۰ نفر
۳۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

نزدیکترین مشاور سیاسی فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه مجبور شد از سمت خود استعفا کند.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، پایگاه خبری مدیاپارت با انتشار مقاله ای ، آکیلینو مورل مشاور اولاند را به سوء استفاده از موقعیت شغلی اش متهم کرد.
این سایت نوشته آکیلینو مورل در سال 2007 در اداره کل بازرسی امور اجتماعی فعالیت می کرد. او دو همان زمان مدت دو سال برای یک شرکت داروسازی نیز کار می کرد.
میکائیل هادینبرگ خبرنگار مدیاپارت گفت :« آکیلینو مورل در سال دو هزار و هفت بازرس اداره کل بازرسی امور اجتماعی بود. او مسئول کنترل این شرکت داروسازی بود اما همزمان در شرکت داروسازی کار می کرد. بدیهی است که این دو سمت با هم تناقض دارد زیرا نمی توان از شرکتی که مسئول کنترلش هستید، حقوق بگیرید.»
برای آنکه فعالیت قانونی باشد، این کارمند موظف بود از مسئول ارشد خود مجوز بگیرد. آکیلینو مورل می گوید چنین تقاضایی داده است اما سوابق درخواست خود را پیدا نکرده است.
حزب سوسیالیست از این فعالیت مورل خشمگین شد.
ژان کریستوف کامبادلیس رئیس حزب سوسیالیست فرانسه گفت :« بر اساس آنچه اعلام شده و مدارک موجود، او دیگر نباید در سمت خود بماند .»
مانوئل والس در دیدار با مورل به وی توصیه کرد استعفا کند. اداره کل بازرسی امور اجتماعی نیز در بیانیه ای اعلام کرد هیچ ردی از تقاضای مورل پیدا نکرده است.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز در نتیجه این فشارها با استعفای مورل موافقت کرد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 350195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =