های فهم این رابطه اضافه می کنه. همینقدر که بدانیم به فرض آوردن و بردن فرد تاثیرگذاری مثل رضا شاه پهلوی سیاستی انگلیسی بوده شاید کمی موضوع برایمان روشن بشود. خلاصه قدرتی که بتواند سلسه های پادشاهی را در ایران تغییر بدهد باید مواظب بود فریب ظواهرش را نخوریم.
    • mostafa IR ۰۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      6 5
      کار کار انگلیسه توهم دایی جان ناپلئونی
  • بی نام A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    69 66
    بی بی سی هی یکیو از اسرائیل ورمیداره میاره که آقا بعله ما تازه یک دقیقه قبل بمباران نابودی اصلی یه "بمب تفریحی یواشکی" میندازیم برا غزه ای ها که در برن فرار کنن. خب فرض جون بدر بردن حالا کجا فرار کنن؟؟ غزه که قوطی کبریته، این مرزشو که مصر بسته اون مرزو که اسرائیل دیوار کشیده. اونطرفم که دریاست. باید شنا کنن بزنن به دریا؟؟ تاز از دریا هم دارن میزنن شون. حالا به حضرات برخورده که چرا به بی بی سی جونمون کمتر از گل گفتی. بعدم زارت برجسب میزنن که تو عاشق صدا و سیمایی. دیگه توهین از این بالاتر؟؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    47 52
    بی‌بی‌سی فارسی مسلما شبکه‌ای است که در راستای سیاست‌های دولت انگلیس اخبار را تهیه می‌کند. به همین دلیل نباید از آن توقع داشت که سیاست‌های آن در راستای منافع ملی واقعی ما باشد. با این وجود چیزی که موجب سوق دادن بینندگان به این شبکه شده، نشنیدن اخبار صحیح و بدون حب و بغض از رسانه ملی ما است. اگر تلویزیون ما اخبار را بدون در نظر گرفتن منافع جناحی پخش کرده بود و قضاوت را بر عهده مردم گذاشته بود، هیچوقت مردم ما bbc را نگاه نمیکردند که در لابلای اخبار واقعی، خبر سازی دولت انگلیس را هم به خورد مردم میدهد. راه مقابله با این شبکه‌ها فقط و فقط در تغییر در سیاست‌های تلویزیون است که در آن صورت، بسیاری از مشکلات کنونی کشور اعم از فساد سیاسی و اقتصادی و ... حل خواهد شد.
  • علی A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    بی بی سی میخواد ایران رو تجزیه قومی کنه ... این بدترین کاریه که ازش میبینم...
    • بی نام A1 ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 10
      منم همچين نظرى دارم
  • بی نام A1 ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 2
    میشه بفرمایید منظور شما چیست ایا میدونید همین کشور الان پرشده از مهاجران مسلمان بله هر کاری که اونها می کنند درست نیست هر کاری هم که ما می کنیم درست نیست اشغال فلسطین توسط غرب درست نیست اشغال بقیه کشورها توسط غرب درست نیست اشغال غرب هم توسط مهاجران بقیه کشورها درست نیست هر کس باید جایی زندگی بکنه که حداقل تعلق فکری به اون داشته باشه
  • م ع ح A1 ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    47 41
    بهرحال با یه حمله ای که قبلا به صادق زیباکلام کردی و این نوشته ای که در مورد بی بی سی و اینه نگاه کردن از خودت به جا گذاشتی اعتبارت پیش من یکی خدشه دار شده ...
  • ساتان IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    62 5
    آقای موسوی، من از یادداشت دیروز شما خوشم نیومد، اما این دلیل نمیشه که این کار شما رو تحسین نکنم. احترام برای مخاطب چیزی که کمتر این روزها در اصحاب رسانه پیدا میشه. شما نظرها رو خوندید و خودتون رو موظف دونستید که بیشتر توضیح بدید. توضیحی که من ناراضی رو هم تا حدی اقناع کرد. احسنت بر این منش
  • بی نام IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    221 5
    جامعه جوری شده که تا میبینه صداوسیماملی از یه چیزی طرفداری میکنه خود به خود باهاش ارتباط برقرار نمیکنه و میفرستش پیش دروغها و جانب داریهایی که از قبل تو صدا و سیما دیده بود حتی اگه حق باشه. حالا صدبارم که بگی اسراییل داره غزه رو تیکه پاره میکنه میگن چون صدا و سیما گفته حتما یه جای کار میلنگه.
    • بی نام A1 ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      24 2
      آخی یادش بخیر، یاد چوپان دروغگو افتادم. همش فکر می کردیم اینا تو قصه هاست....
    • بی نام A1 ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      14 2
      حکایت چوپان دروغگو است
    • بی نام IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
      0 6
      ولی به نظر من بزرگترین دروغ رو شماها دارید میگید.همین که خودتون رو همه ی مردم می دونید و فکر می کنید همه عین شما با صدا و سیما مشکل دارن.در حالی که من به عنوان یه ایرانی اصلا عین موجودات شرطی شده عمل نمی کنم.و فکر می کنم خدا یک چیزی به آدم داده به نام عقل که گاهی بد نیست ازش استفاده بشه.مثلا من اگر ببینم صدا و سیما حرف حق رو می زنه حرفشو قبول می کنم و اگر ببینم بی بی سی حرف حق میزنهکه تقریبا محالهاونوقت حرف بی بی سی رو قبول می کنم پس شما هم لطف کنید به نمایندگی مردم حرف نزنید.چون من یاد ندارم به شما وکالت داده باشم که بجای من صحت کنید
  • بی نام IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    52 38
    ما فکر کردیم شما معنی حرف ملتو فهمیدی ولی دریغ
    • بی نام EU ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      16 6
      خيلي هم خوب فهميدن حرف دل ملت رو حرف ملت حرف تو تنهايك نفر نيست كه خودتو ملت ميدوني
    • بی نام A1 ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      7 4
      حالا چی گفتند ایشون که به بند قبای شما برخورد؟ از بی بی سی انتقاد کرد؟
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    43 36
    یکی دیگه از ایرادات بی بی سی فارسی اینه هنوز داعش رو یه گروه تروریست و شورشی نام نمی بره در حالیکه حتا بی بی سی انگلیسی واژه ی شورشی رو بکار برده. جالبه گزارش خبرنگارشم تا جاییکه من دیدم از جنایات داعش میگه
  • پوریا EU ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    نمیدونم این رو میخونین یا نه آقای موسوی . ولی میخوام بگم تنها چیزی که من و شخص من رو عقب میکشه تا از چیزایی که شما میگی حمایت کنم نه گول خوردن هایی از طرف بی بی سی و نه عاشق چشم و ابروی آمریکا بودن که همین رسانه ی خودمونه . آره . همین صدا سیمایی که شما شما یه میلی هم تنگش میندازین . باورم نمیشه چجوری تونستن با مغز من یه کاری کنن که انقدر بی تفاوت بشم نسبت به این کشتار های وحشیانه و عجیب غریب . اونم در حالی که شب و روز دارن تو مغزم میخونن که اسرائیل و آمریکا بد و فلان فلان شده ان . دقت کردی چی شد عزیز؟ یعنی رسما تیر به خودی زدن با این همه تبلیغشون . فقط هم من اینطوری نیستم . درصد بسیار زیادی بی تفاوت شدن . واقعا درسته که میگن : میخوای هر چیزی رو خراب کنی تا میتونی ازش تعریف کن. موفق باشید .
    • بی نام A1 ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      18 4
      دقیقا...من آدم سنگدلی نیستم ولی نسبت به این چیزا بی تفاوت شدمو فک میکنم تقصیر خودشونه
    • ابراهام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      8 2
      آره دقیقا،باورتون میشه داشتم از بیست و سی اخبار غزه رو میدیدم و وقتی بمبی بطرف فلسطینی ها پرتاب میشد و مجری بیست و سی از فلسطینی ها جانبداری میکرد من تو دلم میگفتم حقشونه حتی وقتی زن و بچه ها رو نشون میداد که مردن بازم میگفتن بالاخره جنگه یکی باید کشته بشه،اما وقتی همون اخبار رو تو بی بی سی نگاه میکردم وقتی دختر کوچکی که با باباش جلوی در گذرکاه رفح گیر افتاده بودن رو دیدم گریه ام گرفت.بله آقای موسوی این تقصیر من نیست تقصیر صدا و سیمایی هست که من هر اخباری ازش میبینم سریعا و بدون لحظه ای فکر کردن جانبداری طرف مقابل صدا وسیما رو میگیرم.بله اینطوری که خودشون دارن با کارهاشون خودشون رو نابود میکنن.
    • ثمره سادات A1 ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      3 8
      الان این چه تحلیلی بود؟ بعدشم کسی نگفته میخوای هر چیزی رو خراب کنی تا میتونی ازش تعریف کن. درستش اینه: اگه میخوای یچیزو خراب کنی ازش بد دفاع کن.. برادر من این روش تبلیغ رسانه ی ملی بوووووووووق تا الان که جواب داده... شما باید یه فکری به حال دل خودتون بکنید که بی تفاوت شدید پس بنا بر نظر شما باید عاشورا و محرم و صفرو اینا هم تا الان کمرنگ میشده...
    • بی نام EU ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      3 2
      منم مثل شمام آقای پویا با این تفاوت که خودم را دارای حداقل فکر و اندیشه ای برای استفاده میبینم .... اجازه نمیدم آدم های حقیر از من هم حقیر بسازند....وجدانم رو بیدار نگه میدارم تا ظلم ببینم در هر دستگاهی که باشه و از دست ظالم به ظالم دیگه پناهنده نمیشم ...
  • سیدعلی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    حرف ما این است که اگر آدمی هیچ اطلاعی از جنگ بین اسراییل و فلسطین نداشته باشد و bbc ببیند،باز هم طرف فلسطین را خواهد گرفت در حالی که در مقاله قبلی و فعلی شما همچنان معتقدید bbc جانب اسراییل را میگیرد...
    • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      6 11
      نه هر آدمی، شما قبلا ذهنت بایاس شده به سمت حقانیت فلسطین...
    • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      14 5
      همین طوره بی بی سی بیشتر به نفع فلسطین صحبت می کنه یا حداقل اکثرا این گونه احساس می کنند. بر خلاف حرف این آقا.
    • بی نام GB ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      3 1
      ببخشد: که زیر مجموعه صدا و سیما نیستند اظهار نظر کند.
  • بی نام IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 1
    از کرامات صداقت صدا وسیما است
  • سعید IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    3 77
    من در این یاداشتت و هم در یادداشت قبلی چیزی جز طرفداری از دشمن غاضب ایران یعنی شبکه ی بی بی سی اسرائیلی ندیدم. انگار شما مضمون جنگ نرم را نمی فهمید یعنی چه. از شما توقع نداشتم که طرفداری این شبکه ی معاند جمهوری اسلامی ایران را بکنید. شبکه ای که یک قرن است تریبون را در اختیار رژیم جعلی اسرائیل قرار داده و صدای فریاد مردم بی دفاع غزه را منعکس نمیکند .این روزا حتی مردم اروپا هم میدانند که بی بی سی خط و مشی ضد فلسطینی و ضد اسلام دارد . امام حسین هم در برابر لشکر عمربن سعد هیچ نداشت جز خون خود اما چه کسی پیروز شد؟ این که شما صلاح های حماس را مورد تمسخر قرار میدهید به روش بی بی سی و یزید رفتار کرده ای اگر صلاح حماس قدرت یک ابگرمکن هم ندارد اما ایمان و اخلاصشان اسرایل را نابود خواهد کرد اینشالله
  • علی A1 ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 10
    شبکه ی بی بی سی یک باجگیر اسرائلی است . این دیگه یک پسر 6 ساله هم متوجه است. از شما توقع نداشتم
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 7
    آقای موسوی حرف حقت را بزن بی خیال کامنتها باید از این جور نوشته ها فراوان باشه تا بتونیم از دوقطبی 88 نجات پیدا کنیم
  • رضا IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 12
    بی بی سی فارسی با گفتار و رفتار و خبرهایش قصد تخریب کشور جمهوری اسلامی ایران را دارد. شما هم زیاد دوستان من دوستان من نکن اگر دوستانت هستند به بی بی سی برو لازم نیست ازشون طرفداری کنی. بی بی سی فارسی دشمنان ما هستند نه دوستان ما. متاصفانه بصیرت نداری آقای موسوی
  • وحید IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    33 45
    آفرین تحلیل منطقی بود، کلا نظراتت رئالیستیه
  • رسول سلطانپور IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    سیدجان شما مصاحبه عنایت فانی با سفیر اسراییل تو انگلیس رو دیدی .چطور عنایت فانی سفیر رومحکوم کرد قبول کن تو تحلیلت اشتباه کردی اگه گزارشات بی بی سی و ببینی متوجه میشی تو این قضیه غزه حداقل بی طرافانه عمل کرده
    • بی نام EU ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      11 13
      آقا رسول مثل اينكه مطلب آقاي موسوي رو كامل متوجه نشدي آقاي موسوي ژورناليست هستند ميتونن تشخيص بدن كه تو همون برنامه اي مجري از فلسطين دفاع كرده طرز چينش كلمات يا لحن صحبت و يا حتي طرز پايان بردن مصاحبه بنده ژورناليست نيستم نميتونم تو اين زمينه اظهار نظر كنم طوري بوده كه مفهوم ومنظور ديگه اي رو به مخاطب القا كنه
    • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      6 5
      آقای بی نام به ما که چیز دیگری القا نشد.
  • رضا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    بیبیسی عامل اسرائیله . جز این انتظاری ازش نداشته باشین . خاک بر سر اعراب و دولتهای مسلمان بی غیرت که عرضه ندارند متحد بشن . مسلمانان اگه تف بندازن اسرائیل رو سیل می بره . راه حل فلسطین اتحاد شیعه و سنی است علیه آمریکا و اسرائیل و لاغیر
    • بی نام A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      4 17
      شاید یه عده در داخل طرفدار اسرائیل هستند بنابراین نباید ناراحت بشیم. شعارهای سال 88 فتنه گران را دقت کن متوجه میشی.
  • از بوشهر IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    3 55
    همه میدانند که صلاح حماس در برابر صلاح رژیم منحوس اسرائیل چیزی نیست لازم به ریشخند زدن نبود سید. چیزی که حماس داره اسرائیل نداره و اون طرفداری تمام ملت ایران و جهانه که سلاح های به تعبییر خودت تا دندان مسلح اسرائیل جرات استفاده ازش رو نداره. اگر حکمت و نهضت اباعبدالله علیه السلام رو کسی درک کنه دیگر برایش کسی سلاح و سیاهی لشکر مطرح نیست و پیروز خواهد شد . کسی که از مرگ میترسد حتی یک موشک جماس هم برایش فاجعه است اسرایلی های خوک صفت حتی از سنگ مردم مظلوم فلسطین هم حراس دارند . سید خدا به راه راست هدایتت کنه
  • بی نام IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    75 3
    ملاک حقیقت نه بی بی سی است و نه رسانه ملی بلکه نکته مهم این است که یک عده و تعداد بسیار محدودی رسانه نوشتاری وجود دارد که می خواهند همان را که انها درست تشخیص می دهند بقیه هم تشخیصشان همانگونه باشند ولی خوشبختانه چشم دلشان کور است و نمی توانند درک کنند که خداوند در نهاد بقیه که مثل انها فکر نمی کنند گوهر گرانبهایی بنام خرد قرار داده است که بواسطه ان حقایق را می بینند و تشخیص می دهند.
  • اسمال طلا A1 ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    96 22
    متاسفانه شما دارید دو مقوله را با هم قاطی میکنید. گویندگان و مجریان بی بی سی فارسی کارمندان این کمپانی هستند و بر حسب اینکه از این دستگاه حقوق میگیرند باید تابع سیاستهای آن باشند که بنابهاعلام خودشان بی طرفی در انتشار اخبار است. لذا احساسات نمی تواند در آن جایی داشته باشد. هرچند بنابه غریزه شخصی گاهی همینها نمیتوانند در ارائه بعضی خبرها مثل موفقیت های ورزشی ایران احساسات خود را پنهان کنند. ثانیا بی بی سی فارسی حتی از بی بی سی عربی در پوشش اخبار غزه بهتر عمل کرده که مرهون خبرنگاران ایرانی تباری است که حضرتعالی بی غیرت میدانیشان، صدا و سیمای ضرغامی که جای خود دارد . خود این امر دلیلی بر این است که ما ایرانیها متاسفانه یدی طولایی در انگ زدن و کشتن نبوغ هموطنانمان داریم.
    • بدیع الزمان EU ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
      13 11
      تو دیگه چقدر ساده ای البته اگر مواجب بگیر سرویس های اطلاعاتی غربی نباشی....کشتن نبوغ هموطنمان؟؟...حالت خوبه...آیا بالاخره هستند کسانی که حاضر ند برای امیال دنیوی، ثروت و شهرت و... وطن فروشی کنند ؟؟..مطمئنا همیشه بوده و مخصوص ایران هم نیست...حالا این به اصطلاح هموطنان در کدام دایره جا میگرند؟... آره بی بی سی اینها را برای رضای خدا در راستای کمک به خلق ایران به کار گماشته..خخخ ...از این مضحکتر نمیشه....عزیزم به چیدمان خبر توجه کن و گرنه اکثریت رسانه ها دروغ نمیگند اما همه چیز هم نمیگند...مشکل اصلی ما همونه که سید گفت دوست نادان...اگر صداوسیما در اخبار زیرکانه رفتار میکرد الان اینجور نبود.....
    • بی نام A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      2 9
      اسماعیل جان شادی مجری های بی بی سی از پیروزی های ورزشی کاملا در راستای باور پذیر کردن بقیه حرفشونه هرچند شاید شخص مجری واقعا خوشحال باشه.با این حال من دروغای بی بی سی رو به دروغای صدا سیما ترجیح میدم
    • اسمال طلا A1 ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      3 11
      جناب بدیع الزمان کامنت شما دقیقا مصداق آخرین جمله من است. ساده؟ مواجب بگیر سرویس های اطلاعاتی؟ انگ زدن به این و آن در این مملکت سکه رایج شده. بحث بر سر وطن فروشی افراد نیست بر سر این است که بر اثر سیاستهای تنگ نظرانه و انگ زدن به این و آن و پرونده سازی و بگم بگم های حضرات صدها هزار تحصیلکرده و متخصص و هنرمند و صنعتگر و ..... مجبور شدند این مملکت را با تمام عشقی که به آن دارند ترک کنند و مملکت را بسپارند به دست کسانی که خود شما آنها را دوستان نادان خطاب میکنی. مسلما نه تنها انگلستان بلکه هر کشور دیگری این هموطنان ما را که برای تربیت آنها میلیاردها تومان هزینه شده با آغوش باز می پذیرد. حداقل آنجا به همین راحتی به آنها انگ نمیزنند. هنوز هم عقیده دارم ما ملت نخبه کشی هستیم.
  • علی RO ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    65 5
    مـــــــــــــــــــــــــــــــــــــوافقـــــــــــــــــــــــــــــم بزرگواراکثریت ملت ایران از این صدا و سیمای در وطن و بیگانه با وطن رنج می کشند
  • یک دوست قدیمی IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    46 43
    سیدجان چیزی که مهم است گفتن حرف حق است که تو زدی . نه لازم است بی بی سی را بنوازی و نه کیسه به تن ضرغامی و صدا وسیما بکشی. سخنی گفتی که ان شاء الله نزد حق ماجور است .
    • سیاوش A1 ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      3 1
      نظر جالبی بود.اینکه بخواهی یه نقد همراه با نوازش به بی بی سی داشته باشی و برای اینکه از طرف خیلی از دوستان بابت این نقد شماتت نشین در کنارش هم چند نقد درست و حسابی از رسانه ملی داشته باشی،جالب نیست.همونطور که خوده شما هم در مطلی بالا گفتین که حالا درسته از بی بی سی یه ایرادی میگیرم ولی بعد درست وحسابی خدمت آقای ضرقامی و رسانه اش میرسم.
  • علی IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    16 2
    از نوشته های آقای موسوی اینجوری استنباط میکنم که ایشون به هر حال سیاست بیطرفی بی بی سی رو قبول داره اما انتظار داره این رسانه بیطرفی رو کنار بزاره و از فلسطینی های مورد ظلم قرار گرفته بیشتر حمایت کنه که مطمئنا این امر با سیاست کلی بی بی سی سازگار نیست وگرنه بی بی سی هم میشه مثل همین صداوسیمای خودمون که همیشه یکطرفه و یک جانبه به قاضی میره...
  • بی نام EU ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    2 7
    آقاي موسوي كامنت ديروز من در تاييد سخنان امروز شما بود
  • 021 A1 ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    4 6
    آقا سید کلا اهل به به و چه چه زدن نیستم...ولی با مواردی که گفتید موافقم ... مطمئن باشید خیلی از کسایی که با نوع تفکر شما آشنا هستن اون فراست "خاص " رو دارن...یا علی
  • سینا BE ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    12 8
    اتفاقاً فقدان زیرکی و حرفه‌ای‌گری از شماست که انتظار دارید یک رسانه در مورد همه چیز موضع داشته باشد، مسایل را خوب بد و حق باطل کند و در عوض خبر، بیانیه به خورد مخاطبانش بدهد. نمی‌دانم چرا همین تلویزیون خودمان را نگاه نمی‌کنید. ضمناً نسبت به مخاطب خود مؤدب باشید.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    14 0
    سید عزیز شاه بیت مشکلات 10 سال اخیر در جمهوری اسلامی همینی هست که شما گفتی: سیاست زدگی چنان ما را در خود فروبرده که دیگر میان ما امکان دیالوگ وجود ندارد. این امر حتی در سطح مدیران رده اول کشور دیده می شود.
  • بی نام A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    19 8
    به نظرم اگه منصف باشیم، بی بی سی فارسی خوب عمل کرده در مورد پوشش وقایع، نباید کارهای اسرائل رو به گردن بی بی سی انداخت که
  • محمود A1 ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 10
    دوستان، سیاست انگلیس خیلی کثیف تر از این حرفهاست. اینکه خیلی از رسانه های داخلی آزادی کاملی ندارن درست اما دلیل نمیشه عنان افکارمون رو بدیم بی بی سی که هدایتش کنه. بی بی سی داره از شرایط داخل ایران به نفع منافع انگلیس سو استفاده میکنه. همیشه انتهای تحلیلاش کاری میکنه تا به نتیجه دلخواهش برسه یا بحث رو با کسی خاتمه میدن که خودشون دوست دارن شنونده حرفهاشو بشنوه. دوست عزیزی به نکته خوبی اشاره کرد و اون عدم اعتماده مردم و احساس انزجارشون نسبت به رسانه های داخلیه. من خیلی کم رسانه داخلی میبینم و به ماهواره هم به دلایل فوق اعتماد ندارم. بهترین تحلیل رو باید بدون غرض ورزی و مشاهده همه رسانه ها و مقایسه سخنانشون بدست آورد.
  • بی نام A1 ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 3
    من اخبار صدا و سیمارو گوش میدم اخبار بی بی سی و یورونیوز هم گوش میدم بعد با هم مقایسه میکنم در آخر هم واسه خودم نتیجه گیری میکنم واقیعت و بخوای بدونی نه به صدا و سیما اطمینان دارم نه بی بی سی نه کانال های دیگه
  • بی نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    11 9
    من کاری به این کشمکش های که آیا بی بی سی جز مقدسات است یا صدا و سیما؟ ندارم ولی نکته خیلی جالب در طرفداران بی بی سی اینه که کوچکترین انتقادی رو به شبکه مورد علاقشون بر نمی تابن.خب تا اینجا شاید مشکل خاصی نباشه ولی وقتی همین افراد از هر ده نفر آدم دورشون به هشت نفرشون میگن «دیکتاتور »و به گیرنده دیجیتال صدا و سیما میگن «ماهواره افغانی» و هموطنهای خودشون رو که به هر دلیلی تلویزیون رو به ماهواره ترجیح می دن عقب مونده و «اومول»می دونن واقعا خندم میگیره.خنده از اینکه، بدبخت آزادی بیان و دموکراسی که اینها هواداراش شدن...البته از اینکه «دلواپسان» صداقت بی بی سی از «دلواپسان» بدن های تیکه تیکه شده بیشترن ناراحت نیستم .همیشه تاریخ کمتر بودیم. «...سوز داریم دود نداریم.»
  • هادي A1 ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    11 6
    بي بي سي همين امروز خبري داشت مبني بر اينكه در سازمان ملل داره بررسي ميشه كه كارهاي اسرائيل ميتونه جنايت جنگي تلقي بشه. ميدونيد مشكل شما چي هست آقاي موسوي؟ وظيفه خبرنگار احساساتي حرف زدن نيست. وظيفه خبرنگار گزارش بي كم و كاست اونچه هست كه اتفاق مي افته. كلي شاعر و نويسنده هستن كه مي تونن احساسات به خرج بدن. بي بي سي هم داره ميگه اسرائيل اين قدر حمله كرده. اين قدر از اهالي غزه كشته شده ان. حماس هم اين قدر موشك زده. 10 نفر هم اسرائيلي كشته شدن. توي سازمان ملل هم اين رو گفتن. فلان هنرمند امثال ادي و راجر واترز و ... هم اين حرف رو زدن. وظيفه خبرگزاري هم همين هست. شما انتظار داري چي بگه؟ احساسات شخصي اش رو قاطي خبر بكنه؟ اون وقت كه ميشه ضرغام تي وي
  • دانشجو A1 ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    11 3
    میدونین برای من یکی فقط کشورم و رفاه ملت اهمیت داره وگرنه این جریانا الان خیلی وقته تو سوریه و کشورای افریقایی نیجریه و ...داره اتفاق میفته و روزی چندین نفر انسان بی گناه کشته میشود ولی من اینو میدونم که اگه ما پامون تو این قضیه وارد نکنیم همه مشکلات کشورمون حل میشه بعدشم مگه ما تا الان دخالت کردیم چیزی شده به جز تحریم کشورمون و عقب افتادگی ،درحالی که اگه ما گفتار و رفتارمونو کنترل میکردیم و با پیشرفت کشورمون میتونستیم به اونا بیشتر از الان کمک کنیم
  • بی نام IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    40 7
    برادر محترم، مردم ما خودشون فهم و شعور دارن و میفهمن کی در کجا داره راست میگه و کی دروغ. نظرات پست قبلی هم کاملا روشن کننده بود. کسی منکر اینکه رسانه هایی مثل بی بی سی دروغ هم میگن نیست. ولی آیا شما رسانه بهتری سراغ دارید؟ اگه هست به ما هم بگید. برادر من همین خبرگزاری های شما جرئت اینکه از خیلی از گروه های خارجی انتقاد کنن رو ندارن و نظرات با این مضمون رو هم سانسور میکنن. بگذریم از صدا وسیما. حالا شما از بی بی سی چه انتظاری دارید؟ عزیزم در همین موضوع غزه اونها خیلی خوب کار کردن. اونطوری که شما گفتید نبوده که بی بی سی حملات اسرائیل رو حق دفاع از خودش بدونه. من خودم دنبال میکردم خبرها رو. فقط نقل قول میکرد و میگفت مثلا نتانیاهو این حملات رو دفاع از خود میدونه.
  • فرهاد IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    5 5
    الان سالهاست که هیچ تحلیلی از افراد شناخته شده یا عادی اصلاح طلب در رسانه میلی پخش نمیشه در حالی که اکثریت جامعه ما رو طرفداران اصلاح طلبان تشکیل میدن. این رو از انتخاباتی که مردم حضور گسترده دارن میتوان فهمید به استثنای انتخابات سال 84 که خوشی زیر دل مردم زده بود و بناچار برای شنیدن نظرات تحلیلگران اصلاح طلب و تحلیلگران بیطرف مجبور به مراجعه به بی بی سی هستیم و انصافا دارن جور رسانه میلی رو میکشن و مردم رو سبک میکنن با گفتن ناگفته ها.
  • بی نام EU ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 13
    نظرات رو كه ميخوندم به نظرم رسيد كه خيلي ها معتقدند بي بي سي در قضيه ي غزه بي طرف عمل كرده .شايد القاي همين بي طرفي تو ذهن مخاطب هم سياست اين شبكه است كه به اهدافش برسه واز آب گل آلود ماهيشو بگيره
  • بی نام EU ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 19
    نظرات رو كه ميخوندم به نظرم رسيد كه خيلي ها معتقدند بي بي سي در قضيه ي غزه بي طرف عمل كرده .شايد القاي همين بي طرفي تو ذهن مخاطب هم سياست اين شبكه است كه به اهدافش برسه واز آب گل آلود ماهيشو بگيره
    • بی نام GB ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
      4 5
      این دیگر اند دائی جان ناپلئونی است.
  • محمد A1 ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 8
    من نمیدونم چرا یه عده فکر می کنن انگلیس یه رسانه زده و داره این همه خرجش میکنه که باهاش به ایران خیری برسونه
  • بی نام IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    23 8
    نه غزه نه لبنان
  • سید A1 ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 18
    آقای موسوی حتی دوستانت هم تحمل یک حرف انتقادی نرم به یک رسانه استکباری رو ندارن کلا همینجوری اند منتها مونده تا همه مردم بشناسنشون.
  • محمود A1 ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    6 19
    سید جان. کارت درسته. خیلی میخامت. میفهمم چی میگی و دردت از خودی و غیر خودیه
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 18
    واقعا اگر کسی خباثت های انگلیس رادست کم در این صد سال گذشته درخصوص ضربه زدن به این کشور وبه کل منطقه و دست پنهانش رو در تمام فجایعی که برماگذشته نبینه قطعا یا مطالعات تاریخی بیگانه است یا اصولا برایش چیزی به عنوان عزت . وطن . ازاده گی . استقلال . مفهومی نداره
  • اکبر IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 3
    جناب آقای موسوی این دومین یاداشتی بود که از شما خوندم.یاداشت اول هم همون یاداشت مورد اشاره در اینجا بود. راستش خیلی متعجب شدم که نظرات کاربران اینقدر شما رو نگران کرده و متعجب تر از اینکه نویسنده ی یک مقاله برای اینکه حرفش مورد قبول واقع بشه باید از کسانی که مخاطبانش قبول ندارند اعلام برائت کنه اگر برای نوشته ایی منطقی حاکم هستش و قراره که خودش مفهومی و نگرشی رو انتقال بده چرا باید به غیر خودش و غیر از منطق خودش متوسل بشه؟ اگه حرف شما منطقی هستشکه به نظر من واقعا بود برای اینکه مورد قبول واقع بشه دیگه چه نیازی برای اعلام برائت وجود داره. راستش این ایراد بیشتر از شما به کاربران وارده که همچین توقی دارند. در نظرات هم هر کس که خواسته حرفش رو دیگران تایید کنن همین کارو کرده بود. با احترام
  • مهدی A1 ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 0
    یه چیزی همیشه اذیتم کرده. نمیدونم چرا بیشتر مردم عادت دارن آدما رو با یه پیش فرضایی تقسیم بندی کنن بعد اونی که تو دسته خوباست هرچی گفت درسته و برعکس. مثلا تا میگی فلانی ، میگن ای بابا ولش کن اون که آدم نیست. اصلا رو حرفش فکرم نمیکنن. کاش حرف حق رو هرکی زد بپذیریم بدون توجه به سابقه گویندش.
