۰ نفر
۳۱ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۴

ایسنا نوشت:

اعلام شده بود، اعتباری برای پرداخت حقوق عقب‌افتاده‌ی کارشناسان پایگاه‌های میراث فرهنگی، بخصوص در پایگاه‌های جهانی، اختصاص یافته است؛ اما پس از گذشت حدود یک‌ماه از اعلام این خبر، هنوز برخی کارمندان پایگاه میراث جهانی «ارگ بم» پس از گذشت 9 ماه، حقوق خود را نگرفته‌اند.

19 فروردین‌ماه امسال، در نخستین نشست رسانه‌ای معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری صحبت از رایزنی‌ رییس جدید سازمان با معاون برنامه و بودجه‌ی ریاست جمهوری و با هدف تخصیص اعتبار به پایگاه‌های جهانی برای پرداخت حقوق چندماه گذشته‌ی کارمندان پایگاه میراث جهانی «ارگ بم» مطرح شد.

خبری که از آن به‌عنوان یکی از خبرهای خوش سال 93 یاد شد؛ اما به‌نظر می‌رسد، قرار نیست این سال برای همه‌ی کارشناسان میراث فرهنگی، خوش باشد.

یکی از کارمندان پایگاه میراث جهانی ارگ بم، گفت: پنجم فروردین‌ماه امسال، از محل اعتباری که اعلام شد اواخر سال گذشته به پایگاه‌های میراث فرهنگی، بخصوص پایگاه‌های جهانی اختصاص یافته است، به کارشناسان پایگاه جهانی ارگ بم که قرارداد آن‌ها به‌صورت کارگری امضا شده بود، حقوق معوقه‌ی 9 ماه پرداخت شد؛ آن‌ها 10 نفر و تحت پوشش بیمه بودند.

او با بیان این‌که هنوز هیچ حقوقی به کارشناسان پایگاه جهانی ارگ بم که قراردادشان با عنوان کارمندان پژوهشی پایگاه میراث فرهنگی بم امضا شده، پرداخت نشده است، گفت: قرارداد هفت نفر از کارمندان این پایگاه که پژوهشگر هستند، در این وضعیت است و هنوز حقوق آن‌ها پرداخت نشده است.

این کارشناس پایگاه میراث جهانی ارگ بم با بیان این‌که 10 سال است که در این پایگاه فعالیت می‌کند، گفت: در حدود 9 ماه گذشته که حقوقی به ما داده نشد، قرارداد سه‌ماه نخست امضا شد، اما پس از آن، حتا هیچ قراردادی بین کارشناسان پژوهشی و پایگاه میراث جهانی بم امضا نشد.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =