ایرنا نوشت:

معاون آسیایی و اقیانوسیه وزیر امور خارجه با اشاره به بازداشت برخی از ایرانیان در سفرهای نوروزی به کشور گرجستان، گفت: آشنا نبودن ایرانیان با قوانین و مقررات کشورهای دیگر در مواردی باعث ایجاد مشکلاتی برای مسافران این کشورها می شود.
«ابراهیم رحیم پور» گفت: برخی از هموطنان ما به دلیل آشنا نبودن با قوانین و مقررات کشورهای دیگر به خاطر به همراه داشتن برخی محصولات ممنوع در مرزهای ورودی کشورها به مشکل برمی خورند.

او به عنوان مثال برای مساله ایجاد شده برای برخی از مسافران ایرانی در کشور گرجستان اشاره کرد و گفت: این افراد به دلیل به همراه داشتن قرص های حاوی کدئین که در قوانین این کشور ممنوع است، بازداشت شدند.

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه به منظور جلوگیری از تکرار اتفاقاتی از این دست باید چه اقدامی انجام داد، گفت: وزارت امورخارجه در مواردی نکات ضروری را به مسافران شهرهای توریستی و حتی زیارتی از طریق سایت این وزارتخانه اعلام می کند.البته ما دراین مورد دچار ضعف هستیم.

به تازگی اخباری مبنی بر اعمال قوانین سخت گیرانه پلیس گرجستان برای ورود هرگونه مواد آرام بخش شامل داروهای مسکن و اعصاب بدون نسخه پزشک معتبر منتشر شده و همچنین گزارش هایی از برخورد شدید پلیس مرزی گرجستان اعم از زمینی و هوایی با ایرانیانی که قصد ورود به این کشور را داشته اند و تنها برای مصارف شخصی داروهای مورد نیاز را به همراه داشتند، منتشر شده است.

عصر چهارشنبه گذشته (27 فروردین) معاونت کل نهاد ریاست جمهوری نیز طی نامه ای از نهادهای مسوول در این زمینه خواست نسبت به ارائه راه کاری های مناسب و فوری به منظور افزایش اطلاع رسانی به هموطنان جهت آشنایی با قوانین و مقررات سخت گیرانه گرجستان و همچنین افزایش حمایت های کنسولی و حقوقی از ایرانیانی که دچار مشکلات انتظامی و حقوقی دراین ارتباط شده اند،اقدامات لازم را انجام دهند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    10 6
    گرجستان اگه بخواد پررو بشه به بابا پوتين ميگيم گوششو بكشه..
  • سینا A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
    8 5
    این بی احترامی ها ربطی به قوانین کشور ها نداره همش به منفعل بودن دستگاه دیپلماسی ما در این مورد بوده البته این مربوط به این دوره نمیشه از قبل بوده ....دولت های ما برای ایرانیان ارزش و اعتبار قائل نیستند تازه این که خیلی خوبه .... اگر سه بار تو هفته کاردار کشور مزبور رو احضار میکردن و ازش باز خواست میکردن میدید چی میشود ولی اینا خودشون موافق برخورد و خورد کردن مردم در کشور های دیگر هستند