  • سارا A1 ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 15
    جناب موسوی من با شما موافقم. دیروز هم موافق بودم. حرف فقط یک چیزه: در این مورد اخیر مسأله فجایعی که در غزه امروز داره اتفاق میفته ایا روشن و علنا و شفاف محکوم میکنیم یا نه؟ همین... به هیچی دیگه هم مربوط نیست/
  • نوشین A1 ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 4
    ادمهای زیادی رو میبینم این روزها در اطراف خودم که منتقد یا مخالف حکومتند و طبق نظریه ی دشمن دشمن من دوسته منه دردل یک کیفی هم از جنایات اسراییل میکنند و هی برای خودشان و برای ما و برای عالم توجیهات حیرت اور میاورند و ای دم از دموکراسی در اسراییل میزنند ک گویی مثلا انتخابات در ذات خودش ذی ارزش است... حمایت از یک رژیم غاصب وفاشیستی حمایت از اپارتاید ... تن به هر ذلتی میدن حالم بهم میخوره ازین ژست های غربی دوستانم.این این هایی که نظرشان اینه که هرغلطی کنن چون غربین درسته
    • بی نام A1 ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      2 5
      خدا منو ببخشد اشتباهی مثب دادم
  • بی نام A1 ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    9 18
    میدونی‌چیه ما تو ایران ازادی بیان نداریم این درست اما نبایدم فکر کنیم بی بی سی مصداق ازادی بیانه به هر حال سیاست مداران دنیا چنین خبرگزاری را رصد میکنند و انتظار ندارند و اجازه هم نمیدهند که یک خبرگزاری پته اشان را رو اب بریزه به هر حال اسراییل حواسش جمع که نگذاره یک رسانه در کارش اخلال ایجاد کنه وقتی سازمان ملل سکوت کرده از بی بی سی فارسی که شاخه از بی بی سی است چه انتظاری دارید
  • بهداد A1 ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    21 9
    متاسفم برای این طرز فکر شما , کل گزارشات و بحث ها را ول کردین فقط جمله آخر را دیدید , به نظر من که اغلب گزارشهای بی بی سی منصفانه و بیطرفانه است . که اگر غیر از این بود مخاطب نداشت . البته اگر متر و معیار شما برای بیطرفی و انصاف رسانه ملی باشه که من دیگه حرفی ندارم.
  • علیرضا سوری A1 ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    8 18
    صدا و سیمای ما و بی بی سی در یک راستا حرکت می کنند.......لطف بفرمایید و نشر دهید.
  • شهریار A1 ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    7 3
    با سلام خدمت همه ی دوستان من از همه این سوال رو دارم و همچنین خوانندگان این مطلب مخصوصا آقای موسوی عزیز میشه بفرمایید که فرق بین یک انسان که تویه کوبا ، آمریکا یا سوریه یا فلسطین کشته میشه چیه ؟؟؟ همه این ها انسان اند شما وقتی میای بین دو تا انسان فرق میزاری فلسطین رو اینجوری مطلب در موردش می نویسی آیا در مورد ۲۰۰۰۰هزار نفری که تویه سوریه کشته شد چه کار کردی ، شد اصلا این کشتار رو نقد بکنی ؟؟ امثال شما موسوی ها هنوز معنی انسانیت یا برابر بودن حقوق انسان ها رو نمی دونید پس نیازی به این نقد ها... نیست ممنونم از سایت خوبتون
  • بی نام IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
    2 4
    اصلا آقا ، کار کار انگلیس هاست
  • انصاری IR ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    8 4
    سلام سیدجان. بنده تازه رسیدم اینجا و دیدم حضرتعالی جوش آوردین. اصلا ماهواره ندارم که بدونم بی بی سی چی میگه و شما از چی دارین صحبت میکنین. صداوسیمای حاج عزت رو هم نمیبینم.به سرعت مقاله شما رو خوندم و یه مورد نظرم رو جلب کرد. بابا سخت نگیر. اینها تا دیروز سنگ پرانی میکردن.حالا موشک پرانی میکنن. میدونم قدرت تخریب این موشکها کمه اما شما دندون رو جیگر بذارین ان شاالله قدرت تخریبش رو هم در آینده بالا میبریم.شما تا امثال حاج قاسم و سید حسن رو در خاورمیانه داری غصه نخور.ضمنا دور از جون شما.چرا هی گفتین همکارانتان در بی بی سی؟؟حیف شما نیست که یه عده قلم به مزد رو همکار بدانید؟عزت زیاد سالار.وعده ما روز قدس.هم غزه هم لبنان جانم فدای ایران. یا حق
  • حسین A1 ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    8 5
    دوستانی که میگن بی بی سی فارسی در مورد غزه بی طرفه و حتی طرف فلسطینی ها را می گیره حتما برنامه نوبت شما 1 مرداد را ندیده اند به کسایی که موافق جنایتهای اسرائیلی ها بودند وقت می دادند که راحت حرفشون را بزنند و توجیه بیارن ولی مخالفین حمله اسرائیل را زود به زود حرفشون را قطع می کردن.در ضمن اون جایی که به نظر می رسه داره از مردم غزه دفاع می کنه برای حفظ مخاطبه چون تقریبا اکثر مخاطبین مخالف اسرائیل و سیاستهاش هستن.بی بی سی به خاطر همین حفظ ظاهر و چنین ظرافتهای حرفه ای است که مخاطب زیاد داره.مطمئن باشین اون چیزی که توی بی بی سی نشون میدن یک قسمت کوچک از فاجعه انسانی غزه هم نیست.برای درک عمق فاجعه و جنایت اسرائیلی ها نامه پزشک نروژی به اوباما را بخونین.
  • بی نام A1 ۰۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    3 4
    زمانی که من نوجوان بودم چیزی که باعث میشد جذب تلویزیون ایران بشم پخش سریال های زیبایی مثل روزگار جوانی خانه سبز و مثل اون بود و بعدش هم پخش مستقیم فوتبال ها که فکر می کنم زمان لاریجانی بود. اومدن ماهواره و کانال های فارسی زبان با کیفیت مثل من و تو و بی بی سی همزمان شد با اومدن ضرغامی. ولی هر چقدر اونا پیشرفت میکردن ضرغامی دنده عقب می رفت. البته باید گفت ایدئولوژی حاکم بر افکار مردم و مسئولان اجازه جلو رفتن بیشتر نمیده. بعنوان مثال شما باورتون میشه روزی در تلویزیون ایران برنامه ای مثل پرگار بی بی سی پخش بشه؟
  • بخش اول A1 ۰۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 5
    اتفاقا اقای موسوی بنده ارادتم به شما افزایش پیدا کرد. چون متوجه شدم خود شما اسیر این فضای دوقطبی نشده اید. و برعکس خیلی از دوستان این طور فکر نمیکنید که اگر طرفدار بی بی سی نیستید پس طرفدار بیست و سی هستید. اتفاقا برای بیرون کشیدن مردم از این فضای دو قطبی که باعث و بانیش رسانه به اصلطاح ملی است باید تلاش کرد...
  • بخش دوم A1 ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    9 3
    از بس صدا و سیما خلاف میل مردم عمل کرد امروز هرچه میگه اثر معکوس بر روی مردم میگذاره. مثلا هرچه بیشتر در رسانه ملی از امریکا بد گفته میشه و بر علیهش شعار داده میشه معترضین به صدا و سیما ارادتشون به امریکا و امریکایی بیشتر میشه و تفاوتی هم بین خیرخواه و بدخواه هم قائل نمیشوند. همین پریروز در ذیل خبر یک سایت که در اون یک مقام امریکایی روزهای سیاهی برای اقتصاد ایران ارزو کرده بود دیدم نظرات اعتراضی به این اظهارات صدها منفی گرفته بودند به شدت متعجب و عصبانی شدم و گفتم اگر واقعا اینقدر خواهان روزهای سیاهید خدا نصیب کنه خب ایها الناس بیاید بیرون از این فضای دو قطبی این که صدا سیما هی فرت و فرت میگه امریکا بده معنیش این نیست که امریکا خوبه. باید معقول بود و احساسی برخورد نکرد.
  • بی نام A1 ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 6
    من هر دو مقاله رو خوندم و مورد نامعقولی در سخنان شما ندیدم. بهترین چیز این است که انسان ازاداندیش باشه و اسیر بگومگوها نشه.
  • بی نام IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    6 3
    سید همه میدانند که دوهزار موشک حماس اثر دو تا موشک را هم ندارد ، اما اینجا هیچک جرات ندارد بپرسد آقای حماس چرا 2 هزار موشک بی اثر میزنی که بهانه به دست این وحشی ها بدهی که یک ملت را بکشندتا بحال اینهمه زن و بچه کشته شده چند تن از اعضای حماس کشته شده اند ؟ کجا هستند اصلا؟ قطر ؟ عربستان ؟ ترکیه ؟
  • حقيقت A1 ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    4 2
    عنايت بي دريغ ما به بي بي سي فارسي نشان از بي كفايتي رسانه به اصطلاح ملي است.
  • خوش خیال A1 ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 1
    اسراییل میگه مخالف از بین بردن حماس است چون دشمن آشنا بهتر از دوست نا آشناست که منظورشون داعش و امثالهم هستند. در ضمن خودمان هم میگوییم در جهنم مارهاییست که باید از دستشان به عقرب پناه برد . اگر خیال میکنید ضرغامی برود که قرار هم هست برود و یکی بهتر می آید زهی خیال باطل . دعا کنید که ایشان ابقا شود تغییر نکند . یادتان باشد مثلا در فوتبال هم به اجبار به کفاشیان رای دادند چون جانشینش صد برابر بد تر از خود او بود. خود من هم اول در برابر احمدی نژاد مجبور شدم به هاشمی رای بدهم یعنی اگر به ما حق انتخاب هم داده اند بین ...............است .
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    7 2
    آقای موسوی اگر از واژه های پارسی استفاده کنید بهتره؛ تکمله:پی آیند ،پایان، نتیجه
  • بی نام IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 2
    عزیزم این سیاست رسانه ای در همه جای دنیا هم هست . مگه همین صدا و سیمای میلی خودمون خبرنگاراش خیلی وقت ها بر خلاف حرکت خیلی از مردم خودشون حرف نمی زنن؟ خوب سیاست رسانه ای روساشون اینه متاسفانه باید بگم بی ربط حرف زدی
  • بی نام IR ۰۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    22 1
    قطعا و قطعا صدا سیمای ضرغامی نقش اصلی رو تو پررنگ شدن نقش رسانه هایی نظیر بی بی سی فارسی تو بین خانواده های ایرانی داره. رسانه ای که حتی سخنان رئیس جمهور این مملکتو چه رئیس جمهور قبلی چه فعلی سانسور میکنه و غیر از مواقع گفتگوی زنده با رئیس جمهور که در سال بیشتر از پنج یا شش بار نیست بیشتر سخنانشو گزینش شده پوشش میده چطور میخواد با جریان ازاد خبری جهان رقابت کنه؟
  • بی نام US ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    16 2
    آقاي موسوي اين جمله بنده يعني خبر: در حمله ديشت اسرائيل به نوار غزه 30 نفر كشته شدند و شمار كلي اين كشته ها به 600 نفر رسيد. اين جمله خبر نيست: در حمله ددمنشانه و خبيثانه و وحشيانه رژيم غاصب صهيونيستي به مردم بي پناه و مظلوم غزه ..... . ببينيد. اشتباه نشه. مردم غزه كاملا بي دفاع در مقابل حمله وحشيانه اين قوم غاصب قرار گرفتند. اين كاملا قبول هست. اما وظيفه خبر اين نيست. هزار تا برنامه ديگه، نشست، سخراني و برنامه حمايتي ديگه مي تونن در حمايت در اين مردم مطلوم برپا كنن. اما هيچ بنگاه خبرپراكني حرفه اي اين نوع گفتار را كه احتمالا مدنظر شماست قبول نمي كنه. جز بخش هاي خبري صدا و سيماي خود ما كه به نظر من كاملا اشتباه هست.
    • محمود A1 ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
      9 3
      اگه حماس پیکار جو هست پس اسرائیل هم غاصب هست. هزاران بار تو بی بی سی گفته شده گروه پیکار جوی حماس. اگه میگید حماس تو لیست گروههای تروریستیه که این لیستم خودشون درست کردند وگرنه تروریستهای اسرائیل که تو ایران هم فعالیت دارند و خود اسرائیل ادعا میکنه چرا اسرائیل رو دولت تروریست معرفی نمیکنه
  • بی نام IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    18 8
    به نظرم ما اول در ذهن یک ما موریت برای بی بی سی ترسیم می کنیم و بعد همه جیز را بر اساس ان تحلیل می کنیم . هر رسانه نقصی دارد و ممکن است یک بر نامه تمام سلیقه ها را راضی نکند مثل موسیقی که جناب موسوی بزرگوار که من از یاد داشت هایشان بسیار استفاده برده ام ولی در میان رسانه های فارسی زبان به نظرم بی بی سی بهترین و حرفه ای ترین است ارایه نظرات در آنجا محدودیت ندارد بنا به گفته مسئولین آن شبکه از مدیران و مقامات نظام نیز در بحث ها دعوت می شود ولی ما خودمان شرکت نمی کنیم و تا آنجا که می توانیم با پارازیت می خواهیم مردم نیز نتوانند ببینند . اگر ما اعتماد به نفس داریم نیاز به پرخاشگری و این کارها نیست
  • ق م A1 ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    9 8
    انتهای صحبتتون همانند مقاله قبلی بود. به نظر میاد هر جور شده می خواید بی بی سی را بنوازید و بگید فقط شما به فکر مردم مظلوم غزه اید.
  • سعید خان A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    7 5
    مخاطبان نوشته های شما این زیرکی را ندارند . چندین ماه هست که رصد می کنم بین مواضع شما و مواضع مخاطبانتان . آنان که هی درود و سلام نثارتان می کنند و یا هی تا حد کفر می کوبندتان در هیاهوی انتخابات مانده اند . مرضی که یادگار دولت احمدی نژاد هست .
  • عادل A1 ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 1
    سید جواد صادق و دوست داشتنی سلام راستش منم دیروز بعد اینکه مقاله ات رو خوندم یه کم تعجب کردم و وقتی واکنش بیشتر از 70تا80 درصد مردم رو هم خوندم بیشتر تعجب کردم سوای از انتظارات سیاسی که بعضیا داشتن و به نظرم بی جاست من از این نظر تعجب کردم که از نگاه ژورنالیستی هم بخوای به موضوع نگاه کنی، روند پوشش موضوع غزه توسط بی بی سی فارسی خیلی بی طرفانه تر از بی بی سی جهانی بود، من که هر دو این شبکه هارو حداقل روزی د ریکی دو بخش پیگیری میکنم گاها شگفت زده میشدم و یه جاهایی شک میکنی که صادق صبا برادر خونده ی محمود عباس البته در این حد هم شوخیه ولی انصافا حداقل جز 2/3 روز اول پوشش اخبار غزه، اخبار منصفانه و حتی در مواردی در مواردی بر خلاف عرف رسانه ای جهانکه اصولا حماس رو تروریست جلوه میدن بود
  • جاوید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    5 6
    من فکر می کنم سیاست زدگی در فضای ایران به حدی است که ما واقعا همه چیز را صفر و صدی می بینیم. نمی دانم کجای حرفای آقای موسوی احساسات بوده و اگر بوده غیرواقعی بوده. شما اگه گاهی به عناوین خبری بی بی سی نگاه کنید و به بار معنایی کلمات بکار برده نگاه کنید می بینید که چطور به مخاطب القا می کنند که هدفشان چیست. همه دنیا می دانند که گروه داعش یه گروه وحشی تروریست است اما بی بی سی در تیتر اخبارش می نویسه پیکارجویان داعش یا یکی از دوستان گفتن بی بی سی گفته بحران غزه مگه اصطلاح بحران فقط یه طرف داره که این اصطلاح را بگیم بی بیسی برای مظلومیت غزه نوشته. به قول آقای موسوی این جنگ نیست که. این یه صحنه نابرابر است که حتی اصطلاح نابرابر هم برای توصیف آن ناکافی است. بی بی سی کجای تحلیلهاش گفته اسرائیل تنها
  • فاطمه FI ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    7 6
    در کدام دانشکده درس روزنامه نگاری خوانده اید که هنوز نمی دانید رسانه بی طرف اصلا وجود ندارد؟ بی بی سی فعلا حرفه ای ترین رسانه فارسی زبان است. معلوم است که بی طرف نیست. برخی از مخاطبین آن هم بر خلاف عقل کل هایی که اینجا کامنت گذاشتند، قدرت تشخیص کافی دارند و غرض را از خبر تشخیص می دهند. ضمناکسانی که به زبان انگلیسی وارد نیستند, هرگز نمی توانند از همه جنبه های خبری اطلاع پیدا کنند؛ چرا که حتی نمی شود به ترجمه ها اعتماد کرد. کاش هموطنان ما یاد بگیرند اشتباهات خود را ماست مالی نکنند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۲
    8 5
    از بس صدا و سیما خلاف میل مردم عمل کرد امروز هرچه میگه اثر معکوس بر روی مردم میگذاره. مثلا هرچه بیشتر در رسانه ملی از امریکا بد گفته میشه و بر علیهش شعار داده میشه معترضین به صدا و سیما ارادتشون به امریکا و امریکایی بیشتر میشه و تفاوتی هم بین خیرخواه و بدخواه هم قائل نمیشوند. همین پریروز در ذیل خبر یک سایت که در اون یک مقام امریکایی روزهای سیاهی برای اقتصاد ایران ارزو کرده بود دیدم نظرات اعتراضی به این اظهارات صدها منفی گرفته بودند به شدت متعجب و عصبانی شدم و گفتم اگر واقعا اینقدر خواهان روزهای سیاهید خدا نصیب کنه خب ایها الناس بیاید بیرون از این فضای دو قطبی این که صدا سیما هی فرت و فرت میگه امریکا بده معنیش این نیست که امریکا خوبه. باید معقول بود و احساسی برخورد نکرد.
  • بی نام IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    7 8
    ایا شما در مورد سوریه همین مطلب را به صدا وسیما گفتید؟ یا ترسیدین گرفتار شوید؟ خون کودکان غزه از کودکان سوریه رنگین تره؟...
    • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
      11 4
      کودکان سوریه را هم داعشیان دارند قتل عام میکنند.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    5 2
    بی بی سی حامی مظلومان نبوده ولی در شرایط فعلی و در بین رسانه هایی که در دسترس هستند، بی طرف ترین بوده. شما یه نمونه بی طرف تر نام ببر، ما اونو ببینیم.
  • بی نام A1 ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۳
    4 6
    تو همیشه حرف حق بزن اقای موسوی. یا حد اقل چیزی که واقعا اعتقاد داری حرف حقه رو بگو. مثل اقای مطهری. و در بند این نباش که خواننده ها حرفهات رو تایید میکنند یا نه. یادت نره مخاطبین تو اکثریتشون در یک فضای دو قطبی زندگی میکنند و نمیتوانند معیار حق و باطل باشند. اینها وقتی کسی میگه مرگ بر امریکا میگن که برای هیچ کس ارزوی مرگ نکن. خب این خوبه. ولی وقتی میگی مرگ بر روسیه هزارتا مثبت بهت میدن.
  • بی نام IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
    6 12
    خودت متوجه سفسطه‌ای که می‌کنی هستی؟ چون راکتای حماس بدویه و نهایتاً سر و دست چهار تا غیرنظامی بدشانس رو می‌شکونه کارای حماس که به غیرنظامیا شلیک می‌کنه اشکالی نداره ولی موشکای اسرائیل چون پیشرفته‌س و آدما رو می‌کشه پس اسرائیل به غیرنظامیا شلیک نکنه. بشینه نگا کنه حماس هر روز راکت بزنه تو ملاج مردمش. دوست عزیز، جناب آقای موسوی مشکل از نفس راکت و موشکه، مشکل از نفس هدف گرفتن غیرنظامیه نه درجه قدرت و تاثیر اون راکتا و موشکا.
  • بی نام A1 ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
    0 0
    جسارتاً، اثبات شي نفي ما "ادا" نمي كند